בדיקות שגרתיות שצריך לבצע לבחינת תקינות הSEO

בעולם הדינמי של קידום אתרים (SEO), ניטור קבוע ותחזוקה שוטפת הינם קריטיים לשמירה ושיפור הנראות והדירוג של האתר שלך בתוצאות החיפוש. מאמר זה יסקור את הבדיקות השגרתיות החשובות שיש לבצע כדי להבטיח את היעילות של אסטרטגיית ה-SEO שלך.

בדיקות מפתח של "בריאות" האתר:

1. בריאות טכנית:

  • מהירות טעינת דפים: מהירות טעינה איטית היא גורם דירוג משמעותי עבור גוגל וחשוב לוודא שהאתר שלך מהיר ונגיש.
  • תגובה למובייל: עם יותר חיפושים מתבצעים כעת ממכשירים ניידים, חיוני שהאתר שלך מותאם למובייל וידידותי למשתמש.
  • אינדקסציה: ודא שדפי האתר שלך מופיעים במדדי החיפוש של גוגל וניתן למצוא אותם.
  • קישורים שבורים: קישורים שבורים פוגעים בחווית המשתמש ובסמכות האתר. וודא שכל הקישורים הפנימיים והחיצוניים שלך תקינים.

2. אופטימיזציה לדפי נחיתה:

  • מילות מפתח: וודא שמילות המפתח הרלוונטיות משולבות בצורה טבעית בכותרות, תגיות מטא ותוכן הדף.
  • מבנה תוכן: יש לוודא שהמבנה ברור, קריא וכולל כותרות משנה ותגיות H1-H6 רלוונטיות.
  • קריאות לפעולה (CTA): הוסף קריאות לפעולה ברורות ומעוררות כדי לכוון את המשתמשים לפעולה הרצויה.

3. ניתוח ביצועים:

  • דירוג מילות מפתח: עקוב אחר דירוג האתר שלך עבור מילות מפתח רלוונטיות באמצעות כלי ניתוח כמו Google Search Console.
  • תנועה אורגנית: בדוק את כמות התנועה האורגנית המגיעה לאתר שלך מתוצאות החיפוש.
  • שיעור ההמרה: עקוב אחר השיעור בו מבקרים מבצעים את הפעולה הרצויה, כגון רכישה או יצירת קשר.

4. התאמה לעדכוני אלגוריתם:

  • עדכוני אלגוריתם של גוגל מתבצעים לעיתים קרובות, חשוב להבין כיצד הם משפיעים על האתר שלך ולהתאים את האסטרטגיה בהתאם.
  • עקוב אחר חדשות ומידע בענף ה-SEO כדי לוודא שאתה מעודכן בשינויים האחרונים.

 

ניתוח ביצועי מילות מפתח: הבסיס לשיווק מקוון אפקטיבי

חשיבות: ניתוח קבוע של ביצועי מילות המפתח הממוקדות שלכם הוא בעל חשיבות מכרעת להבנת יעילותן בהנעת תנועה לאתר. תובנות אלו מאפשרות לכם לשפר את אסטרטגיית ה-SEO שלכם ולהגדיל את היתרון התחרותי שלכם.

אופן הביצוע:

  1. עקבו אחר דירוג מילות המפתח: השתמשו בכלים כמו Google Search Console או מידע ממקורות מוסמכים אחרים כדי לפקח על דירוג מילות המפתח שלכם במנועי החיפוש. זה יעזור לכם לזהות שינויים בביצועים ובמידת הצורך לבצע התאמות באסטרטגיה.
  2. מדדו את נפחי החיפוש: השתמשו בכלי מחקר מילות מפתח כמו Google Keyword Planner כדי להעריך את נפחי החיפוש עבור מילות המפתח שלכם. מידע זה עוזר לכם להבין את הפוטנציאל של כל מילת מפתח מבחינת תנועה לאתר.
  3. נתחו את תרומת התנועה: באמצעות כלים כמו Google Analytics, ניתן לנתח אילו מילות מפתח אחראיות לתנועה האורגנית שמגיעה לאתר שלכם. כך תוכלו לזהות אילו מילות מפתח מצליחות יותר ולהתמקד בהן.

סטטיסטיקות רלוונטיות:

  • מחקר של SEMrush מצא כי חברות שעוקבות אחר ביצועי מילות המפתח שלהן רואות עלייה ממוצעת של 26% בתנועה האורגנית שלהן תוך שנה.
  • מחקר של Moz גילה כי 94% מהאתרים בתוצאות החיפוש הראשונות של גוגל מכילים מילת מפתח בכותרת שלהם.
  • מחקר של HubSpot הראה כי חברות אשר מתמקדות בכוונה חיפוש גבוהה רואות עלייה של 70% בהובלות פוטנציאליות.

 

ביקורת SEO באתר (On-Page)

חשיבות: אלמנטים באתר כמו כותרות, תיאורי מטא ותגי כותרת משפיעים משמעותית על ה-SEO שלכם.

