בעיות קוד שעלולות לפגוע במיקום האתר בגוגל ובטראפיק שמגיע לאתר

בעיות קוד שעלולות לפגוע במיקום האתר בגוגל ובטראפיק שמגיע לאתר

דמיינו שאתם בונים בית. אתם משקיעים זמן, מאמץ ומשאבים כדי להבטיח שהוא יהיה מושלם - הריהוט המהודר ביותר, העיצוב הפנימי המרשים ביותר, הגינון הנאה ביותר. אבל מה אם שכחתם משהו קריטי? מה אם היסודות עצמם, השלד שעליו נבנה כל השאר, פגומים? בעולם של קידום אתרים, קוד האתר שלכם הוא כמו היסודות של הבית שלכם. ולא משנה כמה התוכן שלכם מבריק או העיצוב מרהיב, אם היסודות האלה לקויים, כל המבנה עלול להתמוטט.


בואו נבחן כמה מבעיות הקוד הנפוצות ביותר שיכולות לחבל בדירוג ובתנועה של האתר שלכם, ונלמד כיצד לתקן אותן:


בעיה #1: זמני טעינה איטיים
אחד הגורמים המשפיעים ביותר על ביצועי האתר ועל קידום האתרים הוא מהירות. בעידן של סיפוק מיידי וקשבי דאודרת קצרים, אם העמודים שלכם לוקחים יותר מדי זמן לטעון, המבקרים פשוט יעזבו - ומנועי החיפוש ישימו לב. למעשה, מחקרים הראו ש-40% מהמשתמשים נוטשים אתר שלוקח יותר מ-3 שניות לטעינה. כדי להילחם בבעיה הזו, התחילו על ידי אופטימיזציה של התמונות שלכם, צמצום קבצי JavaScript ו-CSS, והשתמשו בכלים כמו מטמון וקידוד כדי לייעל את זמני הטעינה.


בעיה #2: קישורים שבורים
אין דבר מתסכל יותר עבור משתמש מאשר ללחוץ על קישור ולקבל דף שגיאת 404. זה לא רק מאכזב, זה גם פוגע באמינות האתר שלכם ומאותת למנועי חיפוש שאולי לא הכי מתחזקים אותו. כדי לתקן קישורים שבורים, הקפידו לבדוק את האתר באופן קבוע עם כלים כמו Dead Link Checker או Screaming Frog. תקנו קישורים שבורים על ידי עדכון ה-URL, יצירת הפניות 301, או פשוט הסרת הקישור.


בעיה #3: ניווט מבלבל

מבנה האתר שלכם והניווט אמורים להוביל את המשתמשים בצורה אינטואיטיבית דרך התוכן שלכם. אבל אם המבנה מבולגן, בלתי הגיוני או פשוט קשה לשימוש, המבקרים (ומנועי החיפוש) יתקשו למצוא את מה שהם מחפשים. וזה יכול לפגוע קשות בקידום האתרים שלכם. כדי לפתור את הבעיה, ודאו שאתם משתמשים במבנה היררכי ברור עם תוויות תפריט תיאוריים. השתמשו בכלי breadcrumb ובמפות אתר כדי לעזור למשתמשים (ולמנועי חיפוש) לנווט ביתר קלות.


בעיה #4: דפי נחיתה חלשים

מתברר ש-70% מהעסקים המקוונים אין דף נחיתה ברור בכלל, וזה יכול להיות בעיה עצומה עבור קידום אתרים. דפי הנחיתה שלכם הם לרוב הדפים הראשונים שמשתמשים רואים כשהם מגיעים לאתר שלכם מתוצאות חיפוש, כך שעליהם לעשות רושם מצוין. ודאו שדפי הנחיתה שלכם כוללים קריאות לפעולה ברורות, תוכן רלוונטי למונחי החיפוש שלכם, ועיצוב מושך שמעודד מעורבות.


