+ קטגוריית המאמרים
קידום אתרים בגוגל הינו תחום דינמי מאד. גוגל נוהגת לשנות כל הזמן את המשקל שהיא נותנת לגורמים השונים שמשפיעים על דירוג האתר , ויחד עם זאת העקרונות שלפיהן היא פועלת, הם יחסית ברורים. להלן רשימת הגורמים שכדאי לתת להם דגש:
 

תג שם העמוד

תג שם העמוד ( title ) הוא אחד מקומות החשובים ביותר לקידום אתר בגוגל. תג זה צריך להיות ספציפי וייחודי לכל עמוד באתר וכן להכיל את מילת המפתח הספציפיית שמיוצגת באותו עמוד.
 

תגיות H לכותרות טקסט

השימוש והאפרטיביות של תגי H1 ו-H2 כתגי כותרות שמנועי החיפוש מייחסים להם עניין , הוא נושא חדש יחסית בתחום קידום האתרים. הרציונל שעומד מאחרי תגים אלו הוא להדגיש כותרות בולטות שהן חלק מהטקסט שיש בעמוד. לאור העובדה שכותרות הן "הצהרה" שמכילה את תמצית התוכן מתחתיה, מנועי החיפוש מייחסים לה חשיבות ולכן התוכן שהיא מכילה מקרין על כל הנושא בו העמוד יעסוק.

שימוש במילות מפתח בקישורים

קישורים בתוך הטקסט, גם הן נושא שלא ניתן לו דגש מספיק בנושא אופטימיזציה של אתר אינטרנט. חלק מהאתרים משתמשים בקישורים כגון : 'לחץ כאן' או 'קרא עוד...' . קישורים פנימיים הם מקור חשוב ממנו למדים מנועי החיפוש מהו התוכן שיש בעמוד שנמצא בהמשך לקישור, ולכן שימוש בכיתוב בנאלי הוא פיספוס של הזדמנות קלה יחסית לשפר את המידע שמנועי החיפוש אוספים על כל עמוד באינטרנט. שיבוץ מילות מפתח בתוך הקישורים הפנימיים יכול לשפר משמעותית את הדירוג של כל עמוד, בעיקר כאשר שמדובר בביטויים בעלי רמת תחרות נמוכה - בינונית.
 

קישורים נכנסים 

קישורים נכנסים הם קישורים מאתרים חיצוניים אשר מכוונים את אתר האינטרנט שלך. כמות הקישורים נכנסים היא אינדיקציה לפופולריות ולחשיבות של האתר ברשת האינטרנט. ככל שיותר אתרים ש"זרים" לאתר ממליצים עליו, כך גדל האשראי שהוא מקבל ממנועי החיפוש, שמחפשים אינדיקציה לאימינות התוכן שיש בכל אתר. כאשר מנועי החיפוש מחשבים את הרלוונטיות של האתר למילת מפתח ספציפית הם גם בוחנים את ההקשר של האתרים הממליצים. ככל שהרלוונטיות של האתר הממליץ קשורה למילת המפתח, כך נחשב הקישור לאיכותי יותר.

צריך להיות זהירים באשר להוספת קישורים נכנסים, שכן כאשר מוסיפים כמות גדולה מאד של קישורים בזמן קצר מידי , או של קישורים מאתרים שאין להם קשר מבחינת התכנים לאתר, הרי שמנועי החיפוש יודעים לזהות שאילו אינם קישורים "טבעיים", ולכן האפקטיביות שלהם תהיה נמוכה מאד.

סיבה נוספת להשיג קישורים נכנסים איכותיים היא כמובן לגרום למבקרים להגיע אל האתר , מאתרים ופורטלים אחרים בהם הם התחילו את החיפוש שלהם. ישנן טכניקות רבות להגדלת כמות הקישורים, בינהן קישור לרשתות חברתיות, הסכמי שיתוף פעולה והחלפת קישורים בן אתרים, סינדיקציה של תכנים, ועוד.
 

תאימות W3C

נושא זה, אינו מטופל כראוי על ידי מרבית העוסקים בתחום בניית אתרים, ובדרך כלל מדובר ברשלנות, או בחוסר תשומת לב שגובלת ברשלנות. כל מנועי החיפוש הבולטים ובראשם גוגל, נותנים היום דגש רב יותר לנושא התאימות , שכן המשמעות של אתר שאינו תואם לסטנדרטים היא סוג של "זלזוזל" שיש לה מחיר . חוסר תאימות ל W3C כמעט תמיד מתורגם לתצוגה בעייתית בחלק מהדפדפנים, ו/או סריקה לקויה של האתר על ידי האלגוריתמים של מנוע החיפוש שמצפים שקוד האתר יהיה בנוי בפורמט מסוים. לכן אי התאמה ל W3C מסתכמת בכך שהאתר מוצג לא נכון לחלק מהגולשים ו/או שחלק מהתוכן שבו לא נסרק. בשתי האופציות קידום האתר נפגע.
 

עדכון וחידוש קבועים

מנועי חיפוש וגוגל בעיקר, נוהגים לתת עדיפות לאתרים בעלי תוכן מתחדש , מתוך פיסוסופיה שטוענת, כי אתר ש"זז" בו משהו, הוא ככל הנראה גם אתר שהמידע בו הוא העדכני והרלוונטי ביותר. גם אתר שהוא לכאורה "אינציקלופידה" (ויקיפדיה) שהוא לכאורה אתר עם מושגים שאין בהם שינוי , מקבל את הדירוגים שלו בגלל העדכון הבלתי פוסק של ערכים חדשים והערות של הגולשים. זה מה שהופך אותו לאמין יותר ורלוונטי יותר. לכן מומלץ לקבוע מדיניות עדכון קבוע של בלוג/חדשות /מאמרים מקצועיים וכו, בכל אתר.
צרו קשר
משכית 22, הרצליה פיתוח
09-9514276