+ קטגוריית המאמרים

כיצד לקבל יותר תנועה וקישורים באמצעות אשכולות תוכן

 

מהם מרכזי תוכן?
מרכזי תוכן הם אוספים של תוכן אודות נושא דומה, המקושרים ביניהם.
הם כוללים שלושה חלקים:

1. דף תוכן/תוכן תומך (content pillar/page Hub): זהו מדריך ברמה גבוהה על נושא רחב.
2. דפי-משנה/תוכן אשכול (content cluster/Subpages): אלה הם מדריכי עומק על חלקים מהנושא הראשי.
3. היפר-קישורים (Hyperlinks): אלה מחברים בין דף המרכז לדפי המשנה. דף המרכז מקושר לכל דפי המשנה, וכל דף משנה מקושר מחזרה למרכז.

 

מדוע מרכזי תוכן טובים לקידום אתרים?
מרכזי תוכן שימושיים לא רק כדי לארגן יפה יותר התוכן. יש להם גם יתרונות בקידום אתרים.


1. יותר סמכות נושאית


גוגל מסתכל גם על העוגן הפנימי כדי לסייע להבין במה עוסק הדף. לכנות בשם "סמכות נושאית" (authority topical), כלומר שגוגל רואה באתר שלכם מקור מוסמך בכל הקשור לנושא מסויים. חיבור בין דף המרכז לדפי משנה באמצעות קישורים פנימיים רלוונטיים מאפשר בניית מערכת יחסים סמנטית בין התכנים. זה עשוי לסייע להגדיל את מה שאנו נוהגים


2. יותר סמכות לקישורים


"סמכות הקישורים" של הדף, שבתורה מועברת בחלקה לדפים אחרים במרכז דרך קישורים פנימיים. דפים שמקושרים באופן אסטרטגי באמצעות מרכז מרוויחים קישורים חיצוניים (backlinks) כתוצאה מהאופן שבו PageRank עובד. קישורים חיצוניים מגבירים את

כדוגמת Rating URL של Ahrefs, שלפי ממצאינו תואמים יפה את קצת התנועה האורגנית. גוגל הסירה את דירוגי ה-PageRank הפומביים בשנת 2016, כך שאין עוד דרך לבדוק זאת עבור דף. עם זאת, ישנם מדדים לקידום אתרים שעובדים על עקרונות דומים,




3. יותר מעורבות


לשלוח לגוגל אותות חיוביים על מידת המעורבות. חלק ממקדמי האתרים סבורים שזה עשוי לעזור לדירוג. מרכזים מגדילים את הסיכוי שהמבקרים יצרכו מספר רב של דפי תוכן, מפני שרבים מהדפים מקושרים יחד. לא זו בלבד שזה טוב לחוויית המשתמש, אלא שזה גם עשוי


4. יותר ערך נחווה


המבקרים. זה מוביל לעיתים קרובות ליותר קישורים חיצוניים, שכן אנשים לרוב מעדיפים לקשר למשאב הטוב והשימושי ביותר על הנושא. קיומה של קבוצת משאבים מסודרים היטב אודות נושא כלשהו – שלעיתים קרובות עטופים בעיצוב מותאם – מגדילה את הערך הנחווה (value perceived) עבור

 

כיצד ליצור מרכז תוכן
בניית מרכז תוכן אינה הנדסת טילים. תוכלו ליצור מרכז שכזה בשלושה צעדים פשוטים.


1. סיעור מוחין לקביעת נושאים לדפי מרכז


לדוגמה, אם אתם מוכרים יין באינטרנט, חפשו את המילה "יין"(wine). אם אתם מתקשים לחשוב על רעיונות, גשו ל-Keywords Explorer של Ahrefs, חפשו נושא רחב הקשור לנישה שלכם, ואז לכו לדו"ח match Phrase. קחו עט ונייר, חבשו את כובע המחשבות שלכם, ורשמו כל נושא שעולה בראשכם.



תוכלו לראות רעיונות רבים, ולא כולם יתאימו למרכזי תוכן.



חפשו את המילים שהן:


1. בעלות כוונה אינפורמטיבית ) מידע)
2. בעלות פוטנציאל לתנועת חיפוש
3. רחבות מספיק



הבה נתבונן מקרוב יותר בכל אחת מהתכונות הללו.


בעלות כוונה אינפורמטיבית


לדוגמה, רוב התוצאות עבור wina and spirits)יין ומשקאות משכרים( הם דפים למסחר ברשת. זה אומר לנו שהמחפשים נמצאים במצב רוב לרכישה, לא ללמידה. הדרך הקלה ביותר לבדוק זאת היא להתבונן בעשר התוצאות הראשונות הנוכחיות. בגלל שאנו יוצרים מרכז תוכן, עלינו לבחור נושא בעל כוונת מידע.



