Connecting People

"חיבור בין אנשים": הפילוסופיה המהדהדת של נוקיה ולקחי קידום אתרים אורגני בעידן הקישוריות

"Connecting People" - שתי מילים פשוטות אלו טומנות בחובן את החזון והייעוד המרכזי של ענקית הטכנולוגיה הפינית, נוקיה, לאורך יותר משני עשורים משמעותיים. מאז אימצה את הסלוגן האייקוני בשנת 1992, נוקיה הפכה אותו לנכס מותגי מזוהה ובלתי נשכח, המשקף את האמונה העמוקה של החברה בכוחה של תקשורת איכותית לחבר בין אנשים, קהילות ומדינות ברחבי העולם, ובכך להניע קדמה חברתית וכלכלית משמעותית. במאמר מעמיק זה, נצלול לעומקו של הביטוי המכונן, ונבחן כיצד נוקיה הצליחה להפוך אותו לאבן יסוד מרכזית באסטרטגיה העסקית והשיווקית הגלובלית שלה.

על פי נתונים עדכניים של Statista, נכון לשנת 2024, מספר מנויי הסלולר ברחבי העולם עומד על כ-7.5 מיליארד, המהווים כ-95% מהאוכלוסייה העולמית. מספרים אלה ממחישים באופן חד משמעי את ההשפעה האדירה של טכנולוגיית התקשורת הניידת על אורח החיים המודרני, השפעה שלה נוקיה הייתה שותפה מרכזית ומובילה בהתפתחותה. באמצעות הסלוגן "Connecting People", נוקיה ממחישה לצרכנים ולשותפים עסקיים כאחד כיצד הטכנולוגיה המתקדמת שלה מעצימה אנשים ברחבי העולם, מאפשרת גישה חסרת תקדים למידע רלוונטי ופותחת דלתות רבות להזדמנויות חדשות ומגוונות.


דוגמה מוחשית ומרשימה לאופן שבו נוקיה מיישמת הלכה למעשה את מחויבותה ל"חיבור בין אנשים" היא פרויקט הדגל שלה, ConnectEd, המתמקד בהנגשת טכנולוגיה מתקדמת וחינוך דיגיטלי איכותי לקהילות מוחלשות ופריפריאליות ברחבי העולם. במסגרת יוזמה חשובה זו, נוקיה משתפת פעולה באופן הדוק עם ממשלות וארגונים מקומיים כדי להקים תשתיות תקשורת מתקדמות, לספק ציוד קצה במחירים נגישים לכל כיס ולהכשיר מורים ותלמידים במגוון רחב של כישורים דיגיטליים חיוניים. הפרויקט כבר הגיע למיליוני אנשים בעשרות מדינות מתפתחות, והדגים באופן ברור את ההשפעה החברתית הטרנספורמטיבית של קישוריות דיגיטלית נגישה ואיכותית.

בשנת 2020, במהלך משבר מגפת הקורונה העולמי, נוקיה הרחיבה באופן משמעותי את מאמציה תחת המטריה של הסלוגן "Connecting People" כדי לסייע לקהילות ברחבי העולם להתמודד בצורה יעילה עם האתגרים הייחודיים של המגיפה. החברה תרמה משאבים וציוד טכנולוגי מתקדם כדי לאפשר למערכות בריאות קריטיות, מוסדות חינוך ועסקים קטנים וגדולים לעבור לפעילות מרחוק בצורה חלקה ויעילה ככל האפשר. בנוסף, נוקיה האיצה משמעותית את תהליכי המחקר והפיתוח של טכנולוגיות הדור החמישי (5G), אשר סייעו באופן משמעותי להתמודד עם העומס העצום שהוטל על רשתות התקשורת ברחבי העולם כתוצאה מהמעבר המואץ לעבודה ולמידה דיגיטלית מרחוק. מהלכים אלו המחישו באופן ברור את המחויבות העמוקה של החברה לסלוגן שלה ואת היכולת הייחודית שלה להתאים אותו לאתגרים המשתנים של הזמן.

