+ קטגוריית המאמרים

למי מאיתנו אין תחביב של צפיה כמעט אובססיבית בכמות הכניסות היומית לאתר שלנו. כמו כל משקיע בורסה מתחיל, מצב הרוח שלנו מושפע אם כמות הכניסות "עלתה" או "ירדה" . כמות הכניסות היא אמנם מדד משמעותי בתחום קידום אתרים אולם כדאי לרדת גם לרזולוציות ספציפיות יותר.


מהם הביטויים שמביאים למספר הכניסות הרב ביותר ?
מחקר מונחי החיפוש שדרכם מגיעים גולשים דרך מנועי החיפוש , יכול ללמד על הביטויים שכבר מקודמים במנועי החיפוש וכן על סוג הלקוחות שמגיעים לאתר. אם מרבית הביקורים מגיעים דרך חיפוש שם החברה או שמות המותגים שלה הרי שמדובר במצב בו המוניטין של החברה הוא מצויין ולכן אנשים מזהים את שם החברה ואת המותג שלה עם מה שהם רוצים לקנות או שהאתר אינו מקודם היטב בביטויים אחרים . לגבי יתר ביטויי המפתח שדרכם הגיעו הגולשים צריך לבחון לאילו עמודים מובל הגולש לאחר שהוא לוחץ על התוצאות שמוצגות עבור מילים . האם הם העמודים שרצויים מבחינתנו לשמש כדפי נחיתה? אם לא כיצד ניתן להציג בביטויים אלו מידע שבאמת חשוב לנו ולגולש?

עונתיות ?
בחלק מהאתרים יכול להיות שינוי שנוגע לדפוסי מחזור עסקיים. לדוגמא : חיפוש קייטנות לקראת הקיץ.

האם יש שינוי במגמות בגלל שינויים עסקיים?  דיווחים לבורסה, השקות מוצרים חדשים, השתתפות בכנסים ותערוכות.
האם התנועה לאתר השתנתה בגלל נושאים כאלו? פעילות מחוץ לאינטרנט משפיעה במישרין על היקף התנועה לאתר. כדאי לעקוב אחרי שינויים כאלו ולהבין את ההשפעה שלהם לחיוב או לשלילה, במקרה שפורסמה ביקורת שלילית על החברה.

כמה מבין מונחי החיפוש מובילים לדף הבית? במרבית האתרים חלק משמעותי מהחיפושים מפנה לדף הבית. ככל שהאתר גדול יותר, מגיעים אליו דרך יותר ביטויים, והעמודים הפנימיים הופכים להיות עמודים נחיתה בפני עצמם. אם מרבית התנועה עוברת דרך דף הבית, המשמעות היא שהאתר הוא דל בתוכן ושהעמוד העיקרי שמיוחסת לו חשיבות הוא עמוד הבית.

כמה מידע נוסף צורך גולש שהגיע דרך ביטויי מסוים? מה מספר העמודים הנוספים בהם ביקר הגולש לאחר שהגיע דרך ביטוי מפתח מסויים? כמה זמן בממוצע הוא נשאר באתר לאחר שנכנס לאתר? מידע זה מחזק את התחושה לגבי תיאום הציפיות בן הגולש למקום אליו נכנס. אם גולש נכנס לאתר דרך ביטוי מסויים ונטש אחרי זמן קצר אפשר ללמוד מכך כי למרות שהאתר מדורג גבוה באותו ביטוי הוא אינו מתאים למה שהגולשים באמת מחפשים ואז ישנם מספר אופציות  : שינוי בתכנים ובחווית המשתמש באתר, יצירת קישורים מעמוד הנחיתה הספציפי לעמודים בהם מצוי המידע עם המסרים החשובים של החבר  או הפסקת הקידום של אותו הביטוי שכן תועלת רבה לא צומחת ממנו.
צרו קשר
משכית 22, הרצליה פיתוח
09-9514276