+ קטגוריית המאמרים
תהליך קידום אתרים הינו בעיקר תהליך טכני שנועד לענות על ה"ציפיות" של מנועי החיפוש מאתר אינטרנט מבחינת עמידה בסטנדרטים של כתיבת קוד נכונה, ואזכורים חוזרים של ביטויי המפתח במקומות המתאימים. יחד עם זאת מדובר בתהליך שדורש מקצוענות ובקרה תהליכית ויצירתיות לצורך הגדלה מתמדת של הפעילות העסקית שמגיעה דרך האינטרנט.

אחת הבעיות בתחום קידום אתרים היא שמרבית החברות מציגות את השירות כ"קופסא שחורה" ולפיכך קשה לבעלי עסקים להעריך את איכות השירות שהם עומדים לקבל ופעמים רבות הם יעדיפו את השירות הזול. במקרה של קידום אתרים המחיר הזול יכול לעלות ביוקר. אין ספק שישנם ספקים שמעוניינים להיות תחרותיים ולמשוך לקוחות . יחד עם זאת תהליך קידום אתרים איכותי מחייב מינימום של 20 - 15שעות חודשיות לכל אתר לצורך הפקת תוכן חדש, אופטמיזציה נמשכת של הקוד, מחקר מילים מתמשך ומציאת צירופי מילים נוספים, ועוד. לכן קשה לצפות להרבה מקידום אתרים בבתקציב נמוך. האפשרויות הן בין שלא יקרה הרבה בתופוקת ההסכם או ש2-3 ביטויים בעלי חשיבות נמוכה ייקודמו, או שהספק משתמש בשיטות פסולות לקידום האתר. מהי אופטימיזציה?
אופטימיזציה של אתר למנועי חיפוש (SEO) משמעותה תהליך הכולל מספר מרכיבים אשר יחד מסייעים לשפר את הדירוג של האתר בתוצאות חיפוש של ביטויי מפתח וכתוצאה מכך הגדלה של התעבורה של מספר הגולשים באתר.  תהליך קידום אתר עוסק ב  4 אלמנטים מרכזיים : בחירת מילות מפתח, קופירייטינג, אופטימיזציה של קוד האתר, בניינת קישורים חיצונים, מדידת ביצועים ובקרה מתמשכת. 

המטרה המרכזית של תהליך אופטימיזציה למנועי חיפוש הוא להבטיח כי אתר האינטרנט שלך נגיש וגלוי למנועי החיפוש. בנוסף במהלך תהליך קידום האתר נדרשת חשיבה יצירתית בנושא הדרכים "להעשיר" את חווית הגלישה באתר, מתוך כוונה למשוך את הגולשים באתר לשהות בו לפרקי זמן ארוכים יתר, עובדה שבפני עצמה מהווה פקטור חשוב המשפיע על הדירוג של האתר בגוגל ובמנועי חיפוש אחרים.

בקרב מנהלי השיווק באינטרנט, למיקום בתוצאות החיפוש  נודעת גם חשיבות נוספת בבניית המותג של העסק, מיצוב משופר של הובלה באיכות וכמובן יתרון פרסומי לאורך זמן שמתבטא בחשיפה בעלויות נמוכות יחסית פר גולש.

מחקר ביטויי מפתח
ההצלחה של קמפיין קידום אתרים מתחילה במחקר מילים יסודי. המפתח בבחירת ביטויי המפתח המתאימות הוא בניסיון להכנס לראש של הגולש ולהבין אילו פרמטרים מעניינים אותו כשהוא מחפש מוצר/שירות כמו שלנו. ככל שנדע להתאים את האתר לביטויי מפתח ספציפיים, כך נוכל להגדיל את התנועה של לקוחות פוטנציאלים לאתר. חברה המשווקת "ג'קוזי", לא יכולה להסתפק רק בביטוי הכללי, עליה להגדיר ביטויים נוספים שמתאימים לצורות חשיבה משתנות  של גולשים כגון : "קניית ג'קוזי", ג'קוזי לבית", "ג'קוזי משפחתי", "ג'קוזי יוקרתי" וכו. מציאת ביטוי מפתח רלוונטים וניתוח הקריטריונים המגדירים ביטויי חיפוש שנלווים לביטוי הגנרי, הוא שמסייע להזרים לאתר את הלקוחות המתאימים. 