עבור המילים bar wine Barcelona (בר יין ברצלונה), רוב התוצאות הן מקומיות, כך שגם זה אינו נושא טוב.



כעת הבה נתבונן בתוצאות עבור wine of types )סוגי יין(:



רוב התוצאות הן פוסטים של בלוגים ומאמרים, כך אנו מבינים שאנשים מחפשים מידע.


בעלות פוטנציאל לתנועת חיפוש


לדוגמה, המונח "grapes wine" )ענבי יין( מקבל 3.900 חיפושים לחודש בארצות הברית: נפח החיפוש הוא אינדיקטור טוב לכך, אך הוא עלול להטעות. יצירת מרכז תוכן דורשת עבודה רבה, ולכן עליכם לוודא שלנושא יש את הפוטנציאל לשלוח כמות מכובדת של תנועה אורגנית בכיוונכם.



אולם אם נתבונן בתנועה החודשית המשוערת לדף בעל הדירוג הגבוה ביותר לפי Explorer Keywords, זה רק שבריר מאותו מספר.



כך שזה אמנם נראה כמו נושא ראוי למרכז – שכן היינו יכולים ליצור דפי משנה על כל סוג של ענב – ייתכן שזה לא יהיה שווה את המאמץ משום שפוטנציאל התנועה נמוך למדי.


בעלות נפח


נושאים צרים לא עובדים בתור דפי מרכז משום שאין נושאי משנה שעליהם ניתן לכתוב. אך חשוב גם לא לבחור נושא רחב מדי.

.םיירקיע םיגוס הנומש קר םנשי הארנה יפכש םושמ בוט אשונ תויהל יושע )םודא ןיי יגוס( "types of red wine" חנומה ,תויחכונה ושפיחה תואצות יפ לע טופשל םא ככל אצבע, חפשו נושאים שיש להם בין חמישה לעשרים דפי משנה.


  זוהי בדיוק הגישה שבה נקטו האנשים האלה.
כמובן שכן, אלא שאז ככל הנראה לא נרצה לכלול את כולם ברשימה, מפני שישנם מאות זנים. יהיה זה הגיוני יותר ליצור רשימה של הפופולריים ביותר, ואז ליצור דפי משנה אודותיהם. האם ניתן לפנות לנושא רחב יותר וליצור דף מרכז עבור "wine of types" )סוגי יין(?


2. בחרו נושאים רלוונטיים


להלן כמה דרכים למצוא אותם: דפי משנה טובים מספקים מידע נוסף על נושא קשור. לדוגמה, אם דף המרכז שלנו עוסק ב"כיצד לייצר יין", לא יהיה זה הגיוני במיוחד ליצור דף משנה שעוסק בסוגים שונים של כוסות יין. המפתח כאן הוא לבחור בנושאי משנה שקשורים במידה רבה לנושא שבחרתם.


התבוננו לדפים בעלי הדירוג הגבוה ביותר עבור הנושא שנבחר.


לדוגמה, הדף הזה עושה עבורנו פחות או יותר את כל העבודה: אם נניח שאנו יוצרים מרכז בנושא "כיצד לייצר יין", נוכל לקחת נושאי משנה מהדפים בעלי הדירוג הנוכחי הגבוה ביותר עבור שאילתת החיפוש הזו.



זכרו רק לבדוק את פוטנציאל התנועה שלהם ב-Keywords Explorer לפני שתתחייבו עליהם. אין טעם לכתוב על נושאי משנה שאיש אינו מחפש. נוכל לעבור על כל חמשת השלבים הללו בעמוד המרכז, ואז להיכנס לעומק בדפי המשנה.



התבוננו בשאר מילות המפתח שאותן מדרגים הדפים בעלי הדירוג הגבוה ביותר


אם נסתכל על הדו"ח הזה עבור "כיצד לייצר יין", נראה כמה נושאי משנה טובים כגון "'equipment making wine" (ציוד לייצור יין) או "fermentation wine" (תסיסת יין). זה מראה את כל מילות המפתח שהדפים שכרגע מדורגים בעשרת המקומות הראשונים מדרגים אף הם במאה המקומות הראשונים. הדביקו את מילת המפתח הראשית שלכם ב-Keywords Explorerשל Ahrefs, ואז בדקו את דו"ח "for rank Also".




חפשו רשימה


פשוט חפשו אחת בגוגל, ואז העתיקו או גירפו הכל מהרשימה. לדוגמא רשימת סוגי היינות שכל נושא ברשימה מפנה לעמוד מפורט. אם אתם מתכננים להשתמש בפורמט של רשימה בדף המרכז שלכם, אז הדרך הקלה ביותר למצוא נושאי משנה היא להוציא את הנושאים הפופולריים ביותר מרשימה קיימת.

