+ קטגוריית המאמרים

האירועים האחרונים במזה"ת   מצביעים על הכוח שיש להפגנות המונים ולתפקיד שיש לאינטרנט ולרשתות החברתיות בעידן המודרני. כיום, יותר מאי פעם בעבר, הפלטפורמות של הרשתות החברתיות  כגון Twitter,  facebook  YouTube  ו-Flicker יכולים לגרום לאנשים לחבור יחדיו ולהביא לתוצאות בלתי יאומנות.

מעבר לכותרות, לשווקים המסחריים והפוליטיים בעולם יש הרבה מה ללמוד  מהשינויים המהירים והקיצוניים שאירעו במצריים, טוניסיה ובמדינות נוספות ברחבי האזור, במיוחד בכל הקשור למיתוג וקריאטיב.
 

הגדרת קבוצה
כל התנועות החברתיות, מקורן  בצורך אנושי אמיתי ומוגדר, כגון הכמיהה לחופש ממנהיגים עריצים, יצירת עתיד חדש לילדים, והיכולת לבטא דעות מבלי להיכנס לבית הסוהר.

גם עולם המותגים המסחרי מנסה לשייך למוצרים תיוג שיזוהה עם ערכים ואידאלים שהצרכנים היו רוצים לשייך לעצמם : יוקרה, חופש, מקובלות חברתית וכו. יצירת קשר בין צריכת המותג ותכונות אלו יכולה לייצר תנועות חברתית סביב המותג.

עם זאת, לעיתים קרובות מידי אנו רואים דוגמאות למותגים שמנסים ליצור תנועות חברתיות סביבם, באמצעות דיבור על עצמם בלבד. חלקים משתמשים ברשתות החברתיות  כלוח מודעות למסירת מסרים רצויים. אבל מדובר באסטרטגיה קלוקלת. חשיבותה של הטכנולוגיה הוא ביכולת שלה לענות על צרכים. הפוקוס צריך להיות בתחומי העניין של הלקוח, שאיפותיו, וחששותיו, וליצור התקשרויות שהופכות לתנועות שיוצרות ערך אמיתי עבור הצרכנים והמותג.

האירועים האחרונים במזה"ת   מצביעים על הכוח שיש להפגנות המונים ולתפקיד שיש לאינטרנט ולרשתות החברתיות בעידן המודרני. כיום, יותר מאי פעם בעבר, הפלטפורמות של הרשתות החברתיות  כגון Twitter,  facebook  YouTube  ו-Flicker יכולים לגרום לאנשים לחבור יחדיו ולהביא לתוצאות בלתי יאומנות.

מעבר לכותרות, לשווקים המסחריים והפוליטיים בעולם יש הרבה מה ללמוד  מהשינויים המהירים והקיצוניים שאירעו במצריים, טוניסיה ובמדינות נוספות ברחבי האזור, במיוחד בכל הקשור למיתוג וקריאטיב.
 

הגדרת קבוצה
כל התנועות החברתיות, מקורן  בצורך אנושי אמיתי ומוגדר, כגון הכמיהה לחופש ממנהיגים עריצים, יצירת עתיד חדש לילדים, והיכולת לבטא דעות מבלי להיכנס לבית הסוהר.

גם עולם המותגים המסחרי מנסה לשייך למוצרים תיוג שיזוהה עם ערכים ואידאלים שהצרכנים היו רוצים לשייך לעצמם : יוקרה, חופש, מקובלות חברתית וכו. יצירת קשר בין צריכת המותג ותכונות אלו יכולה לייצר תנועות חברתית סביב המותג.

עם זאת, לעיתים קרובות מידי אנו רואים דוגמאות למותגים שמנסים ליצור תנועות חברתיות סביבם, באמצעות דיבור על עצמם בלבד. חלקים משתמשים ברשתות החברתיות  כלוח מודעות למסירת מסרים רצויים. אבל מדובר באסטרטגיה קלוקלת. חשיבותה של הטכנולוגיה הוא ביכולת שלה לענות על צרכים. הפוקוס צריך להיות בתחומי העניין של הלקוח, שאיפותיו, וחששותיו, וליצור התקשרויות שהופכות לתנועות שיוצרות ערך אמיתי עבור הצרכנים והמותג.

שימוש במדיה  החברתית על מנת ליצור קבוצות וקשרים חברתיים
המדיה החברתית היא כלי רב השפעה , וזאת הסיבה לכך שהממשלה המצרית  ניתקה את הרשת ואת הגישה לפייסבוק , כאשר היא הבינה את ההשפעה שיש לה על ההמונים. מותגים שמבקשים להשתמש בפלטפורמה הזו , יכולים להתבונן במפגינים במצריים, שעשו שימוש מוצלח ברשתות החברתיות  והצליחו ליצור מערכת קשרים ענפה ומהירה  ולהפיץ את מחשבותיהם לקהל יעד רחב , להחליף ולחלוק  מחשבות ודעות, והכי חשוב לגרום לספונסרים או לתומכים בהם לנקוט בפעולה.

הלקח שמחלקות השיווק צריכות ללמוד מכך הוא שיצירת קשרים ישירים  ועקבי עם הצרכן, סיפוק סיפורים טריים וחוויתיים, יכול ליצור קשר חזק שיוביל להנעה לפעולה עם הצרכנים.
 

לעולם אל תזלזל בכוחם של בני הנוער.
המהפיכות במזרח התיכון , הונהגו על ידי בני נוער וצעירים. כמעט 65% מהאוכלוסייה במזרח התיכון היא מתחת לגיל שלושים, והם משתמשים במדיה החדישה ביותר  לתקשר ולהישמע. מנהלי השיווק בהחלט מודעים  כי האינטרנט הוא פקטור מאחד  מבחינת קהל יעד צעיר.  יחד עם זאת האינטרנט בשונה מטלויזיה קשה מאד להתמיד עם מסר מונוטוני. הקמפיינים הדיגיטליים הטובים ביותר הם אלו שיוצרים התפתחות. חברות צריכות  להיות מוכנות לנצל את היתרונות שיש לרשת כגון ולהתמודד עם האתגרים.

שימוש בכלים וערוצים מרובים
מה שברור מהשינויים במזה"ת  הוא שבדרך כזו או אחרת , מסרים חשובים ימצאו את דרכם  באמצעות הרשת גם אם ערוץ אחד חסום או לא זמין, מסרים בעלי עוצמה ימצאו את דרכם באמצעות ערוצים אחרים.

באופן דומה, לצרכנים תהייה גישה  למידע לו הם זקוקים  בכל דרך אפשרית. בעולמינו המקושר והמרושת , קיימים המוני ערוצי תקשורת , כולל מדיה חברתית, מדיה מסורתית, פרסום וכל מה שעתיד לבוא. השורה התחתונה היא  שמותגים חייבים להגיע לצרכנים שלהם בתנאים ובזמן שלהם.  יצירת עקבות דיגיטליות רחבות  על ידי הרחבת נקודות המגע וגיוון הערוצים שונים יוצרים אינטראקציה חזקה יותר ומאפשרים למותג  לבלוט על פני אחרים.

צרו קשר
משכית 22, הרצליה פיתוח
09-9514276