 קופירייטינג
מנועי החיפוש מנתחים מידי יום מיליוני דפי אינטרנט ויצבו ידע רב בנושא הבנת הדגש והמסר שכותב התוכן רצה להפנות אליו. חשוב להשתמש בביטוי המפתח בכותרות של הטקסט, ולאזכר אותו מספר של 2-3% מסך הטקסט. שימוש מוגזם בביטוי המפתח עלול להחשב כמניפולציה ולהוביל להורדה בדירוג. ענין נוסף הוא הצורך בהשקה בתוכן רלוונטי ומענין. כאמור לחווית הגלישה יש תרגום ישיר למשך זמן השהיה של הגולשים והשפעה על הדירוג העתידי שלך. מומלץ לשתף בטיפים וברעיונות מקצועיים, לצרף תרשימים גרפיים, מיד מספרי וסטטיסטי, וכל נתון אחר שיש בו בכדי להעשיר את האתר.

לחלק מחברות קידום האתרים ישנם כלים שמאפשרים סימולציה שנתחת את העמוד כפי שמנועי החיפוש סורקים אותו ומאפשרת להבין איזה דגש יראה מנוע החיפוש בטקסט ובהתאם להוסיף / להוריד תוכן כדי לאזן את הפוקוס שקיים בתוכן.

אופטימיזציה של קוד האתר
מנועי חיפוש כמו אתרי אינטרנט תיאורי ונקי. קוד לתוכן יחס ממלא תפקיד חיוני אופטימיזציה על דף HTML עבור כל מסע פרסום SEO. ודא כי תגי הכותרת שלך, מילות מפתח, מטא תיאורים, תגיות alt, כותרות טקסט גלוי התואמות זו לזו מקודדות נקייה. מנועי חיפוש מעדיפים לדעת מה מקור שלך כל כ והם לא אוהב להבין את הנושא האמיתי של האתר שלך באמצעות חבורה של קוד רלוונטי. נסה CSS באמצעות מבוסס מבנים הדף להימנע מטבלאות קונבנציונאלי, גופנים תגיות iframe.
 

בניית קישורים
בבסיס הפטנט של מנועי החיפוש עומדת הפילוסופיה הדימוקרטית. גם באינטרנט הרוב קובע, אבל יחד עם זאת מדובר בדימוקרטיה מאד דינמית שבכל יום נספרים הקולות ממהתחלה. המשמעות של קישור היא למעשה מתן קרדיט לאתר שאליו מפנה הקישור, וסימן למנועי החיפוש כי באתר שמעבר לקישור נמצא מידע נוסף שיעניו את הגולש. ככל שיש אתרים בעלי ותק ובעלי מספר עמודים גדול יותר שיקשרו אל האתר שלך, כך הוא ינצח בשיטה הבחירות הדימוקרטיות מול אתרים אחרים. כאן יש מקום לאמר כי מנועי החיפוש יודעים גם לסווג את הבוחרים ולפסול פתקי הצבעה פסולים. כלומר אם ישנם קישורים מאתרים פקטיבים ו/או אתרים שהתוכן שלהם שונה בצורה מהותית מהתוכן של האתר ה"מומלץ", הרי שהם יפסלו , ובמקרים מסוימים אף יענשו על כך. בנוסף בדיוק כמו בבחירות רגילות לטריטוריה ישנה חשיבות. קישורים מאתרים ישראלים ישפיעו טוב יותר על תוצאות הדירוג בישראל ולהיפך, קידום אתר בתוצאות חיפוש במדינות אחרות מצריך חפוש שיתופי פעולה באותם מדינות לרבות אחסון של האתר באותה מדינה.

בקרה והיזון חוזר
תוצאות התהליך של קידום האתר אמורות להיות ברורות לכאורה - הגדלת התנועה לאתר באמצעות ביטויי מפתח. יחד עם זאת נתון זה לכשעצמו הוא רק חלק מהתמונה. מנהל האתר חייב לקבל תמונה כוללת שתאפשר לנתח לא רק כיצד מגיעים הגולשים לאתר, אלה לנתח מיהם הגולשים שיצרו קשר עם החברה לאחר הכניסה לאתר, דרך אילו ביטויי מפתח הם התחילו את החיפוש שלהם. האם מדובר בלקוחות ותיקים שחיפשו את שם החברה , או בלקוחות חדשים שהגיעו דרך מודעת באנר/כתבת יחסי ציבור באינטרנט או חיפוש במנועי חיפוש. מערכת ניתוח פניות שכזו מאפשרת הבנה עמוקה יותר של תפקוד האתר ומומלצת מאד לשימש, מעבר לכלי הסטטיסטיקה הרגילים כגון  Google Analytics או תוכנה אחרת לאיסוף נתונים סטטיסטיים. ניתוח עמוק של הלקוחות בפועל יאפשר לנבא טוב יותר את ההצלחה בעתיד , להרויד את ההשקעה באפיקי פרסום שאינם רווחיים, ולהשקיע בתמהיל הביטויים שמגדיל את ההכנסות מהאתר.

צרו קשר
משכית 22, הרצליה פיתוח
09-9514276