מגמות חדשות בעולם קידום האתרים

קידום אתרים, או אופטימיזציה למנועי חיפוש, הוא תחום מתפתח כל הזמן הדורש למידה והתאמה מתמשכת. בפוסט זה, נחקור כמה ממגמות ה-קידום אתרים  העדכניות שעסקים ומשווקים צריכים לזכור ב-2023.

להלן כמה מהמגמות האחרונות בתחום קידום אתרים

 

Core Web Vitals 
Core Web Vitalsהם קבוצה של מדדים המודדים את מהירות הטעינה, האינטראקטיביות והיציבות החזותית של אתר אינטרנט. במאי 2021, גוגל הודיעה ש-Core Web Vitalsיהפכו לגורם דירוג באלגוריתם החיפוש שלהם, והדגיש את החשיבות הגוברת של ביצועי אתרים בתהליכי קידום אתרים .

 

ה-Core Web Vitalsמורכבים משלושה מדדים עיקריים:

  • צבע התוכן הגדול ביותר (LCP ) מדד זה מודד את מהירות הטעינה של אתר אינטרנט על ידי מעקב אחר הזמן שלוקח לרכיב התוכן הגדול ביותר בדף להיטען. ציון ה-LCPהאידיאלי הוא פחות מ-2.5 שניות.
  • עיכוב קלט ראשון (FID)  מדד זה מודד את האינטראקטיביות של אתר אינטרנט על ידי מעקב אחר הזמן שלוקח למשתמש ליצור אינטראקציה עם הדף לאחר לחיצה על כפתור או קישור. ציון ה-FIDהאידיאלי הוא פחות מ-100 מילישניות.
  • שינוי פריסה מצטבר (CLS)  מדד זה מודד את היציבות החזותית של אתר אינטרנט על ידי מעקב אחר כמות שינויי הפריסה הבלתי צפויים המתרחשים במהלך טעינת העמוד. ציון ה-CLSהאידיאלי הוא פחות מ-0.1.

 

כדי לשפר את ציוני Core Web Vitalsשלהם, בעלי אתרים צריכים להתמקד באופטימיזציה של ביצועי האתר שלהם. זה עשוי להיות כרוך בהקטנת גודל התמונות והסרטונים, צמצום קוד ושימוש ברשת אספקת תוכן (CDN) כדי לשפר את זמני הטעינה. בעלי אתרים צריכים גם לוודא שהאתר שלהם מותאם לנייד ושעיצוב האתר לא גורם לשינויי פריסה בלתי צפויים במהלך טעינת העמוד.

 

חווית משתמש:
גוגל ממשיכה לתת עדיפות לחוויית משתמש כגורם דירוג. לאתרים המספקים חווית משתמש חיובית עם ניווט קל, תוכן רלוונטי וזמני טעינה מהירים יהיה יתרון בדירוג החיפוש.
חווית משתמש (UX  ) היא גורם קריטי בעיצוב ופיתוח אתרים. היא מקיפה את כל ההיבטים של האינטראקציה של משתמש עם אתר אינטרנט, החל מכמה קל לנווט ועד לאיכות והרלוונטיות של התוכן. בשנים האחרונות גוגל שמה דגש הולך וגובר על UXכגורם דירוג, עם סיבה טובה: אתרים שמתעדפים UXנוטים להיות בעלי מעורבות והמרות טובים יותר.

 

חווית משתמש טובה כוללת מספר אלמנטים:

