+ קטגוריית המאמרים

השינויים האחרונים באלגוריתם של גוגל גרמו לתזזית בתעשיית קידום האתרים. חלק מהשחקנים בתחום טוענים שאסטרטגיות בניית הקישורים המסורתיות כבר לא ממש אפקטיביות, בעיקר אחרי עדכון פנגווין שגרם לרבות משיטות הקידום המסורתיות לעבור מהעולם. עדכוני הגרסא האחרונים של גוגל מנסים להכריח את מקדמי האתרים "להיות טבעיים" בכל מה שהם עושים כדי לשפר את נראות האתר שלהם בתוצאות החיפוש שלה.

האם זה אומר שבניית הקישורים מתה?
בכלל לא. הקישורים הם עדיין הגורם החשוב ביותר באלגוריתם הדירוג. אבל הטקטיקות הישנות לבניית קישורים כבר אינן יעילות (ולמעשה יכולות להזיק לדירוג), בעוד טקטיקות בניית הקישורים החדשות עובדות רק כאשר הקישור מגיע מאתר "אמיתי" ומתוך תוכן בעל ערך. אם בעבר מקדמי אתרים היו נוהגים להחליף קישורים ובאתרים רבים היה ניתן למצוא קבוצת לינקים בתחתית האתר ללא קשר לתחום הפעילות של האתר – הרי שמשחק הזה נגמר. מהי אסטרטגיות תוכן?
לאור ההתפתחויות האמורות פחת מאד הצורך ב"מומחי SEO שפיתחו "מכונות" להפצת לינקים, ועולה הצורך בפיתוח אסטרטגיות מתקדמות לפיתוח תכנים עדכניים ובתדירות גבוה. אנשי התוכן החברים האלו מייצרים את הערך שמגיע עם המותג. באמצעות יצירת ערך והפצתו, אסטרטגיות התוכן משיגות תנועה לא רק ממנועי חיפוש, אלא ממגוון מקורות.

לפני עדכוני הפנדה והפינגווין שגוגל ביצעה לאחרונה, קידום אתרים היה משחק טכני ברובו. הוא ניצל את העובדה שגוגל הסתמכה על קישורים כדי לקבוע מהו ערכו של האתר.

כשגוגל החליטה שהעניין החשוב הוא קישורים מהפניות מוערכות, ה-SEO ניצל עובדה זו לטובתו. כשגוגל החליטה שטקסט עוגן הוא דרך טובה למדוד את הרלוונטיות של אתר היעד, SEO ניצל גם את זה.

אבל אסטרטגיות תוכן לא עובדות כך. מתכנני אסטרטגיות תוכן חושבים על ייצור תוכן איכותי והפצתו דרך מגוון ערוצים. שאר המשוואה משלים את עצמו. בנוסף לכך שתוכן מעולה בונה מוניטין למותג ומביא להכרה בו באמצעות ערוצים חברתיים, הוא גם מייצר קישורים, קשרים וערך יציב. המטרה הסופית של אסטרטגיית תוכן טובה היא להביא יותר תנועה לאתר, אבל גישה זו היא כהליכה בדרך הפחות מוכרת.

בניית קישורים מסורתית אולי עובדת עדיין במידה מסוימת כיום, אבל אלא אם כן בניית הקישורים הזו מושגת באמצעות הוצאה לפועל של אסטרטגיית תוכן איכותית, היא בסופו של דבר תביא לריקושטים. המיקוד המשמעותי של גוגל בתוכן איכותי העלה את הרף של מה שבאמת נחשב "תוכן מעולה" כמו גם קישורים רלוונטיים ביותר.

טקטיקות בניית קישורים מסורתיות שאיבדו רלוונטיות:

1. החלפת קישורים
החלפת קישורים הייתה אחת מאסטרטגיות בניית הקישורים הראשונות שהוכחו כחסרות ערך. כשגוגל הפחיתה בערכם של קישורים שהם להערכתה הדדיים, זו היתה אמורה להיות קריאה אזהרה לכל תחום קידום האתרים . למרבה הצער, מקדמי אתרים רבים עדיין מקבלים הודעות דוא"ל עם בקשות להחלפת קישורים. מתברר שעדיין ישנם אנשים שנשארו הרחק מאחור.


2. תגובות בפורומים ובבלוגים
במשך זמן רב, תגובות בפורומים ובבלוגים נתפסו כמרכיבים יציבים באסטרטגיית בניית הקישורים. אולם טקטיקות אלו איבדו את ערכן מזמן, והחישו את הצגתה של התגית Nofollow, שהייתה נושא לדיון ולבלבול בקרב התעשייה. למרבה הצער, ישנם אנשי SEO שלא קיבלו הכשרה מקצועית, שעדיין ממשיכים להשתמש באותן הטכניקות שאבד עליהן הכלח. אלא אם אסטרטגיית התוכן שלכם כוללת באופן פעיל השתתפות בדיונים ברחבי הרשת, הכנסת הערות לא טבעיות רק כדי ליצור קישור אל האתר שלכם פשוט אינה שווה את זה.

