+ קטגוריית המאמרים

הבאז סביב שיווק במדיה חברתית מחייב כל עסק לבחון את עצמו ולראות האם האסטרטגיה העסקית שלו ושיטות העבודה שלו עדיין רלוונטים.

עפ"י מחקר שנעשה בארה"ב בשנת 2009 הושקעה כ – 800 מיליארד דולר על התאמת אתרי האינטרנט ושיטות העבודה הארגוניות ל מדיה חברתית . בשנת 2014 צפוי מספר זה לצמוח ל כ3מיליארד דולר.

דווקא על רקע המיתון העלמי בשנים האחרונות החלו להתבלט היתרונות של השיווק במדיה חברתית בשילוב קידום אתרים כדרך להפחית באופן משמעותי את הוצאות השיווק, כתחליף מיעיל לאמצעי פרסום אחרים , ולפתח שיח ישיר עם הלקוחות.

הנתונים הסטטיסטיים בנוגע להיקף שימוש המדיה החברתית הם מרשימים מאד :


- 50% ממשתמשי פייסבוק  נוהגים להכנס אליו מידי יום.
-    בפייסבוק יש כיום כ  350 מיליון משתמשים פעילים (כמעט כמו כל אוכלוסיית ארה"ב) , 100 מיליון הצטרפו רק בחצי השנה האחרונה,
-    בטוויטר יש כ 75 מיליון חשבונות משתמשים .
-    בflicker  יש כ  4 מילארד תמונות.

הבאז סביב שיווק במדיה חברתית מחייב כל עסק לבחון את עצמו ולראות האם האסטרטגיה העסקית שלו ושיטות העבודה שלו עדיין רלוונטים.

עפ"י מחקר שנעשה בארה"ב בשנת 2009 הושקעה כ – 800 מיליארד דולר על התאמת אתרי האינטרנט ושיטות העבודה הארגוניות ל מדיה חברתית . בשנת 2014 צפוי מספר זה לצמוח ל כ3מיליארד דולר.

דווקא על רקע המיתון העלמי בשנים האחרונות החלו להתבלט היתרונות של השיווק במדיה חברתית בשילוב קידום אתרים כדרך להפחית באופן משמעותי את הוצאות השיווק, כתחליף מיעיל לאמצעי פרסום אחרים , ולפתח שיח ישיר עם הלקוחות.

הנתונים הסטטיסטיים בנוגע להיקף שימוש המדיה החברתית הם מרשימים מאד :


- 50% ממשתמשי פייסבוק  נוהגים להכנס אליו מידי יום.
-    בפייסבוק יש כיום כ  350 מיליון משתמשים פעילים (כמעט כמו כל אוכלוסיית ארה"ב) , 100 מיליון הצטרפו רק בחצי השנה האחרונה,
-    בטוויטר יש כ 75 מיליון חשבונות משתמשים .
-    בflicker  יש כ  4 מילארד תמונות. וכל זאת עוד לפני שהאינטרנט והמכשירים הסלולרים ממש התחילו את הרומן של אפליקציות משותפות.

ההתפתחות המדהימה של עולם ה, Web 2.0 מובילה לפיתוח טכנולוגיות חדשות להפצת תוכן ומשנה את שיטות עבודה המסורתיות של תקשורת ארגונית.

הדרך שבה לקוחות הארגון  (לקוחות, עובדים, בעלי מניות) מתרגלים לשתף מידע עם עמיתהם תשפיע בקרוב גם על הדרך בה הם ירצו לשתף במידע עסקי. חברות רבות מגדירות היום מחדש את האסטרטגיה החברתית שתתאים להם על מנת לעודד את החדשנות והמעורבות של העובדים בתהליכים ארגוניים של מחקר ופיתוח, שירות לקוחות, תפעול ומכירות.

אז למה כדאי להתחיל היום?
עסקים רבים בוחנים בימים אלו את כדאיות הכניסה לפעילות במדיה חברתית כערוץ שיווקי נוסף עבור האתר או העסק שלהם. הנה כמה סיבות נוספות מדוע כדאי לשקול מדיה חברתית:

1.    זה בר הגנה. ברגע שפעילות השיווק ברשתות החברתיות היא על בסיס קבוע, מדובר במקור מעולה של תנועה לאתר מעל לכל תעבורה אחרת שכבר מתקבלת ממנועי חיפוש.

2.    עלות נמוכה והחזרים גבוהים. אפשר לנהל פעילות ברשתות חברתיות גם בהשקעה של שעה ביום, או לשכור שירותי פרילנסרים חיצוניים. הרווחים בדרך כלל גבוהים מהעלות. בהתחשב בעובדה שמדיה חברתית מייצרת קישורים טבעיים שמסייעים לפעילות קידום אתרים באינטרנט שאחרת היו עולים מאות ולפעמים יותר דולרים , הרי שמדובר בהשקעה משתלמת.

3.    זה לא מפריע למאמצים אחרים. ייעול ושיווק מדיה חברתית הם בדרך כלל ממוקדי קהילה. הם לא מפריעים לשיטות אחרות למשיכת תנועה לאתר.

האם מדיה חברתית עוזרת לי להרוויח כסף?
התשובה הנכונה היא - לא בטווח הקצר. כל אתר או עסק שרוצה להתרחב ולהפוך לרווחי, צריך קבוצת גרעין של תומכים שיהיו מוכנים לבצע רכישות או להמליץ על האתר לאחרים. האתר שלך צריך להוכיח את עצמו לפני שיהפוך רווחי.
 
צרו קשר
משכית 22, הרצליה פיתוח
09-9514276