+ קטגוריית המאמרים
5 מגמות ברורות שתשפענה על עתיד קידום האתרים בגוגל
 
 כמובן, לאף אחד אין כדור בדולח שיכול לנבא מה מנועי החיפוש יעשו או לא יעשו בעתיד. יחד עם זאת ניתן לעקוב אחרי מהפעילויות שלהם לאורך השנים האחרונות ולזהות את המגמות שדי צפוי שימשיכו הלאה, וזה נושא המאמר הבא – 5 עובדות ברורות בקשר לעתיד של קידום אתרים שאנו מאמינים כי ישפיעו בצורה רבה על אילו אתרים יצליחו בטווח הארוך.

1.  התוכן הוא החשוב מכולם
כאשר עדכוני האלגוריתם של Google Panda יצאו לפועל לראשונה, הרבה אנשים זעקו חמאס. אחרי הכל, אם המטרה של השינויים הייתה לנקות את דף תוצאות החיפוש ע"י שחרור מנועי החיפוש מתוכן ספאמי שנמצא באתרי חווה, אז מדוע נראה כי כל כך הרבה אתרים באיכות נמוכה קפצו ותפסו את מקומם?

כל עוד אפשר לראות בזה אינדיקציה שפשוט לא חשוב לספק תוכן ברמה גבוהה, אנשי שוק חכמים יודעים שהתוכן כעת וגם תמיד יהיה הדבר הכי חשוב למנועי החיפוש. ההסבר לכך הוא בכך שהמטרה העיקרית של מנועי החיפוש היא להרוויח כסף, והם לא יכולים לעשות זאת אם אנשים נמנעים משירותיהם בגלל שתוצאותיהם נתפסות כבעלות איכות נמוכה. מהסיבה הזאת, מנועי חיפוש תמיד יהיו מוכוונים לתהליך של זיקוק האלגוריתמים שלהם כדי לספק את התוצאות הטובות ביותר. ועוד משהו חשוב – תוכן ספאמי באיכות נמוכה לעולם לא הולך להיות מועדף על פני תוכן ממחבר מוכר וכתוב כהלכה בקרב על איזה טקסט יהיה מוצג בדף תוצאות החיפוש.

אז כל עוד גוגל ושאר מנועי החיפוש עדיין לא לגמרי פיענחו את הצופן של איך לשרש את אתרי הספאם מדפי תוצאות החיפוש, תהיו רגועים ובטוחים שהם עובדים על כך במלוא המרץ. וכאשר היום הזה יבוא יהיו אלה בעלי האתרים שיהיו ממוקדים לסיפוק תוכן טוב ובאיכות גבוהה שיצליח בטווח הארוך. 2. לינקים "אמיתיים" מאתרים אחרים
כן, אנחנו יודעים שאתם חושבים שאתם כה חכמים עם חבילת ה-"10,000 לינקים חוזרים (backlinks) בתמורה ל- 10$" שלכם שמובטחת לרמות את גוגל כך שידרג את האתר שלכם גבוה יותר. אבל המצב הוא כזה – גוגל עכשיו ותמיד תהיה, חכמה יותר מכם. גוגל ושאר מנועי החיפוש מעסיקים כמה מטובי הדוקטורים והמוחות הטכניים באזורם, שמטרתם היחידה היא לשרש תכסיסי לינקים כאלו ולהוריד אותם בדירוג.

אז כל עוד שיתכן שאתם מצליחים באופן זמני להשיג דירוג גבוה למרות פרופיל לינקים שדחוס בלינקי פרופיל ולינקים בתשלום מאתרי ספאם, זכרו שההתקדמות שלכם צפויה להיות קצרת חיים. בטווח הארוך, זוהי אסטרטגיה טובה הרבה יותר להתמקד בלהשיג תוכן טוב ולינקים חוזרים רלוונטיים שישרדו את מבחן הזמן.

אבל איך משיגים לינקים יקרים אלו? ובכן, הפתרון למעשה הולך יד ביד עם עובדה מס' 1 המצוינת למעלה, פרסום תוכן מעולה הוא אחד הדרכים הכי טובות להשיג לינקים חוזרים טבעיים מאתרים מוסמכים. בלוגרים אורחים באתרים פופולאריים אחרים בנישה שלכם, עידוד הקוראים שלכם לשתף את התוכן שלכם באתרים חברתיים ופריסת הודעות לגיטימיות לעיתונות הם גם דרכים טובות לשמור על פרופיל הלינקים שלכם נקי למשעי ומקובל על אתרי החיפוש.

