קידום אתרים הוא כלי חיוני בארגז הכלים של השיווק באינטרנט שנועד למשוך יותר מבקרים לאתר ולהגדיל את הנראות באינטרנט. אסטרטגיית תוכן חזקה יכולה לעזור לך לקדם את האתר ביעילות ולהגיע לקהל היעד .
הנה כמה טיפים מועילים לקידום אתרים באמצעות אסטרטגיית תוכן
- הגדר את קהל היעד : לפני יצירת תוכן כלשהו, חיוני להגדיר את קהל היעד . הכרת תחומי העניין, הצרכים וההעדפות של הקהל יעזור לך ליצור תוכן רלוונטי ומרתק שמושך אותו.
- ערכו מחקר מילות מפתח: מחקר מילות מפתח הוא חיוני ליצירת תוכן שמדורג היטב במנועי החיפוש. השתמש בכלי מחקר מילות מפתח כדי לזהות את מילות המפתח והביטויים שהקהל מחפש ולשלב אותם בתוכן .
- פתח יומן תוכן: יצירת יומן תוכן עוזרת לך לתכנן ולארגן את התוכן מראש. זה מבטיח שיש לך זרימה עקבית של תוכן ואתה יכול לפרסם אותו בזמן הנכון להשפעה מקסימלית.
- צור תוכן בעל ערך ומרתק: התוכן חייב לספק ערך לקהל ולהשאיר אותו מעורב. השתמש בשילוב של פורמטים כגון פוסטים בבלוג, אינפוגרפיקה, סרטונים ופוסטים במדיה חברתית כדי לעניין את הקהל .
- בצע אופטימיזציה של התוכן : השתמש בטכניקות אופטימיזציה בדף כגון מטא תגיות, תגיות כותרת ותגיות altשל תמונה כדי לבצע אופטימיזציה של התוכן למנועי חיפוש. זה יעזור לתוכן לדרג גבוה יותר בתוצאות החיפוש ולמשוך יותר תנועה.
- מנף את המדיה החברתית: המדיה החברתית היא כלי רב עוצמה לקידום האתר והנעת תנועה. שתף את התוכן בפלטפורמות מדיה חברתית כגון פייסבוק, טוויטר ולינקדאין כדי להגיע לקהל רחב יותר.
- בלוג אורחים: בלוגים אורחים באתרים רלוונטיים אחרים יכולים לעזור לך להגיע לקהלים חדשים ולבנות קישורים נכנסים לאתר . חפש אתרים בנישה שמקבלים פוסטים אורחים ותורמים תוכן בעל ערך.
"Clout: The Art and Science of Influential Web Content Influential Web Content" מאת Colleen Jones הוא מדריך מקיף ליצירת תוכן שמעסיק, מודיע ומשכנע את הקוראים. בספר זה, ג'ונס חולקת את המומחיות שלה באסטרטגיית תוכן, עיצוב חווית משתמש ופסיכולוגיה כדי לעזור ליוצרי תוכן ומשווקים ליצור תוכן שמבחינים בו ומניב תוצאות.
הספר מחולק לשלושה חלקים: "הבנת השפעה", "יצירת תוכן משפיע" ו"מדידת השפעה". בחלק הראשון, ג'ונס מסביר את מושג ההשפעה וכיצד היא פועלת בהקשר של תוכן אינטרנט. היא חוקרת את העקרונות הפסיכולוגיים העומדים בבסיס מסרים משכנעים ואת החשיבות של הבנת הקהל .
החלק השני של הספר מתמקד ביצירת תוכן משפיע. ג'ונס מספק עצות מעשיות כיצד לפתח תוכן המהדהד עם הקהל ומניע אותם לפעולה. היא מכסה נושאים כמו סיפור סיפורים, עיצוב חזותי, טון דיבור ואופטימיזציה של תוכן למנועי חיפוש.
