תהליך קידום אתרים הוא בעיקר תהליך טכני שנועד לענות על ה"ציפיות" של מנועי החיפוש מאתר אינטרנט מבחינת עמידה בסטנדרטים של כתיבת קוד נכונה, ואזכורים חוזרים של ביטויי המפתח במקומות המתאימים. יחד עם זאת מדובר בתהליך שדורש מקצוענות ובקרה תהליכית ויצירתיות לצורך הגדלה מתמדת של הפעילות העסקית שמגיעה דרך האינטרנט.
מדוע כדאי להתקשר עם חברת קידום אתרים?
אחת הבעיות בתחום קידום אתרים היא שמרבית החברות מציגות את השירות כ"קופסא שחורה" ולפיכך קשה לבעלי עסקים להעריך את איכות השירות שהם עומדים לקבל ופעמים רבות הם יעדיפו את השירות הזול.
במקרה של קידום אתרים המחיר הזול יכול לעלות ביוקר. אין ספק שישנם ספקים שמעוניינים להיות תחרותיים ולמשוך לקוחות. יחד עם זאת תהליך קידום אתרים איכותי מחייב מינימום של 20 - 15 שעות חודשיות לכל אתר לצורך הפקת תוכן חדש, אופטימיזציה מתמשכת של הקוד, מחקר מילים מתמשך ומציאת צירופי מילים נוספים, ועוד. לכן קשה לצפות להרבה מקידום אתרים בבתקציב נמוך. האפשרויות הן בין שלא יקרה הרבה בתקופת ההסכם או ש2-3 ביטויים בעלי חשיבות נמוכה ייקודמו, או שהספק משתמש בשיטות פסולות לקידום האתר.
מהי אופטימיזציה?
אופטימיזציה של אתר למנועי חיפוש (SEO) משמעותה תהליך הכולל מספר מרכיבים אשר יחד מסייעים לשפר את הדירוג של האתר בתוצאות חיפוש של ביטויי מפתח וכתוצאה מכך הגדלה של התעבורה של מספר הגולשים באתר.
תהליך קידום אתר עוסק ב-4 אלמנטים מרכזיים:
- בחירת מילות מפתח
- קופירייטינג
- אופטימיזציה של קוד האתר
- בניית קישורים חיצוניים
- מדידת ביצועים ובקרה מתמשכת
המטרה המרכזית של תהליך אופטימיזציה למנועי חיפוש היא להבטיח כי אתר האינטרנט שלך נגיש וגלוי למנועי החיפוש. בנוסף, במהלך תהליך קידום האתר נדרשת חשיבה יצירתית בנושא הדרכים "להעשיר" את חווית הגלישה באתר, מתוך כוונה למשוך את הגולשים באתר לשהות בו לפרקי זמן ארוכים יתר, עובדה שבפני עצמה מהווה פקטור חשוב המשפיע על הדירוג של האתר בגוגל ובמנועי חיפוש אחרים.
בקרב מנהלי השיווק באינטרנט, למיקום בתוצאות החיפוש נודעת גם חשיבות נוספת בבניית המותג של העסק, מיצוב משופר של הובלה באיכות וכמובן יתרון פרסומי לאורך זמן שמתבטא בחשיפה בעלויות נמוכות יחסית פר גולש.
מחקר ביטויי מפתח
ההצלחה של קמפיין קידום אתרים מתחילה במחקר מילים יסודי. המפתח בבחירת ביטויי המפתח המתאימות הוא בניסיון להכנס לראש של הגולש ולהבין אילו פרמטרים מעניינים אותו כשהוא מחפש מוצר/שירות כמו שלנו. ככל שנדע להתאים את האתר לביטויי מפתח ספציפיים, כך נוכל להגדיל את התנועה של לקוחות פוטנציאלים לאתר. כך למשך עסק לשיווק מוצרי ספא, צריך לחפש מגון רחב של ביטויים שדרכם אנשים מחפשים את המוצרים שלו ולא להסתפק במה שהוא מובן מאילו.
- קניית ג'קוזי
- ג'קוזי לבית
- ג'קוזי משפחתי
- ג'קוזי יוקרתי
מציאת ביטוי מפתח רלוונטי וניתוח הקריטריונים המגדירים ביטויי חיפוש שנלווים לביטוי הגנרי, הוא שמסייע להזרים לאתר את הלקוחות המתאימים.
