אסטרטגיית קידום האתרים של אמזון

אסטרטגיית קידום האתרים של אמזון

אמזון, היא כבר מזמן לא רק חנות ספרים מקוונת. היא מפלצת קמעונאית דיגיטלית, כוח דומיננטי עם נתח שוק מדהים של יותר מ-38% בארצות הברית לבדה! ההצלחה המטאורית הזו לא קרתה במקרה. חלק עצום מהכוח שלהם טמון באסטרטגיית קידום אתרים (SEO) המורכבת והמתוחכמת שלהם, שמבטיחה שמיליוני המוצרים שלהם יופיעו בראש תוצאות החיפוש וימשכו כמו מגנט אינסוף לקוחות רעבים לקניות. בואו נצלול עמוק יותר לתוך המוח של אמזון ונבין איך האסטרטגיה שלהם עובדת כמו מכונה משומנת היטב, ואיך אתם יכולים ליישם כמה מהטריקים שלהם כדי להזניק את הנראות של העסק שלכם ברשת.

המסע הארוך ממוכרת ספרים לשליטת עולם המסחר האלקטרוני: רקע היסטורי קצר

מאז הקמתה הצנועה בשנת 1994 כסטארטאפ מקוון למכירת ספרים, אמזון עברה טרנספורמציה מדהימה והתפתחה לאימפריה קמעונאית דיגיטלית עולמית שמציעה היום מיליוני מוצרים מקשת רחבה להפליא של קטגוריות – כמעט כל דבר שתוכלו לדמיין. ככל שהפלטפורמה שלהם צברה פופולריות אדירה, כך גם התחרות על המקום הנחשק בראש תוצאות החיפוש הפנימיות שלהם הפכה לזירת קרב דיגיטלית עזה. בתגובה, אמזון פיתחה אסטרטגיית קידום אתרים מקיפה ורב-ממדית שמשלבת אופטימיזציה מדוקדקת של כל פרט ופרט בעמוד המוצר יחד עם טכניקות מתקדמות יותר שמחוץ לדף עצמו, הכל כדי לשפר את הדירוג של המוצרים שלהם במנוע החיפוש הפנימי שלהם (A9). לאורך השנים, אמזון כל הזמן מעדכנת ומחדדת את האלגוריתם החיפוש שלה כדי להתחשב במגוון רחב של גורמים קריטיים כמו רלוונטיות מילות המפתח, איכות התוכן, היסטוריית מכירות מרשימה ושביעות רצון גבוהה של לקוחות – מה שגרם לשינויים מתמידים באסטרטגיות הקידום של מוכרים שרוצים לשגשג בפלטפורמה שלהם. זה כמו לשחק משחק שחמט תלת-ממדי שבו אתם צריכים כל הזמן להקדים את המתחרים בכמה וכמה צעדים מתוחכמים.

אבני הבניין של האימפריה: המרכיבים העיקריים באסטרטגיית הקידום של אמזון

אז מה בעצם הופך את אסטרטגיית הקידום של אמזון למכונה משומנת היטב שמייצרת לידים ומכירות בלי הפסקה? בואו נפרק את זה למרכיבים המרכזיים שמרכיבים את המתכון הסודי שלהם להצלחה:

  • מילות מפתח – המפתח לתיבת האוצר של אמזון: אמזון מייחסת חשיבות עליונה לשילוב אסטרטגי של מילות מפתח בכל פינה אפשרית של דף המוצר. הם משתמשים באלגוריתם פנימי מתוחכם משלהם כדי לזהות את מילות המפתח הכי רלוונטיות עבור כל מוצר בודד, ומעודדים באופן פעיל את המוכרים לשלב אותן בצורה חכמה ובטבעיות בכותרות המוצרים, בתיאורים המפורטים, בתכונות הבולטות (Bullet Points) ובמונחי החיפוש האחוריים (Backend Keywords). מחקר של Feedvisor מצא שנתון מדהים של כ-70% מהקונים באמזון מתחילים את מסע החיפוש שלהם באמצעות הקלדת מונחי חיפוש ספציפיים, ומוצרים שמשלבים מילות מפתח רלוונטיות יותר בכותרות שלהם נהנים משיעורי המרה גבוהים יותר באופן משמעותי – זה פשוט עובד כמו קסם.
  • אופטימיזציה של תוכן המוצר – כל פרט קטן יוצר הבדל עצום: לאמזון יש הנחיות ברורות ומפורטות לגבי איך צריך להיראות תוכן המוצר כדי למקסם את הסיכויים להצלחה בפלטפורמה שלהם. הם ממליצים על כותרות מוצרים באורך של עד 200 תווים, אבל האורך האופטימלי והמומלץ ביותר הוא בדרך כלל בין 50 ל-80 תווים (לפי נתוני Jungle Scout). תיאורי המוצרים צריכים להיות מפורטים, אינפורמטיביים, סוחפים ומקיפים, ולספק את כל המידע הרלוונטי שהלקוח הפוטנציאלי עשוי לחפש, עם אורך ממוצע של כ-2,000 תווים (לפי SEMrush). מחקרים מראים שתיאורים ארוכים יותר שנותנים מענה מקיף לכל השאלות האפשריות על המוצר מובילים לדירוג טוב יותר בתוצאות החיפוש הפנימיות של אמזון וגם לשיעורי המרה גבוהים יותר. בנוסף, אמזון מאוד מעודדת שימוש בתמונות מוצר באיכות גבוהה, ברזולוציה טובה ועם מינימום של 1,000 פיקסלים ברוחב או בגובה. מוצרים שמציגים 7 תמונות ומעלה (מזוויות שונות, הדגמות שימוש, תמונות לייף סטייל וכו') נוטים להניב שיעורי המרה גבוהים יותר באופן משמעותי (לפי נתוני Splitly). תחשבו על זה כמו להציג את המוצר שלכם בחלון הראווה הכי יוקרתי ומושך שיש.
  • ביקורות לקוחות ודירוגים – הקול של הקהל קובע הכל: ביקורות ודירוגי לקוחות הם פקטורי מפתח קריטיים ביותר בקידום אתרים בתוך אמזון. האלגוריתם שלהם מתעדף באופן ברור מוצרים עם מספר רב יותר של ביקורות חיוביות ודירוג כוכבים גבוה יותר. לפי נתונים של Power Reviews, נתון מדהים של כ-95% מלקוחות אמזון קוראים ביקורות לפני שהם מקבלים החלטת רכישה, ומוצרים שיש להם יותר מ-30 ביקורות לרוב משיגים שיעורי המרה גבוהים יותר באופן משמעותי. אמזון מספקת מגוון כלים למוכרים כדי לעודד לקוחות מרוצים להשאיר ביקורות (בצורה אתית וחוקית, כמובן), תוך הקפדה יתרה על הנחיות ברורות שאוסרות באופן מוחלט על מתן תמריצים בתמורה לביקורות חיוביות. תזכרו תמיד – לקוחות מרוצים הם השגרירים הכי טובים של המותג שלכם.
  • פרסום ממומן – כשרוצים בוסט מיידי לתוצאות: תוכנית הפרסום הממומן של אמזון (Amazon Sponsored Products) היא עוד נדבך חיוני ומרכזי באסטרטגיית הקידום הכוללת שלהם. היא מאפשרת למוכרים לקדם באופן פעיל את המוצרים שלהם בעמודים של תוצאות החיפוש ובדפי פרטי המוצר של מתחרים ישירים תמורת תשלום לפי קליק (PPC). לפי מחקר של Marketplace Pulse, יותר מ-200,000 מוכרים פעילים משתמשים בתוכנית הפרסום הזו כדי להגדיל את הנראות של המוצרים שלהם, עם שיעור קליקים ממוצע של כ-0.5%. פלטפורמת הפרסום של אמזון (Amazon Advertising) צומחת בקצב מסחרר, עם גידול מרשים של 70% בהוצאות הפרסום משנה לשנה נכון לרבעון השני של 2021 (לפי נתוני מרקל). זה כמו לשים שלט חוצות ענק במיקום הכי אסטרטגי והומה אדם בתוך הקניון הדיגיטלי העצום של אמזון.
  • עוד כמה טיפים קטנים אבל סופר חשובים: יש עוד כמה גורמים לכאורה קטנים שיכולים להשפיע באופן משמעותי על הקידום שלכם בתוך אמזון, כמו שיטת המשלוח והאחסון שאתם בוחרים (שימוש בשירות FBA - Fulfillment by Amazon של אמזון לעומת ניהול עצמאי של המשלוחים והאחסון FBM - Fulfillment by Merchant), בחירת הקטגוריה הכי מדויקת ורלוונטית למוצר שלכם, אסטרטגיית התמחור התחרותית והאטרקטיבית שלכם, השתתפות בתוכנית Brand Registry של אמזון (שמעניקה לכם יותר שליטה על המותג שלכם ועל פרטי המוצרים בפלטפורמה), ושימוש מושכל בתוכן A+ (תוכן מורחב ועשיר יותר מבחינה ויזואלית וטקסטואלית) כדי לשפר את תיאורי המוצרים שלכם ולהפוך אותם ליותר מושכים. לדוגמה, מוצרים שמשתתפים בתוכנית הפריים של אמזון (בדרך כלל באמצעות FBA) נהנים מדירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש בגלל ההעדפה של לקוחות פריים. מחקר של Salsify הראה שתוכן A+ איכותי יכול להגדיל את הנראות של מוצר בתוצאות החיפוש הפנימיות של אמזון בעד 10%. כל הפרטים הקטנים האלה מצטברים בסופו של דבר להצלחה גדולה.

