אחד הסיפורים האחרונים הקשורים לכדאיות ההשקעה בקידום אתרים הוא החשיבות הגוברת של שיווק דיגיטלי ופרסום מקוון בעקבות מגיפת ה-COVID-19.
כאשר יותר אנשים מבלים זמן באינטרנט ועסקים מעבירים את המיקוד שלהם למסחר אלקטרוני וערוצים דיגיטליים, ההשקעה בקידום אתרים הפכה לחלק קריטי באסטרטגיות השיווק של חברות רבות.
על פי מחקר של eMarketer ההוצאה על מודעות דיגיטליות בארה"ב עלתה ב-12.7% בשנת 2020, כאשר סך ההוצאה צפויה להגיע ל-146.3 מיליארד דולר עד סוף השנה. המחקר גם מצא כי הפרסום הדיגיטלי היה עמיד יותר בפני השפל הכלכלי שנגרם על ידי המגיפה, כאשר ההוצאות על ערוצי פרסום מסורתיים כמו טלוויזיה ודפוס ירדו באופן משמעותי.
בנוסף, עליית המדיה החברתית ושיווק משפיענים סיפקה הזדמנויות חדשות לעסקים לקדם את האתרים והמוצרים שלהם לקהלים ממוקדים. לפי מחקר של Influencer Marketing Hub, תעשיית שיווק המשפיענים העולמית צפויה להגיע ל-13.8 מיליארד דולר בשנת 2021, כאשר אינסטגרם היא הפלטפורמה הפופולרית ביותר לקמפיינים של משפיענים.
עם זאת, חשוב לציין שהשקעה בקידום אתרים דורשת תכנון וביצוע קפדניים על מנת להבטיח החזר חיובי על ההשקעה (ROI ) זה כולל הבנת קהל היעד , זיהוי ערוצי הפרסום היעילים ביותר ומעקב וניתוח ביצועי מסע הפרסום כדי לקבל החלטות מבוססות נתונים.
לסיכום, בעוד שכדאיות ההשקעה בקידום אתרים תלויה בגורמים שונים כמו תקציב, יעדים וקהל יעד, החשיבות הגוברת של שיווק דיגיטלי ופרסום מקוון הופכת אותו לשיקול קריטי לעסקים המעוניינים להישאר תחרותיים בנוף הדיגיטלי של ימינו.
הנה כמה נתונים ומגמות נוספים הקשורים לכדאיות ההשקעה בקידום אתרים:
- אופטימיזציה לנייד: ככל שיותר אנשים משתמשים במכשירים הניידים שלהם כדי לגלוש באינטרנט, אתר אינטרנט מותאם לנייד הפך להיות חיוני לקידום אתרים. לפי Statista, מכשירים ניידים היוו 55.73% מהתנועה לאתרי אינטרנט ברחבי העולם ברבעון הראשון של 2021, לעומת 52.2% בתקופה המקבילה ב-2018.
- קידום אתרים: אופטימיזציה למנועי חיפוש נותרה גורם חשוב בקידום אתרים, כאשר עסקים משקיעים באופטימיזציה של האתרים שלהם למנועי חיפוש כמו גוגל. לפי מחקר של BrightEdge, חיפוש אורגני מוביל 53.3% מהתנועה לאתר, מה שהופך אותו למקור הגדול ביותר לתנועה לאתר.
- שיווק תוכן: יצירת תוכן איכותי ומרתק היא אסטרטגיית מפתח לקידום אתר ולמשיכת מבקרים חדשים. לפי מכון שיווק תוכן, 91% ממשווקי B2Bמשתמשים בשיווק תוכן כדי להגיע ללקוחות, כאשר פוסטים בבלוג, מדיה חברתית וניוזלטרים באימייל הם פורמטי התוכן הפופולריים ביותר.
- שיווק משפיעים: כפי שהוזכר קודם לכן, שיווק משפיענים הפך לדרך פופולרית יותר ויותר עבור עסקים לקדם את האתרים והמוצרים שלהם לקהלים ממוקדים. לפי Influencer Marketing Hub כ 63% מהמשווקים מתכננים להגדיל את תקציבי השיווק של המשפיענים שלהם ב-2021.
- שיווק בווידאו: תוכן וידאו הפך לחלק חשוב בקידום אתרים, כאשר עסקים משתמשים בסרטונים כדי להציג את המוצרים שלהם, לספק תוכן חינוכי ולתקשר עם הקהל שלהם. על פי מחקר של Wyzowl כ 86% מהעסקים משתמשים בוידאו ככלי שיווקי, כאשר 93% מהמשווקים אומרים שווידאו הוא חלק חשוב מאסטרטגיית השיווק שלהם.
הנה כמה דוגמאות הממחישות את כדאיות ההשקעה בקידום אתרים:
Slack: Slack פלטפורמת תקשורת צוותית, השתמשה בשיווק תוכן כדי לקדם את האתר שלה ולהניב תנועה. החברה יצרה בלוג עם תוכן אינפורמטיבי ומרתק, שעזר לה לדרג גבוה יותר במנועי החיפוש ולמשוך מבקרים חדשים. כתוצאה מכך, תעבורת האתר של סלאק גדלה ב-300% תוך שישה חודשים בלבד.
Moz: Moz חברה המספקת כלים ושירותי קידום אתרים השתמשה בקידום אתרים כדי לקדם את האתר שלה ולמשוך מבקרים חדשים. החברה הטמיעה אסטרטגיות קידום אתרים שונות, כמו אופטימיזציה של האתר שלה למילות מפתח ובניית קישורים נכנסים באיכות גבוהה. כתוצאה מכך, התעבורה לאתר של Mozגדלה ב-40% והכנסותיה צמחו ב-170% תוך שנה אחת בלבד.
Carfax: Carfax חברה המספקת דוחות היסטוריית רכבים, השתמשה בקידום אתרים כדי לקדם את האתר שלה ולהניב המרות. החברה הטמיעה אסטרטגיית SEOמקיפה, הכוללת אופטימיזציה של אתר האינטרנט שלה למילות מפתח ויצירת תוכן באיכות גבוהה. כתוצאה מכך, התעבורה לאתר של Carfaxעלתה ב-1,200%, והחברה ראתה עלייה של 140% בהמרות.
The Zebra: מדובר באתר השוואת ביטוחים, השתמש בקידום אתרים כדי לקדם את האתר שלו ולהגביר את הנראות שלו במנועי החיפוש. החברה עשתה אופטימיזציה לאתר שלה למילות מפתח עם זנב ארוך ובנתה קישורים נכנסים באיכות גבוהה ממקורות מוכרים. כתוצאה מכך, תעבורת האתר של הזברה עלתה ב-45%, והכנסותיה צמחו ב-170% תוך שנה אחת בלבד.
Birchbox: Birchboxחברת קופסאות מנוי ליופי, השתמשה בקידום אתרים כדי לקדם את האתר שלה ולהניב המרות. החברה עשתה אופטימיזציה לאתר שלה למילות מפתח ויצרה תוכן באיכות גבוהה, כגון פוסטים בבלוג ומדריכי הוראות. כתוצאה מכך, התעבורה לאתר של Birchboxעלתה ב-50%, והחברה ראתה עלייה של 300% בהמרות.