+ קטגוריית המאמרים

בעוד שמנועי חיפוש מתפתחים וממשיכים לחפש דרכים לגיטימיות לקבוע דירוגים, מדיה חברתית ממשיכה להיות גורם חשוב יותר. למדיה החברתית יהיו שני יתרונות עיקריים : הראשון הוא האינטראקציה הברורה שמגיעה כאשר חברות נמצאות בקשר ישיר עם הלקוחות שלהם. היתרון השני הוא היבט האופטימיזציה למנועי החיפוש, כאשר לינקים במדיה החברתית ואינטראקציות ישפיעו הרבה יותר על דירוג האתר.

אופטימיזציה חברתית למנועי חיפוש (מונח חדש יחסית) מקיפה את הרעיון שלינקים ואינטראקציה במדיה החברתית משחקים תפקיד משמעותי בדירוג החיפוש של אתר האינטרנט. מנועי חיפוש, באופן עקבי, נותנים משקל דירוגי רב יותר לסוגי פעילויות הקישורים שמציעים מרשתות חברתיות, שכן יש בהם לכאורה אינטראקציה לגיטימית בין העסק לבין לקוחות הקצה וכן כי יחסית קשה לזייף את האינטראקציות הללו. מה זה אומר לגבי עסקים? זה אומר שגם אם חברה לא מרוויחה שום הטבה נתפסת מפוסטים בפייסבוק או מטוויטים חוזרים בטוויטר או ממנויי יוטיוב, קיימת הטבה עצומה מבעלות על חשבונות פעילים במדיה החברתית.

כיצד עסקים יכולים למנף את היתרונות העולים מאופטימיזציה חברתית למנועי חיפוש? הנה 10 (וחצי!) רעיונות לאופטימיזציה חברתית למנועי חיפוש שכל עסק יכול ליישם:
1. שימוש בשמות מותגים בפוסטים- שימוש במותג שלך מדי פעם בפוסטים יסייע לגוגל לקשר את המותג שלך לפרסומי מילות המפתח שלך. פוסטים ממותגים גם יאפשרו לכך שיהיה סביר יותר לקשר את הפרופילים החברתיים שלך לשם החברה שלך, מה שעוזר לחברות עם כל סוג של מוניטין של בעיות ניהול.

2. קישור החשבונות החברתיים שלך מעמוד הבית שלך- בזמן שגוגל זוחל באתר שלך ויבחין בקישורים חברתיים, הוא מיד יקשר את הפרופילים החברתיים ההם לאלה של החברה שלך. פוסטים שיגיעו מהחשבונות הקשורים האלה יסייעו לך לדרג מילות מפתח ספציפיות שיופיעו לעיתים קרובות בפוסטים. ל"גוגל פלוס" גם קיים תהליך משלו לתקף אתר עם חשבון עסקי.

בעוד שמנועי חיפוש מתפתחים וממשיכים לחפש דרכים לגיטימיות לקבוע דירוגים, מדיה חברתית ממשיכה להיות גורם חשוב יותר. למדיה החברתית יהיו שני יתרונות עיקריים : הראשון הוא האינטראקציה הברורה שמגיעה כאשר חברות נמצאות בקשר ישיר עם הלקוחות שלהם. היתרון השני הוא היבט האופטימיזציה למנועי החיפוש, כאשר לינקים במדיה החברתית ואינטראקציות ישפיעו הרבה יותר על דירוג האתר.

אופטימיזציה חברתית למנועי חיפוש (מונח חדש יחסית) מקיפה את הרעיון שלינקים ואינטראקציה במדיה החברתית משחקים תפקיד משמעותי בדירוג החיפוש של אתר האינטרנט. מנועי חיפוש, באופן עקבי, נותנים משקל דירוגי רב יותר לסוגי פעילויות הקישורים שמציעים מרשתות חברתיות, שכן יש בהם לכאורה אינטראקציה לגיטימית בין העסק לבין לקוחות הקצה וכן כי יחסית קשה לזייף את האינטראקציות הללו. מה זה אומר לגבי עסקים? זה אומר שגם אם חברה לא מרוויחה שום הטבה נתפסת מפוסטים בפייסבוק או מטוויטים חוזרים בטוויטר או ממנויי יוטיוב, קיימת הטבה עצומה מבעלות על חשבונות פעילים במדיה החברתית.

כיצד עסקים יכולים למנף את היתרונות העולים מאופטימיזציה חברתית למנועי חיפוש? הנה 10 (וחצי!) רעיונות לאופטימיזציה חברתית למנועי חיפוש שכל עסק יכול ליישם:
1. שימוש בשמות מותגים בפוסטים- שימוש במותג שלך מדי פעם בפוסטים יסייע לגוגל לקשר את המותג שלך לפרסומי מילות המפתח שלך. פוסטים ממותגים גם יאפשרו לכך שיהיה סביר יותר לקשר את הפרופילים החברתיים שלך לשם החברה שלך, מה שעוזר לחברות עם כל סוג של מוניטין של בעיות ניהול.