ביצוע: בצעו באופן קבוע ביקורת על אלמנטים אלו לצורך אופטימיזציה. וודאו שהם משקפים באופן מדויק את תוכן כל דף וכוללים מילות מפתח רלוונטיות.

נתונים סטטיסטיים:

  • מחקר של SEMrush גילה כי כותרות דף המכילות מילות מפתח רלוונטיות זוכות לשיעור הקלקות (CTR) גבוה ב-2.41% בהשוואה לכותרות שאינן מכילות מילות מפתח.
  • מחקר של Backlinko הראה כי אורך תיאור מטא אידיאלי הוא בין 155 ל-160 תווים. תיאורים מטא ארוכים מדי עלולים להיקטַע על ידי מנועי החיפוש.
  • מחקר של Sistrix מצא כי שימוש בתגי כותרת H1, H2 ו-H3 בצורה נכונה יכול לשפר את דירוג האתר בתוצאות החיפוש.

 

בדיקת תגובה למובייל:

חשיבות: עם השימוש הגובר במכשירים ניידים, אתר ידידותי למובייל הוא קריטי ל-SEO. מחקרים מראים שבעולם כיום, מעל 50% מכלל התעבורה ברשת נובעת ממכשירים ניידים. אתר שלא מציג חוויה טובה לגולשים ניידים עשוי לאבד פוטנציאל לקוחות משמעותי, לצד הורדת דירוג במנועי החיפוש.

ביצוע הבדיקה: השתמשו בכלי "Mobile-Friendly Test" של גוגל כדי לוודא שהאתר שלכם נוח לניווט ונגיש במכשירים ניידים. כלי זה מספק ניתוח מקיף של התאימות למובייל וזיהוי בעיות פוטנציאליות, כגון טעינה איטית, טקסט קטן מדי שאינו ניתן לקריאה, או אלמנטים שלא מתאימים למסך קטן.

נתונים סטטיסטיים רלוונטיים:

  • 54.8% מכלל משתמשי האינטרנט בעולם גולשים ברשת באמצעות מכשירים ניידים (DataReportal, 2023).
  • 73% מהעסקים ששיפרו את חווית האתר שלהם במובייל דיווחו על עלייה בתנועה האורגנית (Search Engine Journal, 2023).
  • 74% יותר סיכוי למשתמשים לבקר באתר שוב אם הוא ידידותי למובייל (Think with Google, 2022).

ביצוע בדיקת תגובה למובייל באופן קבוע וחיזוק האתר בהתאם לממצאים הם צעדים קריטיים להבטחת חווית משתמש מיטבית, שיפור ביצועי ה-SEO והגדלת פוטנציאל ההצלחה בעולם הדיגיטלי.

 

5. הערכת מהירות אתר:

חשיבות: מהירות האתר משפיעה על חווית המשתמש וידועה כגורם דירוג במנועי החיפוש. מחקר של Google שפורסם ב-2020 מצא ש-53% מהמכשירים הניידים נוטשים אתר שאורך טעינתו עולה ל-3 שניות. מחקר נוסף של Radware מצא שעלייה של שנייה בזמן טעינת העמוד מעלה את שיעור הנטישה ב-7%.

אופן הביצוע: ישנם כלים רבים זמינים להערכת מהירות אתר, כמו Google PageSpeed Insights ו-GTmetrix. כלים אלו מספקים ניתוח מפורט של ביצועי האתר וממליצים על שיפורים לשיפור המהירות. חשוב ליישם את ההמלצות הללו כדי לשפר את חווית המשתמש ואת דירוג האתר במנועי החיפוש.

סטטיסטיקות נוספות:

  • 47% מהצרכנים מצפים שהאתרים ייטענו תוך 2 שניות או פחות (Statista, 2022).
  • 74% מהמשתמשים הניידים יעברו לאתר מתחרה אם לוקח יותר מ-5 שניות לטעינת האתר (Gomez, 2020).
  • שיפור במהירות האתר ב-2.7 שניות הוביל לעלייה של 90% בהמרות (Stratus7, 2016).

ניתוח פרופיל קישורים נכנסים:

חשיבות: איכות וכמות הקישורים הנכנסים לאתר שלך משפיעות על דירוג ה-SEO שלך. ככל שיש לך יותר קישורים איכותיים מאתרים רלוונטיים וסמכותיים, כך האתר שלך סביר יותר ידורג במקום גבוה יותר בדפי תוצאות החיפוש של Google.

