+ קטגוריית המאמרים
מנועי החיפוש המתקדמים של היום, מבצעים סריקה עצמאית של התוכן באתר ונותנים ציון לאיכות המידע המופיע בו. זה יתרונו של מנוע החיפוש וזו המגבלה שצריך לתת עליה את הדעת. כדי להיות ראשון בגוגל שם המשחק הוא - רלוונטיות.

מנוע החיפוש נחשב טוב בהתאם לתוצאות החיפוש שהוא מספק. נקודת המוצא של אלגוריתם מנוע החיפוש היא הצורך לספק למחפש המידע את התוצאות הרלוונטיות ביותר כבר מהעמוד הראשון לפי סדר יורד. לפיכך הדרך היחידה להופיע במיקום גבוה במנועי חיפוש היא לבנות אתר בעל רלוונטיות גבוהה ככל האפשר.

איך עושים את זה :

1.עדכניות המידע – מנועי החיפוש עוקבים אחר שינויים שנעשים באתרי האינטרנט. אתר אינטרנט שיש בו מידע המתעדכן לעיתים קרובות, יזכה לציון גבוה במדד הרלוונטיות, לעומת אתר בעל רמת עדכניות נמוכה. כמובן שפרסום מוצרים ושירותים חדשים היא פעולה חשובה בכל מקרה לקידום העסק, אולם כדאי גם לכלול באתר חלק של חדשות שבו יפורסמו ידיעות על פעילויות שונות של החברה וכן ידיעות מתוך הענף בו היא פועלת הן בארץ והן בעולם/

2.תוכן עשיר – ככל שהתוכן באתר יהיה עשיר יותר ומגוון יותר כך תעלה מידת הרלוונטיות של האתר. גם במקרה הזה מנועי החיפוש בוחנים את אתר האינטרנט מנקודת מבטו של מחפש המידע, אתר אינטרנט המכיל מידע רחב ועשיר (מאמרים,כתבות, הפניות למקורות מידע משלימים) בהסתברות גבוהה יותר יהיה בדף הראשון בגוגל לעומת אתר דל במידע. נקודה נוספת היא שתמיד צריך לזכור שאי אפשר לצפות מראש באיזה ביטוי בדיוק ישתמש הגולש כדי לחפש אינפורמציה הקשורה לתחום העיסוק שלנו, לכן מידע מפורט מגדיל את ההסתברות שהתוכן באתר יכיל ביטויים מגוונים שיענו על בקשות לא מתוכננות מראש של הגולשים. מדד חדש שנמדד לאחרונה הוא משך שהיית הגולש באתר. כך שככל שיהיה תוכן עשיר יותר בטקסט ובתמונות הכולשים יישארו יותר זמן באתר ואתם תקבלו דרוג טוב יותר במדדי העניין והרלבנטיות.

3.לדבר בשפת העם - אתרים רבים נוהגים להשתמש בביטויים "נקיים" במקום בשפה המדוברת בה אנשים מחפשים את המידע. לדוגמא: אם אתה רו"ח שמספק בעיקר שירותי הנהלת חשבונות, עדיף שתשתמש בביטוי הזה מספר רב של פעמים במקום לתאר את העיסוק שלך כ "ייעוץ פיננסי". זהו הביטוי שהגולשים ירצו למצוא אותך ולכן זהו הביטוי שנכון וצריך להשתמש בו באתר. לעיתים קידום אתרים מצריך שימוש בעיברית פחות תיקנית ואפילו סלנג בהתאם לנהוג בז'רגון של הענף. מומלץ לאמץ אותו בחום אל תוך הטקסט באתר. מעקב אחר מנגנוני הסטטיסטיקה המצורפים כיום לאתרים יאפשר לאתר את מילות החיפוש בהם משתמשים הגולשים שהגיעו לאתר שלכם ולתקן את התוכן בהתאם. באינטרנט לא מומלץ להיות פוליטיקלי קורקט. צריך להשתמש בשפת העם.

4.צפיפות וחזרה על מילים – אחד ממדדי הרלוונטיות היא החזרה על מילות המפתח. ככל שתדירות החזרה על מילה גבוהה יותר כך מבינים מנועי החיפוש כי בתוכן שמולם יש קשר חזק יותר לאותן מילים. יחד עם זאת אין צורך באובססיביות. אם ניצור תוכן שכולו מורכב מ "בניית אתרים, בניית אתרים, בניית אתרים...." מנועי החיפוש יבינו כי מדובר בחזרה שאינה טבעית לשפה וכי למעשה מדובר ב content spam. ציון הרלוונטיות במקרה זה יהיה נמוך מאד. מידת הצפיפות המקסימאלית לחזרה על מילים היא 6-8% ביחס לכל הטקסט בעמוד. אין שנדרשת כתיבה שיווקית נכונה שמביאה בחשבון את הנתון הזה. נתון נוסף שקשור לעניין הוא לא להדגיש יותר מ 3-4 ביטויים בכל עמוד. כאמור קיים קושי גדול להבליט את כל המילים הרלוונטיות לתחום העיסוק שלנו בכל אחד מעמודי האתר. לכן צריך לבנות מדרג לוגי של מילים והתאמתן לתוכן ולחלק אותו על פני מספר עמודים. לדוגמא אין צורך להבליט מספר פעמים בכל עמוד את שמות המוצרים של החברה אם ישנו מידע מפורט ומנוסח כהלכה בעמודי המוצרים של האתר. יצירת סלט בתוכן לא תוסיף לעניין הזה – להפיכך.

5.מפת אתר– על מנת להקל את החיים למנועי החיפוש חשוב מאד לכלול באתר לינק שנקרא "מפת אתר". זוהי הדרך היחידה להבטיח שכל עמודי האתר יסרקו על ידי מנוע החיפוש ומידע לא ילך לאיבוד.

6.כותרות ושמות לעמודים – חשוב מאד שמילות החיפוש שרוצים לקדם יופיעו בהגדרות כותרות העמודים של האתר (meta title ). זוהי בעיקר עבודה למתכנתים, אולם כיום באמצעות תוכנות בניית אתרים דינאמיות, ניתן לבצע זאת באופן עצמאי.
 

7.פעילות יחסי ציבור באינטרנט – אחד המדדים שמצביע יותר מאחרים על רלוונטיות האתר הוא קישורים שנעשים אליו מאתרי אינטרנט אחרים. אתר שיש אליו יותר הפניות נחשב כאתר שיש בו מידע בעל חשיבות, ולכן ידורג גבוה יותר בגוגל. לכן מומלץ כי בכל פרסום באינטרנט שהחברה עושה כגון ניוזלטרס, כתבות תדמית ומאמרים שהיא מפרסמת במגזינים באינטרנט/ באתרים של איגודי מסחר/ אינדקסים מסחריים יופיע לינק פעיל המצביע אל אתר האינטרנט.

לסיכום : המפתח לדירוג בעמוד הראשון בגוגל הוא ליצור מצב של win-win-win המחבר בין האתר שלכם, מנוע החיפוש והגולש. הפיכת האתר למרכז מידע רלוונטי לנושאים בהם החברה פועלת, תגרום ליותר גולשים למצוא את מבוקשם באתר ותשפיע על הלגוריתם של מנוע החיפוש לדרג אותו גבוה על מנת שעוד גולשים יהנו מהתוכן העשיר. ככל שהאתר שלכם יהיה יותר רלוונטי במונחים של מנוע החיפוש, כך תוכלו לעזור לו לעזור לכם.

צרו קשר
משכית 22, הרצליה פיתוח
09-9514276