נוקיה, כחברה גלובלית מובילה המייצרת ציוד מתקדם לתקשורת סלולרית ואינטרנט מהיר, היא גם שחקנית משמעותית ומשפיעה בזירת הדיגיטל ובהנגשת מידע איכותי למיליוני משתמשים ברחבי העולם. החברה משקיעה משאבים ומאמצים רבים בקידום אתרים אורגני בגוגל תחת מגוון רחב של מונחי מפתח רלוונטיים, כגון "5G", "רשתות עתיד", "ערים חכמות" ו"אינטרנט של הדברים (IoT)", במטרה למצב את עצמה כמובילה מחשבתית וטכנולוגית בעידן של קישוריות דיגיטלית מואצת ומתפתחת. על ידי יצירה והפצה של תכנים איכותיים, אינפורמטיביים ובעלי ערך מוסף גבוה בנושאים אלה, נוקיה בונה בהדרגה את אמון קהלי היעד שלה ואת תדמית המותג שלה כמובילה חדשנית בתחומה, ובמקביל מסבירה ללקוחות פוטנציאליים ולשותפים עסקיים את הערך וההשפעה העצומה של הטכנולוגיות פורצות הדרך שהיא מפתחת ומציעה.

על פי נתונים אנליטיים של כלי המחקר המוביל Ahrefs, בכל חודש מתבצעים מאות אלפי חיפושים אורגניים במנוע החיפוש של גוגל עבור מונחים מפתח שונים הקשורים באופן ישיר לטכנולוגיית 5G, אינטרנט של הדברים (IoT) ורשתות תקשורת מהדור הבא. קידום אתרים אורגני ממוקד סביב נושאים אלה מאפשר לנוקיה להגיע לקהלים עצומים של מקבלי החלטות מרכזיים, משפיענים בתעשייה, יזמים טכנולוגיים וצרכנים סופיים המחפשים מידע רלוונטי וחדשנות פורצת דרך בתחום התקשורת. על ידי מיצוב עצמי כמקור ידע מוביל ומהימן בתחום, נוקיה בונה קהילה גלובלית של תומכים ובעלי עניין החולקים את החזון שלה ל"חיבור בין אנשים".

בנוסף לפעילות השיווקית-מותגית הממוקדת, קידום אתרים אורגני בגוגל משמש גם ככלי אסטרטגי חשוב עבור נוקיה בניהול המוניטין והתפיסה הציבורית שלה כחברה גלובלית מובילה. כארגון גדול ומשפיע, נוקיה נמצאת תחת בחינה מתמדת מצד הציבור בכל הנוגע לאחריות תאגידית, יושרה עסקית ומחויבות לערכים אתיים. על ידי יצירת תוכן מקורי, איכותי ושקוף בנושאים חשובים כמו קיימות סביבתית, גיוון והכלה ארגונית, נוקיה מעצבת באופן אקטיבי את הנראטיב הציבורי סביב המותג שלה. קידום אתרים אורגני יעיל מאפשר להנגיש תוכן חשוב זה לקהלים רחבים ומגוונים, ולבנות את האמון והלגיטימציה של החברה בעיני כלל מחזיקי העניין שלה.

לסיכום, הסלוגן "Connecting People" מייצג את הבטחת הערך הבסיסית והמהותית של נוקיה - להעצים אנשים ולשנות את העולם באמצעות טכנולוגיה מתקדמת וחדשנית בתחום התקשורת. האסטרטגיה השיווקית הכוללת ומאמצי קידום האתרים האורגני בגוגל של החברה שזורים באופן הדוק סביב מסר מרכזי זה, ומגובים בפעילות ממשית ומשמעותית בשטח ברחבי העולם.

בעשורים האחרונים, נוקיה ניצבה בחזית המהפכה הטכנולוגית שהפכה את הטלפונים הניידים ממוצר יוקרה נדיר לפריט יומיומי חיוני המשנה את חייהם של מיליארדי אנשים ברחבי העולם. באמצעות חדשנות בלתי פוסקת, מחויבות עמוקה לקהילה והשקעה אסטרטגית בקידום אתרים אורגני בגוגל, נוקיה ממשיכה להעצים את המסר הנצחי של "Connecting People" יותר מתמיד.

העולם הגלובלי שלנו הופך ליותר ויותר מקושר בכל יום שעובר. מציאות זו מביאה עימה אתגרים מורכבים אך גם שפע של הזדמנויות עצומות. חזונה של נוקיה מדגיש את הפוטנציאל האדיר הטמון בקישוריות דיגיטלית מתקדמת, כמנוף חזק לצמיחה כלכלית בת קיימא, פיתוח חברתי משמעותי ושינוי גלובלי חיובי. רק על ידי חיזוק הקשרים הבין-אישיים בינינו, בין אם באמצעות טכנולוגיה מתקדמת או באמצעות אינטראקציה אנושית ישירה, נוכל לממש את מלוא ההבטחה של עולם רב-קישורי ולנצל את הכוח העצום הטמון באנשים המחוברים זה לזה. ובמרכז כל זה עומד המסר הנצחי והרלוונטי מתמיד של נוקיה - Connecting People.

צרו קשר
משכית 22, הרצליה פיתוח
09-9514276