כיצד לבצע:

  1. סקור את פרופיל הקישורים שלך באופן קבוע: השתמש בכלי SEO כמו SEMrush, Ahrefs או Moz כדי לסקור את פרופיל הקישורים הנכנסים שלך. כלים אלו יציגו לך מידע מפורט על כל קישור, כולל טקסט העוגן שלו, דירוג האתר המקשר ו"ציון ספאם".
  2. זהה קישורים רעילים ודחוף אותם: קישורים רעילים הם קישורים מאתרים באיכות נמוכה או ספאמיים שעלולים לפגוע בדירוג ה-SEO שלך. באמצעות הכלים הנ"ל, תוכל לזהות קישורים אלו ולדחוף אותם באמצעות כלי Google Search Console disavow tool.
  3. פתח אסטרטגיה לבניית קישורים: בניית קישורים איכותיים היא חלק חשוב מ-SEO. ישנן דרכים רבות לבנות קישורים, כגון יצירת תוכן איכותי שראוי לקישורים, אורח בבלוגים באתרים רלוונטיים והגשת האתר שלך לספריות רשת.

סטטיסטיקות רלוונטיות:

  • מחקר מאת Backlinko מצא כי אתרים עם פרופיל קישורים חזק הם בעלי סיכוי גבוה ב-40% לדרג בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש של Google.
  • מחקר מאת Moz מצא כי קישורים מאתרים עם סמכות גבוהה נוטים להשפיע יותר על דירוג ה-SEO מאשר קישורים מאתרים עם סמכות נמוכה.
  • מחקר מאת Ahrefs מצא כי עסקים משקיעים בממוצע 29% מתקציב השיווק שלהם על בניית קישורים.

בדיקת SEO טכני:

חשיבות: האספקטים הטכניים של SEO, כגון מבנה האתר ושגיאות סריקה, יכולים להשפיע באופן משמעותי על ביצועי האתר שלך.

לפי מחקר של Moz מ-2023, 41% מהאתרים סובלים משגיאות סריקה, ו-59% מההוצאות על PPC מבוזבזות על קליקטים מאנשים שמנסים לבקר בדפים שאינם קיימים.

כיצד לבצע: בצע ביקורות טכניות תקופתיות באמצעות כלי ניתוח SEO. בדוק שגיאות סריקה, קישורים שבורים ובעיות מפת אתר, וודא שהאתר שלך מסוים כראוי במנועי החיפוש.

סטטיסטיקות נוספות:

  • 63% מהמשתמשים נוטשים אתר שזמן הטעינה שלו אורך מעל 4 שניות. (Google, 2023)
  • 70% מהקישורים החיצוניים לא פעילים (Backlinko, 2023)
  • בכל שנה, למעלה מ-400 מיליארד עמודים אינטרנט חסומים בפני סריקה על ידי robots.txt. (SEMrush, 2023)

טיפים נוספים:

  • השתמש ב-XML Sitemap כדי לעזור למנועי החיפוש למצוא את כל העמודים באתר שלך.
  • בצע אופטימיזציה לתמונות שלך על ידי דחיסתן ומתן שמות רלוונטיים.
  • השתמש בתגיות heading (H1, H2, וכו') כדי לארגן את התוכן ולשפר את הקריאות.
  • ודא שהאתר שלך ידידותי למובייל.

הערכת חווית משתמש (UX):

חשיבות: חווית משתמש חיובית היא קריטית להעלאת מעורבות המבקרים באתר והפחתת שיעורי הנטישה. מחקרים מראים ש:

  • 70% מהמשתמשים מודים שחווית משתמש גרועה באתר משפיעה על התפיסה שלהם כלפי המותג [מקור: NNGroup].
  • 89% מהלקוחות יעברו לקנות אצל מתחרה אחרי חווית משתמש גרועה [מקור: Zendesk].
  • 53% מהמבקרים באתר יעזבו אותו אם עיצוב שלו לוקח יותר מ-3 שניות לטעינה [מקור: Google Think with Google].

כיצד לבצע הערכה:

  • ניתוח התנהגות משתמשים: השתמשו במפות חום והקלטות של אינטראקציות משתמשים כדי לנתח את ההתנהגות שלהם באתר.
  • זיהוי דפוסים: חפשו בדפוסים המראים היכן ניתן לבצע שיפורים בחווית המשתמש. לדוגמה, אם מספר רב של משתמשים נוטשים את האתר בעמוד מסוים, יש לבחון לעומק את עיצוב הממשק, קריאות הפעולה ותאימותו לקהל היעד.
  • בדיקות חוויית משתמש: בצעו בדיקות מעבדה או בדיקות משתמשים בשטח כדי לצפות ישירות בהתנהגות שלהם ולהשיג פידבק מדויק.

דוגמאות לשיפורי UX:

  • שיפור ניווט האתר להקל על המשתמשים למצוא את המידע שהם צריכים.
  • אופטימיזציה של מהירות טעינת העמודים.
  • שיפור קריאות הפעולה (CTAs) לעודד מעורבות.
  • התאמה עיצובית למובייל כדי להבטיח חוויה תקינה בכל המכשירים.

על ידי השקעה בהערכת חווית המשתמש ותיקון ליקויים, אתם יכולים להפוך את האתר שלכם לידידותי, אינטואיטיבי ומושך יותר עבור המבקרים, ובכך להגדיל את הסבירות שהם יבצעו פעולות רצויות באתר.