קופירייטינג
חשוב להשתמש בביטוי המפתח בכותרות של הטקסט, ולאזכר אותו מספר של 2-3% מסך הטקסט. שימוש מוגזם בביטוי המפתח עלול להחשב כמניפולציה ולהוביל להורדה בדירוג. ענין נוסף הוא הצורך בהשקעה בתוכן רלוונטי ומענין. כאמור לחווית הגלישה יש תרגום ישיר למשך זמן השהיה של הגולשים והשפעה על הדירוג העתידי שלך. מומלץ לשתף בטיפים וברעיונות מקצועיים, לצרף תרשימים גרפיים, מיד מספרי וסטטיסטי, וכל נתון אחר שיש בו בכדי להעשיר את האתר.
אופטימיזציה של קוד האתר
מנועי חיפוש כמו אתרי אינטרנט תיאורי ונקי. קוד לתוכן יחס ממלא תפקיד חיוני אופטימיזציה על דף HTML עבור כל מסע פרסום SEO. ודא כי תגי הכותרת שלך, מילות מפתח, מטא תיאורים, תגיות alt, כותרות טקסט גלוי התואמות זו לזו מקודדות נקייה. מנועי חיפוש מעדיפים לדעת מה מקור שלך כל כ והם לא אוהב להבין את הנושא האמיתי של האתר שלך באמצעות חבורה של קוד רלוונטי. נסה CSS באמצעות מבוסס מבנים הדף להימנע מטבלאות קונבנציונאלי, גופנים תגיות iframe.
בניית קישורים
בבסיס הפטנט של מנועי החיפוש עומדת הפילוסופיה הדימוקרטית. גם באינטרנט הרוב קובע, אבל יחד עם זאת מדובר בדימוקרטיה מאד דינמית שבכל יום נספרים הקולות ממהתחלה. המשמעות של קישור היא למעשה מתן קרדיט לאתר שאליו מפנה הקישור, וסימן למנועי החיפוש כי באתר שמעבר לקישור נמצא מידע נוסף שיעניו את הגולש. ככל שיש אתרים בעלי ותק ובעלי מספר עמודים גדול יותר שיקשרו אל האתר שלך, כך הוא ינצח בשיטה הבחירות הדימוקרטיות מול אתרים אחרים. כאן יש מקום לומר כי מנועי החיפוש יודעים גם לסווג את הבוחרים ולפסול פתקי הצבעה פסולים. כלומר אם ישנם קישורים מאתרים פקטיבים ו/או אתרים שהתוכן שלהם שונה בצורה מהותית מהתוכן של האתר ה"מומלץ", הרי שהם יפסלו , ובמקרים מסוימים אף יענשו על כך. בנוסף בדיוק כמו בבחירות רגילות לטריטוריה ישנה חשיבות. קישורים מאתרים ישראלים ישפיעו טוב יותר על תוצאות הדירוג בישראל ולהיפך, קידום אתר בתוצאות חיפוש במדינות אחרות מצריך חפוש שיתופי פעולה באותם מדינות לרבות אחסון של האתר באותה מדינה.
בקרה והיזון חוזר
תוצאות התהליך של קידום האתר אמורות להיות ברורות לכאורה - הגדלת התנועה לאתר באמצעות ביטויי מפתח. יחד עם זאת נתון זה לכשעצמו הוא רק חלק מהתמונה. מנהל האתר חייב לקבל תמונה כוללת שתאפשר לנתח לא רק כיצד מגיעים הגולשים לאתר, אלה לנתח מיהם הגולשים שיצרו קשר עם החברה לאחר הכניסה לאתר, דרך אילו ביטויי מפתח הם התחילו את החיפוש שלהם. האם הם גולשים חדשים או חוזרים? מהו שיעור הנטישה שלהם? מהם המודלים העסקיים שהם מעדיפים?
ניתוח מידע זה מאפשר למנהל האתר לקבל החלטות מושכלות לגבי המשך קידום האתר. לדוגמה, אם מתברר שרוב הגולשים שמגיעים לאתר באמצעות ביטויי מפתח מסוימים אינם פונים לחברה, הרי שזהו סימן שהתוכן באתר לא רלוונטי לצרכים שלהם. במקרה זה יש צורך לעדכן את התוכן או לבחור בביטויי מפתח אחרים.
סיכום
קידום אתרים הוא תהליך מורכב הדורש מקצועיות, ניסיון וחשיבה יצירתית. על מנת להצליח בתהליך זה, חשוב להבין את עקרונות החיפוש של מנועי החיפוש, ולבחור בחברה מקצועית בעלת ניסיון בתחום.