+ קטגוריית המאמרים
איך לקדם אתר מסחר אלקטרוני?
אתרי מסחר אלקטרוני רבים לא זוכים לאהדה רבה בקרב מנועי החיפוש. הסיבה העיקרית היא שבמרבית החנויות המקוונות אין כמעט תוכן שימושי, למעט מפרט טכני יבש, שם יצרן ומחיר , שחוזרים על עצמם גם באתרים אחרים שמוכרים מוצרים זהים/דומים. . מאמר זה יעסוק במספר המלצות שישפרו את נגישות האתר למנועי החיפוש ישפרו את הנראות שלו בעיניהם.

הקדמה - מהו קידום אתרים ?
קידום אתרים במנועי חיפוש הינו תהליך שנועד לשפר בהתמדה את דירוג אתר האינטרנט בתוצאות ה"טבעיות" שמתקבלות בחיפוש ביטויי מפתח רלוונטיים.
ככל שהדירוג של האתר גבוה יותר, כך יגדל היקף התנועה של לקוחות פוטנציאלים לאתר. הרציונאל לפיו מנועי מדרגים אתר, מסתמך על אלגוריתם שמטרתו ללמוד את את התוכן הקיים באתר, וכן עפ"י מדדי קרדיט כגון ותק , הפופולאריות של האתר בקרב הגולשים ובקרב אתרים נוספים העוסקים בתחום וכן הקרבה גיאורפית של השרת עליו מאוחסן האתר לגולש,. טיפים לקידום אתר מסחר אלקטרוני :
1. הרחבת המידע על כל מוצר - היקף התכנים שמנועי החיפוש מוצאים באתר, משפיע על הקונטקסט בו הם מבינים את האתר. ככל שיש יותר תוכן, כך יתכנו יותר הקשרים שהאתר יהיה רלוונטי בהם לגולשים שונים. מנועי החיפוש יודעים לסרוק קטעי טקסט (ארוכים ככל שיהיו) ולמצוא את ביטויי המפתח המשובצים בהם. 
מומלץ להמנע מהתיאור היבש ה"סטנדרטי" שניתן ע"י היצרן , שכן סביר להניח כי גם אתרים אחרים שמוכרים את אותו המוצר שישתמשו בו, דבר שיפגע ב"מקוריות" התוכן באתר ועלול לפגוע בקידום. 
הוספת טיפים מקצועיים, סקירת טרנדים ואופנות ,תשפר את ענין שימצאו הגולשים שלך באתר ותאריך את משך שהותם באתר. עניין טכני זה יוצר אצל מנועי החיפוש אינדיקציה לרלוונטיות שהגולשים מוצאים באתר ותאותת לו כי כדאי לו לקדם את האתר מאחר והוא רלוונטי ומעניין לגולשים רבים. 

2. אופטימיזציה ייחודית לכל מוצר -  כל עמוד אינטרנט הוא הזדמנות לקדם ביטוי אחד או  קבוצת ביטויים קטנה. הדרך לבצע זו היא מיקוד של התוכן המופיע בעמוד סביב אותו הביטוי. לדוגמא בחנות מסחר אלקטרוני בתחום הספורט , יש צורך למקד את עמוד הבית סביב הביטוי "מוצרי ספורט", אולם עמוד הקטגוריה העוסק בבגדי ספורט צריך להיות ממוקד סביב הביטוי "אופנת ספורט" ו/או "בגדי ספורט" ועמודי המוצרים צריכים להתמקד בשם המוצר ובפונקציונאליות שלו  כגון , "חולצת ריצה", "מכנסי אימון" וכך הלאה. במידה ובקטגוריה יש מספר מוצרים דומים, מומלץ לשייך לכל עמוד מוצר את ביטוי שיהיה ייחודי רק לו ויאפשר קידום של ביטויים מובחנים יותר כגון - "מכנסי ספורט לילדים", "מכנסי ספורט ממותגים", "מכנסי ספורט יוקרתיים", וכו.
אופטימיזציה משמעותה - שימוש חוזר ביטויי המפתח בכותרת הדפדפן, בתגיות המטא, וגוף התוכן. החזרה על אזכור הביטוי במקומות אלו תסייע למנוע החיפוש להבין את הפוקוס שביקשתם להדגיש בעמוד, והם יגיבו בהתאם.

3: ניווט מהיר -  חשוב לסייע לגולש להגיע לכל מוצר בקטלוג במרחק של  2 או 3 קליקים לכל היותר, מדף הבית. מנועי החיפוש יודעים לנתח את היררכיית האתר שלכם עפ"י מבנה התפריטים ולומדים להבין אלו עמודים נמצאים בקרבה לעמוד הבית ואילו נמצאים "קבורים" עמוק בתוך האתר. ההגיון הוא שככל שהעמוד "רחוק" מעמוד הבית הוא בעל חשיבות נמוכה, ולפיך הקרדיט שעמוד זה ייקבל יהיה נמוך. במידה ואין שום דרך לקרב עמודים מסויימים בגלל שמבנה הקטלוג הוא סבוך, ניתן לתקן זאת באמצעות מפת אתר שכתובה בקוד  XML שבאמצעות ניתה לתת priority גבוה לעמוד ללא קשר לדירוגו בתפריטים פנימיים.

