שיווק דיגיטלי הוא הפרקטיקה של קידום מוצרים, שירותים או מותגים באמצעות מדיה אלקטרונית, בדרך כלל האינטרנט.
להלן מדריך מקוצר לשיווק דיגיטלי:
הכר את הקהל : הבנת קהל היעד חיונית לשיווק דיגיטלי יעיל. מי הם? מה הצרכים שלהם? באילו ערוצים הם משתמשים? מהם ההרגלים המקוונים שלהם?
בניית אתר אינטרנט: אתר אינטרנט הוא חלון הראווה המקוון ועליו להיות מותאם למנועי חיפוש. הפוך אותו לידידותי למשתמש, מגיב לנייד וקל לניווט.
השתמש במדיה חברתית: מדיה חברתית היא כלי רב עוצמה לשיווק דיגיטלי. בחר פלטפורמות שמתיישרות עם הקהל , צור תוכן מרתק ופרסם באופן עקבי.
השקיעו באופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO ) קידום אתרים הוא התהליך של שיפור מיקום האתר לדירוג גבוה יותר בדפי התוצאות של מנועי החיפוש (SERPs ) השתמש במילות מפתח, תיאורי מטא, תגיות חלופיות וטקטיקות אחרות כדי לשפר את הנראות של האתר .
יצירת תוכן: שיווק באמצעות תוכן כולל יצירת תוכן בעל ערך, רלוונטי ועקבי כדי למשוך ולשמר קהל מוגדר. השתמש בבלוגים, באינפוגרפיקה, בסרטונים ובפורמטים אחרים כדי ליצור אינטראקציה עם הקהל .
השתמש בשיווק בדוא"ל: שיווק בדוא"ל הוא דרך חסכונית לתקשר עם הקהל . השתמש במסעות פרסום ממוקדים, בהודעות מותאמות אישית ובתוכן בעל ערך כדי לבנות קשרים עם המנויים .
השתמש בכלי ניתוח: השתמש בכלים כמו Google Analyticsכדי לעקוב אחר התנועה באתר , לעקוב אחר המעורבות במדיה החברתית ולמדוד את מאמצי השיווק הדיגיטלי .
הנה כמה נתונים ומגמות עדכניות בשיווק דיגיטלי:
אופטימיזציה למכשירים ניידים: יותר ממחצית מהתנועה לאתר מגיעה כעת ממכשירים ניידים, ולכן חיוני לבצע אופטימיזציה של האתר למשתמשים ניידים.
שיווק וידאו: תוכן וידאו הופך לפופולרי יותר ויותר, כאשר 85% ממשתמשי האינטרנט בארה"ב צופים בתוכן וידאו מקוון מדי חודש. ניתן להשתמש בווידאו למגוון מטרות, כולל הדגמות מוצרים, המלצות של לקוחות והצצות מאחורי הקלעים.
שיווק משפיעים: שיווק משפיע כרוך בשיתוף פעולה עם אנשים שיש להם קהל עוקבים גדול במדיה החברתית כדי לקדם את המותג . טקטיקה זו יכולה להיות יעילה במיוחד כדי להגיע לקהלים צעירים יותר.
התאמה אישית: התאמה אישית כוללת התאמת מאמצי השיווק למשתמשים בודדים על סמך העדפותיהם והתנהגותם. זה יכול לכלול אימיילים ממוקדים, המלצות מותאמות אישית למוצרים ודפי נחיתה מותאמים אישית.
חיפוש קולי: עם הפופולריות הגוברת של רמקולים חכמים ועוזרים קוליים, אופטימיזציה של האתר לחיפוש קולי הופכת חשובה יותר ויותר. זה כרוך בשימוש בשפה טבעית ובמילות מפתח בעלות זנב ארוך שסביר להניח שאנשים ישתמשו בהן כשהם מדברים.
מציאות מוגברת (AR): ARהיא טכנולוגיה המשלבת תמונות שנוצרו על ידי מחשב על העולם האמיתי. ניתן להשתמש בו למגוון מטרות, כולל נסיונות וירטואליים לאופנה ואיפור, הדמיות מוצרים וחוויות אינטראקטיביות.
מסחר חברתי: מסחר חברתי כולל מכירת מוצרים ישירות דרך פלטפורמות מדיה חברתית. מגמה זו צוברת תאוצה, במיוחד בקרב צרכנים צעירים המעדיפים לקנות באינטרנט.
אלו הן רק כמה דוגמאות לנתונים ולטרנדים בשיווק דיגיטלי. על ידי הישארות מעודכנת במגמות אלה ושימוש בהן כדי ליישר את אסטרטגיית השיווק הדיגיטלי , תוכל להישאר בקדמת העקומה ולהגיע לקהל היעד בצורה יעילה יותר.