+ קטגוריית המאמרים
 
מחקר שנערך על ידי חברת פורסטר ל- 2011-2016 חוזה ש 26% מסך הוצאת הפרסום הגלובלית תופנה לשיווק באינטרנט ותגיע לסה"כ 77 מיליארד דולר עד 2016 , מתוכם 33 מיליארד יופנו לפרסום וקידום במנועי חיפוש.
 
לא מעט תגובות נכתבו בייחס לתחזית הנ"ל עם התייחסות ספציפית לגוגל, אך אין ספק שבעתיד הקרוב לא ניתן יהיה להפריד בין ההוצאות לפרסום במנועי חיפוש ובין ההוצאות לפעילות שיווק ברשתות חברתיות..
 
אין ספק שגוגל שינתה את הדרך בה אנשים מחפשים וצורכים אינפורמציה. השינויים בגוגל בשנים האחרונות כמו Caffeine ועדכוני Google Panda מתעסקים בעיקר בתוכן ובנושאי רלוונטיות. השינויים של גוגל ב- SSL מניעים הרבה מומחי קידום אתרים לשנות ולהתאים את האופן בו הם עובדים עם פוקוס מחודש על תוכן איכותי, איתותי מדיה חברתית וטכנולוגיה.
 במקביל, הסגירה של Yahoo Site Explorer והצמצום ההדרגתי במספר הכלים החופשיים, האמינים והרלוונטיים של מנועי החיפוש הובילה זה עתה לגידול במספר המתחרים בשוק הטכנולוגי של קידום אתרים.
השינוי בתוצאות החיפוש בעידן הרשתות החברתיות 

העושר ההולך ודל ברשתות חברתיות ובתוכן הוטנטי שנוצר בהם גורמו לכך שחלק גדול מהתוכן הזה מתחיל לצוף בתוצרות החיפוש של מנועי החיפוש שסורקים את המידע המתפרסם ברשת האינטרנט. התוצאה היא שמידע שנוצר בפטלפורמות חברתיות הוא כיום חלק בלתי נפרד מהתוצאות שמוצגות על ידי מנועי החיפוש. ההתכנסות של קידום אתרים ומדיה חברתית התכוונה והיא אחד השינויים שמתקרבים במהירות לכיוונם של כל מי שעוסק בתחום השיווק באינטרנט.
 
מחקר שנעשה על ידי חברת The Marketing Sherpa בנוגע למגמות שצפויות בשנת 2012 התחום הפרסום באינטרנט מראה כי :
• 60 אחוזים מהנשאלים אמרו כי בכוונתם  להגדיל את התקציבים שלהם לפרסום ברשתות חברתיות.
• 60 אחוזים מנהשאלים אמרו כי בכוונתם להגדיל את התקציבים שלהם לפרסום במנועי החיפוש.
• 57 אחוזים מהנשאלים אמרו שהם מתכוונים להגדיל את תקציב קידום האתרים האורגני שלהם. 
• 41 אחוזים מהנשאלים אמרו שהם מתכוונים להגדיל את תקציבי בהתוכן השיווק שלהם ברשת האינטרנט.
 
לא רק שהשינויים האחרונים בגוגל מאפיינים את ההתכנסות של אופטימיזציית מנועי חיפוש ומדיה חברתית, הם גם משנים את הדרך שבה מבוצע תהליך האופטימיזציה למנועי החיפוש. אם בעבר העיקר היה החלפת לינקים  מאתרים אחרים דומים, הרי שהיום שיתוף תכנים שיוצר קישורים בין אתרים ופרופילים של משתמשים ברשתות החברתיות בנוסף להצבעות LIKE לתוכן שמפורסם באתרים, יוצרים מעגלי השפעה נוספים על איכות ואמינות הדפים בעיני מנועי החיפוש ולכן מהווים פקטור בעל משמעות על תוצאות הדירוג של אתרים במנועי החיפוש. 
 
שינוי בטכנולוגיית קידום אתרים
לאור העבודה שפעילות קידום מתפתח ומתכנסת עם הפעילות מדיה חברתית , מתחילה גם מגמה של שינויים בטכנולוגית לקידום האתרים. מחד ישנם מערכות ניהול מתקדמות יותר של ניתוח תכנים וקישורים ומאידך מערכות ניתוח מתקדמות של התוצאות שניתן לקבל מכל מילה או תרחיש של קידום אתרים.
 
כלים ופטלפורמות חדשות :
ישנם לא מעט כלים שמאפשרים מעקב אחר מילות מפתח, ניתוח קישורים, וניתוחים נוספים כגון :  Googlehacks , SEOMOZ , SEO ANALYTICS ,  Majestic  ועוד.

במקביל מתפתחות פלטפורמות כגון :  Linkdex, Raven Tools, SEMRush, gShiftlabs, Searchmetrics, Conductor, Sycara ו- BrightEdge . היכולות של מערכות אלו היא לבצע אנליזה מקיפה יותר של הממשקים בין האתר לרשתות חברתיות ולתוצאות מדידות כגון כמות כניסות, מקורות הגעה לאתר, מספר לידים, היקף מכירות, וכו.
 
הכלים מתקדמים אחרים כגון   Kenshoo ו- Covario האלו מאפשרים גם מבט מקיף יותר על מערכת היחסים בין קידום אתרים אורגני (SEO ) לעומת קידום אתרים ממומן.

מסקנה
הדרך שבה הארגון רגיל לעבוד, הכלים שבהם הוא עובד והגישה שלו לקידום אתרים – כולם השתנו. בכל ארגון יש מקום לקיום ישיבת עבודה דחופה בנוגע לתפיסת העולם של השיווק האינטרנטי שלו, וניצול ההזדמנויות החדשות של עולם החיפוש בשילוב עושר התכנים של הרשתות החברתיות. 
צרו קשר
משכית 22, הרצליה פיתוח
09-9514276