בעיה #5: בעיות נגישות
גוגל הופכת לטובה בהרבה בניתוח והבנה של דפי אינטרנט כפי שמשתמשים אנושיים חווים אותם. וזה אומר שהנגישות של האתר שלכם - כלומר, עד כמה קל לאנשים עם מוגבלויות להשתמש בו - יכולה להשפיע משמעותית על דירוג האתר שלכם. כדי לשפר את הנגישות, השתמשו בכותרות מובנות כראוי, הוסיפו טקסט חלופי לתמונות, והקפידו על ניגודיות צבעים טובה. אתם יכולים גם להשתמש בכלים כמו WAVE כדי לזהות ולתקן בעיות נגישות.


בעיה #6: חוסר תאימות למובייל
 יותר ממחצית מתנועת האינטרנט העולמית מגיעה ממכשירים ניידים, קידום אתרים חייב להתחשב בחוויה על מסכים קטנים. אם האתר שלכם לא מגיב או לא מותאם לניידים, לא רק שתתקשו לדרג בתוצאות החיפוש במובייל, אלא גם סביר להניח שהמבקרים יתסכלו ויעזבו. כדי לפתור זאת, השתמשו בעיצוב רספונסיבי שמתאים את הפריסה לגודל המסך של המשתמש. הימנעו גם מתכונות שעלולות לא לעבוד היטב במובייל, כמו Flash או טקסט מובנה בגרפיקה.

דוגמה: נניח שיש לכם אתר חדשות עם הרבה טקסט וגרפיקה. במחשב שולחני זה נראה נהדר, אבל במכשירים ניידים הטקסט קטן מדי לקריאה והתמונות לא מתאימות למסך. על ידי מעבר לפריסה מגיבה שמתאימה את גודל הגופן ואת הפריסה של התמונות באופן דינמי, אתם יכולים להבטיח חוויית קריאה אופטימלית בכל מכשיר - מה שיכול להוביל לזמן שהייה ממושך יותר באתר, שיעורי נטישה נמוכים יותר ודירוגים טובים יותר.


בעיה #7: חוסר שימוש בתגיות Schema
תגיות Schema הן צורה של סימון מובנה שעוזר למנועי חיפוש להבין טוב יותר את התוכן באתר שלכם. על ידי הוספת תגיות Schema לקוד ה-HTML שלכם, אתם יכולים לספק הקשר נוסף על דברים כמו ביקורות מוצרים, אירועים, מתכונים ועוד. ולמרות שהשימוש ב-Schema לא משפיע ישירות על דירוגי חיפוש, הוא יכול לעזור לאתר שלכם להופיע ביותר קטעים מודגשים ותוצאות עשירות - מה שיכול להגביר את הנראות ואת שיעורי ההקלקה.

דוגמה: נניח שאתם מפעילים אתר מתכונים. על ידי הוספת סימון Schema למתכונים שלכם, אתם יכולים לכלול מידע כמו זמן הכנה, דירוג, ותמונות שיופיעו ישירות בתוצאות החיפוש. כך, כשמישהו מחפש "מתכון לעוגת שוקולד", האתר שלכם עשוי להופיע עם תמונה מפתה ודירוג של 5 כוכבים - באופן שמושך הרבה יותר תשומת לב מתוצאה טקסטואלית רגילה.


בעיה #8: קוד מסורבל או מיושן
כמו כל טכנולוגיה, שפות ושיטות פיתוח אתרים משתנות ומתפתחות עם הזמן. אם הקוד שלכם מיושן או מורכב שלא לצורך, זה יכול להאט את האתר שלכם, להקשות על מנועי חיפוש לאנדקס אותו, ולהפוך את התחזוקה למסורבלת יותר. כדי להתמודד עם זה, שקלו לבצע בדיקה תקופתית של הקוד ולעדכן או לכתוב מחדש חלקים לפי הצורך. שימו לב במיוחד לגרסאות ישנות של שפות כמו PHP או JavaScript, והקפידו להשתמש בסימון נקי ותקני ככל האפשר.

