+ קטגוריית המאמרים
כל מי שהיה מעורב בעולם קידום האתרים במשך יותר משנה או שנתיים יכול לספר לכם איך גוגל פנדה וגוגל פינגווין השפיעו על המפתחים, שקיבלו אותם בלהט רב. אבל יחד עם כל השינויים, הקשיים והבלבול, ישנו לפחות דבר אחד שנותר יציב ושאפשר לסמוך עליו בתחום התובעני הזה : מי שעובד קשה כדי לפתח תוכן מצוין מתוגמל, ומי שעושה כמיטב יכולתו כדי לתחמן את המערכת ולהרוויח מהפריצות הזמניות באלגוריתם, מוענש ונדחק החוצה.

היסטוריה קצרה של תחום קידום האתרים 
העבודה של אנשי קידום אתרים הגונים בעידן של בלוגים בתשלום, תוכנות אוטומטיות ליצירת מאמרים, וטריקים אחרים לא הייתה פשוטה . לפני עידן העדכונים האחרונים של גוגל, קידום אתרים היה עניין של כמות. יותר קישורים ויותר תוכן ללא קשר האיכות שלהם יכלו להביא לתוצאת דירוג טובה יותר. אפשר להגיד שהמשחק הזה נגמר. גוגל עבדה קשה מאד בשנים האחרונות כדי לשנות את חוקי המשחק ולתת לתוכן איכותי את המקום הראוי לו. האמת הפשוטה היא שכשגוגל יישמה את פינגווין ואת פנדה, אימפריות אינטרנט מסיביות נמחקו בן לילה. אנשי השיווק באינטרנט שניסו לתחמן או לנצל את המערכת ראו איך דירוג העמוד שלהם צולל, בעוד אלו שהיה להם תוכן מהשורה הראשונה גברו עליהם במהירות. 
תוכן מועתק, מאמרים משוכתבים ופרופילי קישורים מלאכותיים לא עבדו יותר, מכיוון שבעידן של פינגווין ופנדה, התוכן האיכותי הוא השולט. אם האתר שלכם נותן למשתמשים חוויה רעה, גוגל יבחין במסות המשתמשים שנוטשים את האתר והדירוגים שלכם ייפגעו. זה לא עניין אישי. גוגל רק רוצה להבטיח שהיא תישאר בראש היררכיית מנועי החיפוש בכך שהיא תספק לצרכנים את התוצאות הטובות ביותר. אבל כשכל הטריקים להצלחה בן לילה נעלמו, אנשים רבים שואלים את עצמם, מה זה עושה ל-SEO?

קידום אתרים ב 2013

1. שיפור אחוז הנטישה - האם בדקתם לאחרונה את Google Analytics של האתר שלכם, האם האתר שלכם סובל מאחוז עזיבה גבוה מ-70? אם כן, מאמצי קידום האתרים שלכם הם בבחינת לחיצת גז בניוטרל. אחוז נטישה גבוה יכול לנבוע ממבפר גורמים :  תוכן ברמה נמוכה שאינו תואם את תחומי העניין והרלוונטיות למי שצופה בו או חוסר יכולת התמצאות של הגולש במציאת התוכן שהוא מחפש. סיבות אלו גורמות לכך שגולשים שמגיעים לאתר מבלים בו פחות מ-30 שניות. בעבר איכות התוכן לא היתה מכשול להשגת תוצאות גבוהות בדירוג של גוגל, לעומת זאת גוגל נותנת כיום חשיבות גבוהה יותר לחוויית משתמש מעולה.

2. דירוג הכותבים של גוגל - חשוב להיות מודעים לכך שדירוג הכותבים כבר מיושם מצדה של גוגל. האמת היא, תעשיית קידום האתרים הגיבה לשינוי זה מעט באיטיות . לפי הערכות, רק 1 מתוך 50 בלוגים ואתרים מיישמים כיום את השינוי באתר שלהם.
עפ"י למידת הפרופיל האישי של מחבר המאמר, והתגובות של גולשים למאמרים שהוא פרסם האתר ספציפי או לכמה אתרים, גוגל נותנת כיום ציון גם לכותה עצמו ולא רק לאתר או לאופטימיזציה שלו. אומנם ישנם סוגיות של פרטיות שגוגל מתמודדת איתם והשפעת מנגנון דירוג הכתבים אינה מלאה, אבל אפשר לצפות ליישום מלא שלו באלגוריתם של גוגל בשנה הקרובה. גוגל לא תתייחס בקלילות לשינוי משמעותי כמו דירוג הכותבים, וככל הנראה תהיה לכך השפעה על תוצאות הדירוג בדיוק כפי שקרה ב בעידן פנדה ופינגווין. כדאי  להיות חכם להתחיל להתכונן עכשיו.

הבשורות הטובות שקשורות בשינוי הזה הן, שבעבר כדי להתחרות על דירוג גבוה בגוגל היה צורך בעבודה סיזיפית של איסוף קישורים שבלעדיה לא ניתן היה להגיע מאד רחוק. דירוג הכותבים של גוגל עשוי לשנות את זה.  
צרו קשר
משכית 22, הרצליה פיתוח
09-9514276