4. מוצרים נלווים - בדומה לחנות רגילה שבה מוצעים לצרכן מבצעים של רכישת מספר מוצרים מאותה הקטגוריה, מומלץ לשלב בעמוד המוצר, הפניות למוצרים נוספים באותה הקטגוריה / תחום עניין ו/או מוצרים שזוכים לפופולאריות בקרב הגולשים. למהלך זה יש 2 השלכות. הראשונה - הגדלת המכירות מהאתר ושיפור השירות ללקוח שיכול למצוא את מבוקשו במהירות. ההיבט השני שקשור לעניין קידום האתר, הוא הגדלת השהות של הגולש באתר. מנועי החיפוש עושים מאמצים רבים כדי לברור עבור המחפשים את המוץ מהתבן. אחד הפרמטרים להבין מהו אתר "אמיתי" ומהו אתר סרק, הוא משך השהות של גולשים באתר. ככל שגולשים "יבלו" יותר באתר שלך, חווית הבילוי שלהם תובן ותדורג בהתאם ע"י מנוע החיפוש.

5. קישורים פנימיים - מומלץ מאד להוסיף קישורים טקסטואלים בתור אזורי התאור של המוצר, למוצרים נוספים ו/או לעמודי מידע נוספים. קישורים פנימיים הם דרך מצויינת לשפר את המידע שיש למנועי חיפוש לעמוד שנמצא בהמשך הקישור.  זו גם הסיבה שלא מומלץ להשתמש בקישור נטול הקשר קונטקסט כגון : "צפה" , "קרא עוד" , "מידע נוסף", וכו. דוגמא לקישור נכון :  מידע נוסף בנושא  בגדי ספורט לילדים . קישוד זה עדיף עשרות מונים על פני : למידע נוסף על בגדי ילדים לחץ כאן .

6. תמונות - התמונות בעמודי המוצרים הם דרך מצוינת נוספת למתג את העמוד סביב ביטוי המפתח ולשפר את דירוג העמוד. שימוש בפונקציית alternative text שמאפשרת להציג את כינוי התמונה כאשר העכבר ממוקם על גביה , היא דרך אינטיליגנטית ויעילה מאד להעשיר את השימוש בביטוי המפתח בתוכן העמוד. במידה וניתן לשלב מספר תמונות בעמוד המוצר, כדברי חז"ל - הרי זה משובח. 

7. ריכוז המוצרים לפי קטגוריית יצרן / מותג - מומלץ מאד, לאפשר חיפוש של מוצרים לפי שם יצרן או מותג, על מנת שניתן יהיה לבצע אופטימיזציה לעמוד התוצאות שמרכז את המוצרים של היצרן סביב ביטוי המפתח הרלוונטי הכולל את שם המותג. אם נשתמש שוב בדוגמת חנות הספורט. עמוד המרכז את כל" חולצות NIKE" , צריך קבל את ה"אריזה" המתאימה של חזרה על ביטוי המפתח עם שם המותג גם בכותרת הדפדפן, תגיות מטא, קישורים פנימיים שמצבעים על העמוד וכו. באמצעות יצירת עמודים כאלו ניתן יהיה למשוך גולשים שמפשים ישירות מוצרים עם מותגים מוכרים.
 
8. חשיבות עץ המוצרים באתר מסחר אלקטרוני
כל אתר אינטרנט נוצר על מנת לרכז תוכן בתחום הפעילות שלו : תדמית, מכירות, בידור וכו.  המערכת הטכנולוגית שתומכת באתר מסייעת לארגן את התכנים לתוך מבנים מאורגן שמאפשרים גישה טובה יותר לפרטי המידע השונים. באתר מסחר אלקטרוני היררכיית המוצרים נקראת - "עץ מוצרים".  עץ המוצרים מציג למעשה את ההתפצלות מקטגוריות ראשיות > תתי קטגוריות > עמודי מוצר. היררכיה זו מובנת בדיעבד ע"י מנועי החיפוש בשעה שהם סורקים את האתר ומעדכנים אותו באינדקס שלהם.
 חשוב מאד להקפיד ולבדוק את התאמת קוד האתר לסטנדרט W3C, על מנת לוודא כי אין שגיאות בקוד שעלולות לגרום לבעיות בסריקת האתר ובהבנת המבנה שלו. לעץ המוצרים באתר נועדת חשיבות ב-2 מקומות עיקריים - בר הניווט המרכזי + בר ניווט פנימי שמציע את המיקום הנוכחי שלך והדרך שעברת מדף הבית.  

לסיכום
שדרוג אתר מסחר אלקטרוני מקטלוג עם תמונות, לאתר המעניק חווית גלישה עשירה בתכנים ,הכולל מנגנונים מתקדמים של ניווט וחיפוש מידע, תשפר את שורת המכירות בסוף החודש, ע"י הגדלת נתח  המכירות ללקוח ספציפי והגדלת כמות הכניסות לאתר של גולשים חדשים ע"י שיפור החשיפה שלו לגולשים במנועי חיפוש.
צרו קשר
משכית 22, הרצליה פיתוח
09-9514276