+ קטגוריית המאמרים
שוק האינטרנט צומח במהירות, וצפוי להמשיך לצמוח גם בשנת 2011. למנוע החיפוש של גוגל יש תרומה עצומה בגידול העקבי של תחום השיווק באינטרנט. מעקב אחרי צורות חיפוש של גולשים באתרים רבים מעלה מספר מגמות מעניינות בנוגע לצורות החיפוש הנפוצות של גולשים ברשת. הבנת מגמות אלו למי שמשקיע בקידום אתרים לשפר את איכות התנועה המתקבלת מפעילות השיווק באינטרנט.

מגמה 1 - למרות הגלובליות החיפוש הוא לוקאלי
מחקר שנעשה בארה"ב מצביע על כך ש 43% מכלל משתמשי מנועי החיפוש מחפשים אתרים בעלי ייחוס גיאורפי מקומי כדי לקנות משהו . 54% מהמשתמשים מחפשים מספרי טלפונים של עסקים מקומיים במועי החיפוש . מגמה זו צריכה להדאיג אולי את חברות המדריכים המסווגים, אולם מעבר לכך ברור שמומלץ להתחיל ולקדם ביטויים הכוללים גם מיקום גיאוגרפי של נותן השירות. "קוסמטיקאית בשרון", "רופא שיניים בת"א בשעות הערב", הם דוגמאות שממחישות את הכוונה. 
 
מגמה 2 - שימוש ברשתות חברתיות 
לאתרי הרשתות החברתיות כמו Facebook, Twitter תהיה השפעה ניכרת על תוצאות מנוע החיפוש בשנת 2011. הפופולאריות שנוצרת ממספר "ציוצים" גבוה מייצרת אלפי קישורים נכנסים חדשים לאתר שלך , ולכן מדיה חברתית תשפיע מאד על שיפור הדירוג של האתרים.  בתחום המיתוג והמוניטין האישי , קל מאוד עבור להכתים את המותג שלך באמצעות מדיה חברתית. כל פרסום Post שלילי בבלוג או ב YouTube עלול להתקדם לתוצאה גבוהה תחת חיפושים של שם החברה ולגרום לנזק תדמיתי חמור. על מנת להקדים תרופה , כדאי להקדים ולהעלות פרסומים למספר בלוגים, מספר סרטים ל  YouTube ויצירת פרופיל ב MySpace . ככל שעמודים אלו יתפסו וותק, כך יהיה קשה יותר לקדם פרסומים מזיקים לעמוד הראשון.

 מגמה 3  - הגולש נוטשים - אתרים ננטשים
אחת התופעות שתופסות תאוצה בניתוך תהליכי קידום אתרים היא מדידת ההתרשמות של הגולשים מהאתר ומהתוכן שבו כמדד שמודד רלוונטיות. כבר היום מדדים כמו זמן טעינת דף, שיעור הנטישה, משך השהיה באתר ומספר העמודים הנצפים משפיעים על מידת המהימנות שמנועי החיפוש מייחסים לאתר. מגמה זו תלך ותתחזק על חשבון חישוב מספר ההפניות שיש לאתר מאתרים אחרים שנתפסת כטכניקה מניפולטיבית שנובעת בעיקר מפעילות של חברות קידום אתרים.  גוגל כבר הודיעה כי זמן הטעינה של הדף יהיה גורם משפיע בדירוג של עמודים בתוצאות החיפוש.   

מגמה 4 - טיפוח זנבות ארוכים
הביטוי זנב ארוך מתחייס לאוסף מאות ואלפי הביטויים שיוצרים תנועה בנפח נמוך לאתר . בגרף סטטיסטי יש מספר ביטויים בעלי נפח תנועה גבוה , לעומת מספר עצום של ביטויים עם נפח ארוך .בשרטוט גרפי אוסף כל הביטויים בעלי הנפך הנמוך, נראה כמו שובל (זנב) ארוך מאד. הביטויים המרכיבים את ה"זנב ארוך" יוצרים בפועל כ -70% -80% מהיקף התנועה בכל אתר. בנוסף, ביטויי חיפוש "מורכבים" הם בדרך כלל מאוד מדויקים מבחינת המידע שהגולש מחפש.בתחום הרכב , בעוד שהביטוי העיקרי בו יש נפח חיפוש הגבוה ביותר הוא "מכוניות" הרי שביטוייים כגון "מיצובישי גלנט 2010 , "מחפש לרכוש מכונית" הם בעלי נפח חיפוש נמוך והם חלק מאפלי הביטויים שיכולים להרכיב את סטטיסטיקת ביטויי הזנב הארוך עבור אתר לוח רכב למכירה. בעלי ניסיון מייחסים לביטויי זנב ארוך יתרון משמעותי בשיווק במנועי החיפוש, שכן ההנחה היא שככל שהגולש משתמש בביטוי יותר ספציפי, הוא בשל יותר לבצע עסאות.  
 ככל שהתחרות על ביטויי המפתח העיקריים הולכת ומתחזקת צפויה מגמה של השקעה גוברת בקידום ביטויי זנב ארוך על מנת לנסות ולהגדיל את התנועה האיכותית לאתר.
  
לסיכום : יותר התאמה לוקאלית, יותר רשתות חברתיות, יותר תוכן איכותי, יותר ביטויים מדוייקים. 
צרו קשר
משכית 22, הרצליה פיתוח
09-9514276