3. קישורים בתשלום
דעותיהם של המומחים חלוקות ביחס לקישורים בתשלום, אולם רבים מסכימים שהם יקרים ומסוכנים. מספר חברות בארה"ב הגיעו לכותרות החדשות כשגוגל הענישה אותה מכיוון שרכשה קישורים בתשלום.

4. Web 2.0
כל המחמאות שהורעפו על Web 2.0 – כתיבת בלוגים בפלטפורמות כמו Blogger ו-Wordpress, יצירת קישורים ל-Digg, כבר אינן רלוונטיות.

הסיבות לכך שאסטרטגיית תוכן היא ה-SEO החדש:

1. היא מוסיפה ערך, לא רעש

התמונה המלאה, מנקודת מבטה של גוגל, היא העשרת המשתמשים במידע בעל ערך. כדי להשיג זאת, גוגל מזהה אתרים בעלי ערך ומנסה להגיש אותם גבוה בדפי חיפוש התוצאות. מכיוון שישנם המון אתרים חסרי שימוש וערך שצצים כל הזמן וסתם מסתובבים שם, המטרה הזו היא אולי קשה יותר מתמיד, אבל את גוגל מנהלים כמה מהאנשים החכמים בעולם, והיא מתפתחת ללא הרף. אסטרטגיית תוכן טובה מוסיפה ערך. במקום שיש ערך, ישנם קוראים, קישורים שמובאים אוטומטית, שיתופים ברשתות חברתיות וגורמים אחרים שמביאים תנועה ודירוג.

2. היא בונה קהילה
אסטרטגיית תוכן מתייחסת לבניית קהילת עוקבים באמצעות מתן ערך ועזרה למשתמש. אסטרטגיות תוכן שמבוצעות בצורה יעילה עושות שימוש טוב בכלים ובמשאבים כמו בלוגים ומדיה חברתית לבניית קשרים / קהילת עוקבים חזקה. כך עסקים יכולים להכניס יותר רווחים אפילו מטפטופי תנועה.

3. גוגל אוהבת את ה"טבעי"
במקום שאסטרטגיית התוכן תהיה ערמומית וחמקנית, היא מתייחסת ליצירת תוכן בעל ערך והפצתו דרך הצינורות הנכונים. תהליך טבעי זה מגן עליכם מפני אלגוריתמים ועדכונים חדשים.

4. מודעות מותג ותדמית טובה יותר
בניית קישורים משרתת מטרה קטנה: צבירת תנועה דרך דירוגי חיפוש אורגני גבוהים יותר. אסטרטגיית תוכן, לעומת זאת, לא משרתת רק את המטרה של דירוג גבוה במנועי חיפוש, אלא בעיקר מתמקדת בבניית מותג חזק – תדמית שמעידה על העסק שלכם. באמצעות יצירת ערך, אסטרטגיית התוכן דוחפת אתכם באופן טבעי לשלבים הגבוהים ביותר של עמודי התוצאות של מנוע החיפוש.

5. קישורים אינם יכולים להיות ויראליים, אבל תוכן יכול
לבסוף, אם השימוש בגורם ה"ויראלי" הוא אפילו חלום רחוק עבורכם, רק פיסת תוכן מדהימה תביא אתכם לשם. בניית קישורים לעולם לא תוכל להשיג את המטרה הזו. למעשה, כל מסע פרסום שהפך ויראלי הצליח רק בגלל ערך התוכן והתוצאה הניתנת לשיתוף. כך מעודדים עוד קישורים באופן טבעי.

אם אסטרטגיית התוכן משתלמת כל כך, למה לא כולם משתמשים בה?

אם לומר זאת בפשטות, אסטרטגיית תוכן אינה עניין שקל לעמוד בו. אנשים תמיד מחפשים תהליכים קצרים יותר שמניבים תוצאות מהירות יותר. רק בעלי חזון של יצירת ערך וראייה ברורה של התמונה הגדולה מבינים את הערך האמתי של אסטרטגיות התוכן שיקדמו את העסק ואת האתר.

אסטרטגיית תוכן דורשת זמן ומשאבים רבים, אבל היא פיתרון כולל שיש לו מגוון יתרונות.

אסטרטגיית תוכן טובה מביאה ל:

• בסיס תוכן חזק עם מידע טוב שאפשר להשתמש בו במגוון דרכים: אינפוגרפיקה, ספרים אלקטרוניים, ספרים לבנים, פוסטים בבלוגים וכד'.
• בסיס עוקבים גדול מקרב קהל היעד המיועד
• קשרים עם מובילים אחרים בתעשייה בעלי אתרים ובלוגים פופולריים
• שיפור במדיה החברתית, באינטראקציות ובקהילת העוקבים
• דירוג, תנועה אורגנית וסמכות, ההכרחיים בימינו

סיכום
אז מה מעכב אתכם? אם תהיו מתכנני אסטרטגיית תוכן תוכלו מיד להפוך מומחי מנוע חיפוש. זוהי הדרך הבטוחה היחידה שמבטיחה שהמאמצים שלכם לא יתיישנו אחרי עדכון האלגוריתם הבא של גוגל. 
צרו קשר
משכית 22, הרצליה פיתוח
09-9514276