  • ניווט: משתמשים צריכים להיות מסוגלים למצוא את מה שהם מחפשים בקלות ובמהירות. לאתרים צריכים להיות תפריטים ברורים, תכונות חיפוש אינטואיטיביות וכלי ניווט קלים לשימוש.
  • מהירות: מהירות האתר היא גורם קריטי ב-UX. זמני טעינה איטיים עלולים להוביל לתסכול ולגרום למשתמשים לנטוש את האתר. בעלי אתרים צריכים לתעדף אופטימיזציה של האתר שלהם למהירות על ידי דחיסת תמונות וסרטונים, צמצום קוד ושימוש ברשת אספקת תוכן (CDN).
  • ידידותיות למובייל: מכיוון שרוב תעבורת האינטרנט מגיעה כעת ממכשירים ניידים, חיוני שאתרים יהיו מותאמים לשימוש נייד. זה כולל שימוש בעיצוב רספונסיבי המתאים לגדלים שונים של מסך ולהבטיח שתכונות האתר פועלות בצורה חלקה במכשירים ניידים.
  • תוכן איכותי: משתמשים מגיעים לאתר כדי למצוא מידע, והתוכן צריך להיות רלוונטי, אינפורמטיבי וקל לקריאה. אתרים המספקים תוכן איכותי שעונה על שאילתות משתמשים נוטים לקבל שיעורי מעורבות ושימור טובים יותר.
  • עיצוב חזותי: אתר אינטרנט מושך מבחינה ויזואלית יכול לעזור לשמור על מעורבות המשתמשים ולשפר את חווית המשתמש הכוללת. אתרי אינטרנט צריכים להיות בעלי היררכיה ויזואלית ברורה, להשתמש בפלטת צבעים ובטיפוגרפיה עקביים, ולהיות בעלי פריסה שקל לסרוק.

 

אופטימיזציה של חיפוש קולי:  

אופטימיזציה של חיפוש קולי היא אסטרטגיה שבה משתמשים בעלי אתרים כדי לשפר את הנראות והדירוג של האתר שלהם עבור שאילתות חיפוש קוליות. עם עלייתם של עוזרים וירטואליים כמו Siri, Alexaו-Google Assistant, יותר ויותר אנשים משתמשים בחיפוש קולי כדי למצוא מידע באינטרנט. כתוצאה מכך, בעלי אתרים צריכים לבצע אופטימיזציה של האתר שלהם לחיפוש קולי כדי להבטיח שהם יכולים לכבוש את השוק ההולך וגדל הזה.

 

כדי לייעל את האתר שלהם לחיפוש קולי, בעלי אתרים צריכים להתמקד במספר גורמים:

 

  • מחקר מילות מפתח: בעלי אתרים צריכים להבין את השפה והביטויים שבהם אנשים משתמשים בעת ביצוע חיפושים קוליים. שאילתות חיפוש קוליות נוטות להיות יותר שיחות וארוכות יותר משאילתות חיפוש מסורתיות, ולכן בעלי אתרים צריכים להתמקד במילות מפתח ארוכות זנב ובשפה טבעית.
  • נתונים מובנים: נתונים מובנים הם פורמט סטנדרטי למתן מידע על דף ותכניו. על ידי שימוש בנתונים מובנים באתר האינטרנט שלהם, בעלי אתרים יכולים לעזור לעוזרים וירטואליים כמו סירי ואלקסה להבין טוב יותר את תוכן העמוד ולספק תשובות מדויקות יותר לשאילתות חיפוש קוליות.
  • קטעים מומלצים: קטעי קוד מוצגים הם קטעי מידע המופיעים בחלק העליון של דפי התוצאות של מנועי החיפוש  . בעלי אתרים צריכים להתמקד במתן תשובות ברורות ותמציתיות לשאלות נפוצות הקשורות לתעשייה או לנישה שלהם. זה יכול להגדיל את הסיכוי שהאתר שלהם ייבחר כקטע קוד מוצג עבור שאילתות חיפוש קוליות.
  • אופטימיזציה לנייד: אופטימיזציה לנייד היא קריטית עבור אופטימיזציה של חיפוש קולי מכיוון שרוב החיפושים הקוליים מתבצעים במכשירים ניידים. בעלי אתרים צריכים לוודא שהאתר שלהם מותאם למכשירים ניידים, עם עיצוב רספונסיבי, זמני טעינה מהירים וניווט קל לשימוש.
  • קידום אתרים מקומי: עם עליית החיפושים "קרוב אלי", קידום אתרים מקומי חשוב מתמיד. עסקים צריכים להבטיח שהאתר שלהם מותאם למילות מפתח מקומיות וספריות כמו Googleלעסק שלי.
  • E-A-T- מומחיות, סמכות ואמינות ממשיכים להיות גורמים חשובים בדירוג אתרים. לאתרים המספקים מידע מדויק ואמין ממקורות אמינים יהיה יתרון בדירוג החיפוש.