3. חיפוש מותאם אישית יהפוך למציאות
הרבה ממייעלי מנועי החיפוש (SEO) המסורתיים היו מוכנים לקרב על השילוב של תכונות חיפוש מותאם אישית, אשר מתאים את דף תוצאות החיפוש הסטנדרטי לשקף את גורמי העניין האישיים והקשרים של הצופה.
לדוגמא, אם אתה מנוי למספר בלוגים של מיעלי חיפוש פופולאריים דרך תוכנת Google Reader, אתם עלולים לגלות שתוצאות מאתרים אלה מופיעים בדף תוצאות החיפוש שלכם עם הערה שהתוכן היה מומלץ עבורכם בגלל המנוי שלכם לאתר המקור. תוצאות מותאמות אישית אלו חוסמים אתרים שהיו מופיעים בדף תוצאות החיפוש הטבעי אם לא הייתם מחוברים לחשבון הגוגל שלכם – עובדה די מתסכלת עבור המשווקים שהשקיעו זמן וכסף כדי להשיג דירוג גבוה.

אך למרות התסכול הזה, מה שראינו עד עתה במונחים של שילוב פרופילים חברתיים לתוך תוצאות חיפוש היא רק התחלה. למעשה, תוצאות חיפוש מותאמות אישית צפויות להתרחב בהיקף, כך שיווצרו דפי תוצאות חיפוש יחודיים המבוססים על העדפותיכם שיניבו את התוצאות הרלוונטיות ביותר (לפחות בתיאוריה) ויגרמו לכם להמשיך ולהשתמש בשירותי מנוע החיפוש (כתוצאה מכך, תרוויח חברת מנוע החיפוש יותר כסף).

התוצאה היא שהשינויים הללו גורמים לבניית הרשת המקצועית שלכם להיות חשוב באופן מכריע. למעשה, יתכן כי המעבר הזה ייצג הזדמנות גדולה לקידום האתר באופן משמעותי בתוצאות הדירוג , אבל רק אם תיקחו את הזמן לבנות רשת גדולה המבוססת על אתרי רשתות חברתיות פופולאריות (כך שזה יגדיל את מספר האנשים שיחשפו לתוכן שלכם) 

4. אופטימיזציה עבור מספר פלטפורמות הכרחית
על אף שמנועי החיפוש המסורתיים היו מאז ומעולם ברירת המחדל לנקודת גישה עבור אנשים המחפשים מידע מקוון, מספר והיקף השיטות בהן אנו משתמשים לנווט באינטרנט ולנתח תוצאות גדלו באופן דרמטי בשנים האחרונות.

לדוגמא, בעוד שאתם עדיין לבטח עורכים חיפושים סטנדרטיים בגוגל מהמחשב הנייד או הנייח שלכם, יתכן כי אתם גם מדפדפים ומחפשים אינפורמציה במחשב הטאבלט שלכם או בסמארטפון – או אפילו משתמשים בתוכנות זיהוי קול כמו מערכת Siri של אפל. בהינתן הגדילה המהירה שראינו בפלטפורמות האלטרנטיביות הללו בזמן האחרון, אין סיבה לא להניח שהמגמה הזאת של הרחבת הגישה למידע אינטרנטי לא ימשיך בעתיד.

כבעל אתרים, עליכם להיות ערניים לכך שיתכן שאנשים מחפשים מידע אודות העסק שלכם או משתמשים בכל אחת מהפלטפורמות, כך שאופטימיזציה של האתר לכמה מהן שאפשר הוא עניין מכריע. צעדי מפתח בשלב זה כוללים גירסת מובייל לאתר שלכם ואחזקת פרופילים באתרים כמו Google Places ו- Yelp, אשר סביר להניח שישמשו כמקורות אינפורמציה ע"י תוכנות צד שלישי כמו Siri.

5. הפעילות החברתית תהפוך יותר חשובה
לאחרונה הצהירה גוגל, באופן חסר תקדים כי פעילות חברתית סביב אתר אינטרנט תהפוך לחלק משמעותי בין גורמי דירוג, והרשת לא מראה סימנים של האטה במונחים של פעילות באתרי רשתות חברתיות פופולאריים, זה סביר שהחשיבות היחסית של אותות חברתיים תמשיך לגדול עבור עסקי אינטרנט.

אז איך אתם יכולים לבנות פרופיל חברתי שמנועי החיפוש יתגמלו? תתחילו בהשקעת זמן ברשתות החברתיות שאתם פעילים בהם ביום-יום. התחילו לפנות באופן אישי לאנשי הקשר שלכם. תוך סיפוק מידע עוזר ועקבי תהפכו עוד אנשים לעוקבים אחריכם ותראו עליה במספר השיתופים החברתיים של עבודתכם. כל השקעה פה תהיה שווה בעתיד בהגנת האתר שלכם משינויים בעתיד בעולם של אופטימיזציית מנועי חיפוש.
צרו קשר
משכית 22, הרצליה פיתוח
09-9514276