2. קישור החשבונות החברתיים שלך מעמוד הבית שלך- בזמן שגוגל זוחל באתר שלך ויבחין בקישורים חברתיים, הוא מיד יקשר את הפרופילים החברתיים ההם לאלה של החברה שלך. פוסטים שיגיעו מהחשבונות הקשורים האלה יסייעו לך לדרג מילות מפתח ספציפיות שיופיעו לעיתים קרובות בפוסטים. ל"גוגל פלוס" גם קיים תהליך משלו לתקף אתר עם חשבון עסקי.

3. אל תהמר על הכול- אם היד שלך לא ישר על הקופה, אל תהמר על הכול. ישנם מאות של אתרי מדיה חברתיים לתמיכה בקהילות שונות עם נקודות עניין משותפות (ויקיפדיה מונה יותר מ-200). אם החברה שלך לא מתאימה לטבע של קהילה מסוימת, אל תצטרף אליה. מצא קהילות שיש להן את הפוטנציאל לעניין אמתי בחברה שלך ו/או התעשייה שלך, ולא רק את אלה עם התנועה הרבה ביותר.

4. "גוגל פלוס"- אם גוגל בונים את זה, אתה צריך לבוא. למרות שקשה לגוגל לגרום לאנשים להשתמש ב"גוגל פלוס", הם כל הזמן מתגמלים עסקים הפעילים בפלטפורמה באמצעות דירוגים גבוהים במנועי חיפוש. זוהי השקעה ששווה להשקיע בה.

5. ציוצים כדי לקבל ערך אינדקס מהר יתר- טוויטר מקבל ערך אינדקס מהר יותר מהאתר שלך (אלא אם כן אתה CNN או ESPN). כדי לגרום לכך שפרסומי בלוגים יקרי ערך מבחינת זמן יקבלו ערך אינדקס מהר יותר, פרסם אותם מיד בטוויטר.

6. תגית מחבר- גוגל מאפשר לך לשים תמונת "פוטו רצח" שלך לצד כל מאמר שאתה כותב. עם כל מאמר שאתה מפרסם, אתה תדורג כמחבר. ככל שיהיו לשם שלך יותר פרסומים, כך סביר יותר שיהיו לך דירוגים גבוהים יותר למאמרים, לפוסטים ולבלוגים שלך. גוגל עושה עבודה נהדרת בהסבר כיצד לערוך זאת עבור האתר שלך.

7. יותר עוקבים כן קובע- זה לא חשוב אם זה עוקבים, לייקים או עיגולים: יותר זה יותר טוב. ככל שהקהל גדול יותר, כך סביר יותר להניח שהחומר שלך (המצביע חזרה לאתר שלך, מן הסתם) ישותף בקרב אלפי רשתות. כמה שיותר שיתופים וציוצים בחזרה, כך הדירוגים שלך טובים יותר.

8. עקביות- ככל שאתה מפרסם לעיתים קרובות יותר לפלטפורמות מדיה עם תוכן רלוונטי לתעשייה, כך אתה מוכיח יותר לגוגל שאתה מומחה בתחום שלך. ככל שתוכל להוכיח לגוגל שאתה מומחה, הדירוגים שלך יהיו גבוהים יותר.

9. וידאו, וידאו, וידאו- הרשת הופכת להיות מבוססת מולטימדיה, ואם אין לך ערוץ יוטיוב פעיל, סביר להניח שאתה לא מעודכן. יוטיוב אינו רק מנוע החיפוש השני בגודלו, אלא הוא גם כן בבעלות גוגל שבשמחה מתגמלים את ההעלאות שלך באמצעות דירוגים גבוהים יותר במנוע החיפוש שלהם. בנוסף, מבקרים שצופים במוצרי וידאו באתר אינטרנט, סביר יותר ב-85% שירכשו את המוצר.

10. לינק פיתיון- תוכן בר שיתוף מקבל שיתופים- מוזר איך שזה עובד, נכון? ככל שהתוכן שלך יותר בר שיתוף ומעניין, כך סביר יותר שישותף ויקושר חזרה לאתר שלך. "לינק פיתיון" כמו אינפוגראפיקה, קטעי וידאו, מימס ודימויים נוספים הם קלים לשיתוף ויכולים לגרום להשפעה רבה. פוסטים בבלוגים המשלבים קטעי וידאו מושכים פי שלושה לינקים פנימיים מפוסטים בבלוג ללא קטעי וידאו.

10 ½. זה לוקח זמן- אופטימיזציה חברתית יעילה למנועי חיפוש לא מתרחשת בין-לילה. זה לוקח זמן- את הזמן שלך, זמנו של עובד, או זמנו של מקור חיצוני- כדי לגרום ליעילות שלו להתרחש. סביר מאוד להניח שלא תראה תוצאות מידיות. אופטימיזציה חברתית למנועי חיפוש היא אסטרטגיה ארוכת טווח, אז דבוק בה בעקביות על מנת לראות תוצאות. אין ספק, לעומת זאת, שאופטימיזציה חברתית למנועי חיפוש היא מפתח הכרחי לעולם של השיווק המקוון היכול להזיז את העסק שלך לכיוון חדש ומרגש.

 

 

 

 

צרו קשר
משכית 22, הרצליה פיתוח
09-9514276