דוגמה: נניח שיש לכם אתר מסחר אלקטרוני שנבנה לפני כמה שנים. הקוד שלו כולל הרבה תלויות מיושנות וספריות צד שלישי שאינן נתמכות יותר. לא רק שזה גורם לאתר להיטען לאט ולהיות פגיע יותר לבאגים, אלא שהוא גם מקשה על גוגל לעבד ולהבין את התוכן. על ידי השקעה בשדרוג הקוד שלכם לגרסאות וספריות מודרניות יותר, אתם יכולים לשפר באופן דרמטי את הביצועים והאבטחה, תוך הפיכת העבודה עם האתר לקלה יותר עבורכם ועבור מנועי החיפוש.


בעיה #9: תוכן מוטמע או נסתר
מנועי חיפוש לא תמיד יכולים לעבד תוכן שמוטמע בדרכים מסוימות, כמו בקובצי Flash, Java applets או iframes. ואם תוכן מוסתר מאחורי טפסים, הודעות קופצות או חסימות אחרות, מנועי חיפוש עשויים להתקשות למצוא ולאנדקס אותו. כדרך כלל, הכי טוב להשתמש בטקסט פשוט, סטטי ונגיש ככל האפשר. אם אתם חייבים להשתמש בתוכן מוטמע או אינטראקטיבי, ודאו שהמידע העיקרי זמין גם בפורמט טקסט.

דוגמה: נניח שיש לכם אתר שירותים פיננסיים שמשתמש בהרבה גרפים ואנימציות מורכבות כדי להציג נתונים. בעוד שזה יכול להיראות מרשים ויזואלית, מנועי חיפוש יתקשו להבין ולאנדקס את המידע הזה. אתם יכולים לפתור את הבעיה על ידי הבטחה שכל הנקודות העיקריות והתובנות מהנתונים מוסברות גם בטקסט במקום אחר בדף, תוך שימוש בתיאורי alt ותגיות כיתוב ברורים לתמונות והדמיות.


לסיכום,
אף שבעיות קוד עשויות להיראות טכניות ומאיימות, הטיפול בהן הוא חלק חיוני בכל אסטרטגיית קידום אתרים מקיפה. על ידי קיום בדיקות תקופתיות, עדכון הקוד שלכם, והקפדה על שיטות עבודה מומלצות, תוכלו לשמור על האתר שלכם בריא, יעיל ומוכן לדירוג גבוה. זכרו, המטרה בסופו של דבר היא לספק חוויית משתמש מצוינת - והיסודות הם המקום להתחיל. אז רכשו את הכלים, השכילו על הטכניקות, והקדישו את הזמן הדרוש כדי להבטיח שהקוד שלכם עובד בשבילכם, לא נגדכם. עם תשתית חזקה ויציבה, אתם יכולים לבנות אתר שלא רק מוצא חן בעיני מנועי החיפוש, אלא גם עומד במבחן הזמן.

זה חשוב לזכור שקידום אתרים אינו רק עניין של תוכן ומילות מפתח - זה עניין של חוויית משתמש כוללת. ואם הקוד שלכם לא תומך בחוויה חלקה, מהירה ונגישה, כל המאמצים האחרים שלכם בקידום אתרים עשויים להיות לשווא. אבל הצד החיובי הוא שעל ידי השקעת הזמן לזיהוי ותיקון בעיות קוד נפוצות אלה, אתם יכולים לתת לאתר שלכם יתרון משמעותי הן בעיני המשתמשים והן בעיני מנועי החיפוש.

בסופו של דבר, בניית אתר מוצלח דומה מאוד לבניית בית מוצלח. זה דורש תכנון קפדני, תשומת לב לפרטים, ומחויבות איתנה לאיכות מהיסודות ועד לגג. על ידי הפיכת בריאות הקוד לעדיפות עליונה באסטרטגיית קידום האתרים שלכם, אתם מניחים את היסודות לאתר שלא רק נראה טוב על פני השטח, אלא גם בנוי היטב מבפנים. וזה סוג האתר שעומד במבחן הזמן, מושך תנועה ומביא תוצאות שוב ושוב. אז אל תזניחו את הקוד שלכם - זה עשוי להיות ההבדל בין אתר שפשוט קיים לבין אתר שמשגשג.