בחלק האחרון של הספר, ג'ונס דן כיצד למדוד את האפקטיביות של התוכן ולהשתמש בנתונים כדי לשפר את הגישה . היא מסבירה כיצד להגדיר יעדים, לבחור מדדים ולנתח נתונים כדי לקבל החלטות מושכלות לגבי אסטרטגיית התוכן .
Clout הוא משאב מצוין לכל מי שעוסק ביצירת תוכן או שיווק. ג'ונס מספק שפע של תובנות ועצות מעשיות שניתן ליישם על כל סוג של תוכן אינטרנט, החל מפוסטים בבלוג ועדכוני מדיה חברתית ועד לדפי נחיתה ועלוני דוא"ל. הספר כתוב היטב, מרתק וקל להבנה, מה שהופך אותו לנגיש למתחילים ולאנשי מקצוע מנוסים כאחד. מומלץ מאוד!
הלקחים המרכזים מהספר הם :
- השפעה היא לא רק על שכנוע, אלא על בניית אמון וביסוס סמכות עם הקהל .
- כדי ליצור תוכן משפיע, עליך לנקוט בגישה ממוקדת משתמש ולהבין את הצרכים, תחומי העניין וההעדפות של הקהל .
- Storytelling הוא כלי רב עוצמה ליצירת תוכן משפיע. על ידי הצגת סיפורים המהדהדים את הקהל , אתה יכול למשוך אותם רגשית ולהניע אותם לפעולה.
- עיצוב חזותי ממלא תפקיד מכריע ביצירת תוכן משפיע. על ידי שימוש בתמונות, גרפיקה ואלמנטים ויזואליים אחרים, אתה יכול להפוך את התוכן לבלתי נשכח ומשכנע יותר.
- טון הדיבור הוא היבט חשוב נוסף של תוכן משפיע. על ידי שימוש בטון שעולה בקנה אחד עם המותג והקהל , אתה יכול לבנות אמון וליצור קשר עם הקוראים .
- אופטימיזציה של תוכן למנועי חיפוש חיונית כדי להבטיח שהתוכן ניתן לגילוי ונגיש לקהל היעד .
- מדידה וניתוח מתמשכים הם חיוניים לקביעת האפקטיביות של התוכן וקבלת החלטות מושכלות לגבי אסטרטגיית התוכן .
- יצירת תוכן משפיע הוא תהליך אסטרטגי מכוון שדורש הבנה עמוקה של הקהל ומחויבות לשיפור מתמשך.
עוד ציטוטים מפורסמים בנושא חשיבות התוכן בקידום אתר אינטרנט:
"התוכן הוא המלך." - ביל גייטס
"תוכן טוב הוא לא סיפור. הוא מספר את הסיפור היטב." אן הנדלי
"שיווק תוכן הוא מחויבות, לא קמפיין". - ג'ון בוסקאל
"התוכן הוא החלקיק האטומי של כל השיווק הדיגיטלי." - רבקה ליב
"תוכן נהדר הוא כלי המכירות הטוב ביותר בעולם." - מרקוס שרידן
"תוכן בונה מערכות יחסים. מערכות יחסים בנויות על אמון. אמון מניב הכנסות". - אנדרו דייויס
"התוכן הוא הסיבה שהחיפוש התחיל מלכתחילה." - לי אודן
"תוכן הוא כל דבר שמוסיף ערך לחייו של הקורא." - אבינש קאושיק
"שיווק תוכן הוא כמו דייט ראשון. אם כל מה שאתה עושה זה לדבר על עצמך, לא יהיה דייט שני". - דיוויד ביבי
"השיווק הטוב ביותר לא מרגיש כמו שיווק." - טום פישבורן
לסיכום, קידום האתר באמצעות אסטרטגיית תוכן חכמה כרוך בהבנת הקהל , יצירת תוכן בעל ערך ומרתק, אופטימיזציה שלו למנועי חיפוש, מינוף מדיה חברתית וכתיבת בלוגים לאורחים באתרים רלוונטיים. על ידי ביצוע טיפים אלו, תוכל לקדם את האתר ביעילות ולהגיע לקהל היעד .