הטכניקות הסודיות של אמזון: מה הם עושים שאחרים רק יכולים לחלום עליו?

אמזון לא סתם טובה בקידום אתרים בתוך הפלטפורמה שלה – יש לה כמה טריקים ייחודיים בשרוול:

  • ניתוח מילות מפתח מבוסס דאטה אמיתי מהשטח: אמזון מעניקה למוכרים שלה גישה לכלים עוצמתיים לניתוח מילות מפתח פנימיים כמו Amazon Brand Analytics, שמאפשר להם לקבל תובנות ישירות לגבי מונחי החיפוש הכי פופולריים בקרב הלקוחות שלהם ומה שיעורי ההמרה שלהם עבור המוצרים הספציפיים שלהם. שימוש חכם בנתונים האלה כדי לייעל את תוכן המוצרים ואת קמפייני הפרסום יכול לשפר באופן דרמטי את הנראות והמכירות. זה כמו לקבל הצצה ישירה לתוך המוח של הלקוחות שלכם ולדעת בדיוק מה הם מחפשים.
  • אופטימיזציה לחיפוש קולי – הקול הוא העתיד (וגם ההווה): עם העלייה המטאורית בפופולריות של מכשירי Alexa של אמזון ושל עוזרים קוליים חכמים אחרים, אופטימיזציה לחיפוש קולי הפכה לגורם חשוב יותר ויותר בקידום אתרים בתוך אמזון. מוכרים חכמים משלבים בתוכן שלהם ביטויים של שפה טבעית וצירופי מילים שלמים שמשתמשים נוטים להגיד כשהם מחפשים מוצר בקול, כדי להגדיל את הסיכוי שהמוצרים שלהם יופיעו בתוצאות החיפוש הקולי. תחשבו איך אנשים באמת מדברים ביום-יום ולא רק איך הם מקלידים מילות מפתח בודדות.
  • מעורבות בקהילות ופורומים – הכוח טמון בשיתוף: השתתפות פעילה בפורומים של מוכרי אמזון ובקבוצות מדיה חברתית רלוונטיות יכולה לסייע בבניית קישורים חיצוניים לאתר שלכם (אם יש לכם גם אתר מחוץ לאמזון), להגביר את המודעות למותג שלכם וליצור הפניות תנועה ישירות לליסטים של המוצרים שלכם באמזון. מוכרים יכולים לספק תובנות חשובות, לענות על שאלות של מוכרים אחרים ולשתף משאבים בעלי ערך עם הקהילה כדי לבנות לעצמם נראות ואמינות בתוך האקוסיסטם של אמזון. זה כמו לעשות נטוורקינג חכם בעולם הדיגיטלי.

מסקנה סופית: ללמוד מהגדולים כדי לכבוש את הפסגה

אסטרטגיית קידום האתרים של אמזון היא שילוב מתוחכם ורב-שכבתי של אופטימיזציה מדוקדקת של כל פרט בעמוד המוצר, שימוש חכם בפרסום ממומן ממוקד, טיפוח מעורבות עמוקה עם לקוחות ושימוש אסטרטגי בכלים הייעודיים והעוצמתיים שהפלטפורמה מציעה למוכרים שלה. על ידי התמקדות במתן מידע מוצר מדויק, מקיף ומשכנע, עידוד ביקורות חיוביות ואותנטיות, השקעה בתוכן איכותי ומרתק ויישום טכניקות ייחודיות כמו אופטימיזציה לחיפוש קולי וניתוח נתונים מתקדם, מוכרים יכולים לשפר באופן משמעותי את הנראות והמכירות שלהם בתוך אמזון. וחשוב לזכור תמיד – האלגוריתם החיפוש של אמזון וציפיות הלקוחות שלהם נמצאים בהתפתחות מתמדת, ולכן חיוני לכל המוכרים להישאר מעודכנים בטרנדים האחרונים ולהתאים את האסטרטגיות שלהם בהתאם כדי לשמור על יתרון תחרותי בזירת המסחר האלקטרוני הדינמית והתחרותית הזו. אז קחו השראה מהאימפריה הדיגיטלית הזו, התאימו את העקרונות הרלוונטיים לעסק שלכם, ותתחילו לראות את התוצאות המדהימות!

צרו קשר
משכית 22, הרצליה פיתוח
09-9514276