הדביקו את הרעיונות לתוך Explorer Keywords כדי לראות אילו הן הנפוצות ביותר.



בחרו 02-5 מהרלוונטיות והפופולריות ביותר עבור דפי המשנה שלכם.


בדקו בויקיפדיה


פשוט חפשו בגוגל את הנושא הראשי והוסיפו .org.Wikipedia:site ויקיפדיה מכילה מידע מאורגן היטב כמעט על כל נושא, כך שהיא מקום נהדר למצוא בו נושאי משנה.



הביטו בטבלת תוכן העניינים כדי למצוא נושאי משנה רלוונטיים. זה אמור לספק לכם מגוון רעיונות.






3. קשרו אותם


תמיד תוכלו להוסיף עיצוב מותאם בשלב מאוחר יותר – אחרי שתתחילו לקבל תנועה. זה אולי אינו הפתרון היפה ביותר, אך מבחינה מבנית התוצאה זהה לזו של מרכזי התוכן המעוצבים היטב שאתם רואים אצל המותגים הגדולים.

... ודפי המשנה שלהם מכילים קישורים בחזרה לדף המרכז:

דף המרכז שלהם מכיל קישורים רגילים לדפי המשנה... זה מה שעשו האנשים ב-Yoga lanruoJ. לכן, אם אתם יוצרים מרכז אך מוגבלים מבחינת התקציב, זה בסדר גמור להשתמש בקישורים רגילים. זה אמנם נראה טוב והגיוני מנקודת מבטו של המשתמש, אך זו אינה דרישה. אחרי הכל, לחלק מהאנשים אין את המשאבים הדרושים כדי ליצור דפי מרכז מורכבים.

לדוגמה, כל הדפים במרכז הצ'טבוט של tfirD מקושרים מטבלת תוכן עניינים מותאמת. רבים מהמרכזים שבהם תיתתקלו עושים שימוש בעיצובים מותאמים. דף המרכז שלכם אמור להיות מקושר לדפי המשנה שלכם, ודפי המשנה אמורים להיות מקושרים בחזרה למרכז.


כיצד להאיץ את התהליך


אם יש לכם אתר אינטרנט שנראה כך...
תנו לי להסביר:
הפתרון: מנפו את התוכן הקיים שלכם.
הבעיה ביצירת מרכזי תוכן היא שהם גוזלים הרבה זמן ומאמץ. יש הרבה תוכן ליצור, וזה יכול להיות גם איטי וגם יקר.



... אז פשוט תצטרכו לכתוב פוסט מרכזי ולקשר אותו לפוסטים הקיימים הללו.



כך, עלינו ליצור רק פיסת תוכן חדשה אחת כדי ליצור מרכז תוכן. 1. ליצור פוסט מרכזי על קידום אתרים טכני
2. לקשר את כל הדפים הקיימים שלנו משם


כרגע, הדפים הללו מפוזרים באופן אקראי ברחבי הבלוג. אך מה שיכולנו לעשות הוא זה:

לדוגמה, יש לנו הרבה דפים שעוסקים בבעיות טכניות של קידום אתרים, למשל content duolicate-ו ,txt.robots ,hreflang ,canonicals ,redirects.


דוגמאות למרכזי תוכן


בטרם אסכם את הנושא, חשבתי לשתף בזריזות כמה ממרכזי התוכן הטובים ביותר שבהם נתקלתי כדי לתת לכם מעט השראה.

•Beginners for Keto - DietDoctor
•Chatbot Learning Centre - Drift
• Wine 101: Beginners Guide —WineFolly
• Paleo 101: The Ultimate Guide To The Paleo Diet —Ultimate Paleo Guide
• Yoga Pose Finder —Yoga Journal

 

 

מחשבות לסיום
בנושא צר כמו החלקה על הקרח לילדים. לדוגמה, אם האתר שלכם עוסק בנושא רחב כמו ספורט, פשוט אין מספיק נושאי משנה כדי ליצור מרכזי תוכן רבים. כנראה שלא ניתן יהיה לומר זאת על אתר שעוסק לאחר שאמרנו זאת, מרכזים לא נועדו עבור כולם. לפעמים פשוט אין מספיק נושאי משנה.
כל מה שדנו בו לעיל סובב סביב סוג אחד של מרכז תוכן, מה שידוע גם כגישת "spoke and hub". עם זאת, ישנם סוגים שונים רבים של מרכזי תוכן.
צרו קשר
משכית 22, הרצליה פיתוח
09-9514276