+ קטגוריית המאמרים

אחת האסטרטגיות המקובלות לניתוח אסטרטגיה עסקית הינה - מודל הצמיחה של אנסוף. כדי להציג אלטרנטיבה אסטרטגיות הצמיחה של החברה, הציג איגור אנסוף מטריצה ​​בת 4 תאים שמייצגת אסטרטגיות שונות עבור מוצרים קיימים/חדשים ומתאימה אותם לשווקים קיימים/חדשים.  

המודל של אנסוף מציע למעשה ארבע אסטרטגיות צמיחה שונים:

1.אסטרטגיית חדירה לשוק - אסטרגטיית צמיחה מומלצת למוצר קיים בשוק קיים - על ידי הגדלת פלח השוק שלה בקרב המגזרים הנוכחיים שלה בשוק.
2.אסטרטגיה של פיתוח שוק- אסטרגטיית צמיחה מומלצת למוצר קיים בשוק חדש -  על ידי התאמת המוצרים הקיימים שלה לפלחי שוק חדשים.
3.אסטרטגיה של פיתוח מוצר - אסטרגטיית צמיחה מומלצת למוצר חדש בשוק קיים - על ידי פיתוח מוצרים חדשים לפלחי השוק הקיימים שלה.
4.אסטרטגיה של גיוון - אסטרגטיית צמיחה מומלצת למוצר חדש בשוק חדש - על ידי על ידי פעילות עסקית חדשה ושונה בשוק שונה מזה שהחברה היתה פעילה בו עד כה.

 

בהיבט של קידום אתרים הרצון להגדיל את היקף התנועה לאתר הוא למעשה המטרה של "אסטרטגיית הצמיחה", מילות מפתח בהם מקודם האתר הם ה"מוצר" וקהל הגולשים הוא "שוק" היעד.

בחירת אסטרטגיית קידום אתרים על פי מטריצת הצמיחה של אנסוף

אסטרטגיית חדירה לשוק היא למעשה האסטרטגיה הקלאסית של קידום אתרים שבמסגרתה נבחרות מספר מילות מפתח מרכזיות ונעשה ניסיון לקדם את האתר באמצעות קישורים מאתרים שונים. אסטרטגיה זו יכולה להיות בעייתית כאשר מדובר במילת מפתח תחרותית מאד שכן משך הזמן והמשאבים ליישומה עשויים להיות יקרים מאד. אין ספק שבולטות במילת המפתח שמייצגת את הפעילות העסקית בתעשייה הינה חשובה למשיכת תנועה ולמונטין של החברה. אולם יחד עם זאת פעמים רבות לאחר שכבר מצליחים להתקדם באותו ביטוי מתגלה העובדה ששיעור המחפשים של הביטוי המדויק והספציפי הוא נמוך משמעותית מאשר התחזית. עובדה זו נובעת מכך שכלי המחקר של גוגל שמתייחסים לביטוי מסויים מצביעים על כמות חיפושים שקיימת בכל ביטויי החיפוש שמכילים את הביטוי הגנרי ולא בהכרח בביטוי המדויק עצמו. כלומר אסטרטגיה זו כבולה לקיבולת הצמיחה שביטוי ספציפי יכול להניב מבחינת היקף התנועה לאתר ואם מדובר בשוק רווי בתחרות כדאי לבחון אסטרטגיה אחרת.

אסטרטגיית פיתוח שוק משולה להגדלת כמות מילות המפתח המקודמות , על ידי שימוש בזנב ארוך (ביטוי חיפוש מורכבים יותר). המשמעות של אסטרטגיה זו מסתמכת על מודל מתימטי שבחן את השונות בבחירת מוצרים , כאשר כל משתתף יכל תיאורטית לבחור כל צירוף תכונות אפשרי. המסקנה היא שמרבית בני האדם מעדיפים במידת האפשר לבחור מוצרים שמתאימים ספציפית להם ולאו דווקא לבחור את האפשרות הגנרית. גם בתחום החיפוש אנו עדים לתופעה זו. מרבית הגולש מעדיפים צורת חיפוש שמאפיינת את הצרכים הספציפיים שלהם. על מנת לקלוע ליותר צורות חיפוש של המילה "בגדים", יש צורך לקדם ביטוים רבים יותר כגון : חנות בגדים, חנויות בגדים, בגדים ברמת גן, מתפרת בגדים, לקנות בגדים וכו. השימוש באסטרטגיה זו ינסה לקדם עשרות ביטוי חיפוש נוספים, בדרך כלל בעלי היקף תנועה נמוך מהביטוי הגנרי, תוך שימוש בקטגוריות בחתך גיאוגרפי, קטגוריות מחיר, קטגוריות שמות עצם, שמות יצרנים, שמות מותגים וכו. 

 אחת הדרכים המומלצות לקדם יותר צורות ביטויים היא שימוש בפורומים ובלוגים בתוך האתר. ככל שיש יותר טקסט באתר גדלה ההסתברות שצירוף טקסטואלי מסוים יופיע בתוכו (גם אם לא באותו משפט) ועל כן מנועי החיפוש ימליצו על אותו אתר בתוצאות החיפוש של הביטוי המורכב.

אסטרטגיית פיתוח מוצר עשויה להיות מתאימה במידה ולביטוי המפתח ישנן מילים נרדפות רלוונטיות לדוגמה : משכנתה > הלוואה, קידום אתרים > שיווק באינטרנט . ככל שישנן יותר מילים נרדפות שמייצגות את הקטגוריה כך ניתן לפנות לקהלים חדשים (שמחפשים אחרת את השירות או המוצר) . דרך מצויינת נוספת ליישם את האסטרטגיה היא שימוש בקישורים ממומנים. טכנולוגיית הפרסום של גוגל מאפשרת לכל מפרסם לקדם את האתר שלו באזור המודעות הממומנות כמעט בכל מילה שהוא בוחר. כך למשך חברה שעוסקת בביטוח יכולה לפרסם את עצמה במילה "ספורט" גם אם האתר שלה אינו מכיל אפילו פעם אחת את הביטוי בו הוא מפורסם. דוגמא נוספת נפוצה גם כן, היא לפרסם את האתר תחת שמות חברות ומותגים מתחרים.

אסטרטגיית גיוון היא למעשה יצירת תנועה חדשה שלא דרך ביטויי מפתח. הכוונה היא לשימוש במקורות פרסום נוספים לרבות רשתות חברתיות ותוכניות שותפים. חשוב מאד להשתמש בכלי בקרה חכמים על מנת להבין האם התנועה שמתקבלת מאותם מקורות היא אכן אפקטיבית או שמדובר בבזבוז משאבים שעדיף להשקיעם במודעות הממומנות של גוגל. היתרון של אסטרטגיה זו היא דווקא במקומות בהם העלות לקליק בגוגל הינה גבוהה וקיים צורך להגדיל את התנועה במסגרת התקציב הקיים. אחד היתרונות של תנועה שמגיעה באמצעות תוכניות שותפים היא שהגולש נחשף לבאנר שעוזר גם למיתוג של החברה, גם במקרה שגולשים מגיעים בעקבות המלצה שהם ראו בעמוד הפייסבוק של אחד החברים שלהם עוזרת מאד לאמינות של הפרסום. היבטים אלו של אמינות ומיתוג קשה להשיג רק באמצעות הופעה בעמוד התוצאות העמוס של גוגל.
 

צרו קשר
משכית 22, הרצליה פיתוח
09-9514276