+ קטגוריית המאמרים

הקשר בין רשתות חברתיות ו קידום אתרים התגבר מאד רק בשנים האחרונות. היכולת להפיץ תכנים ובאמצעותם להפנות גולשים באמצעות קישורים חוזרים לאתר היא מאבני היסוד של עקרונות קידום האתרים ולכן לרשתות החברתיות יש פוטנציאל רב כאמצעי להגדיל את חשיפת התכנים והגדלת הקישורים לאתר. על מנת להבין את החשיבות שגוגל רואה ברשתות החברתיות (למרות היריבות עם Facebook) ניתן להבחין בכמות האזכורים של עמודי פייסבוק ורשתות חברתיות אחרות בעמודים הראשונים של כמעט כל תוצאת חיפוש שמתבצעת כיום ברשת.

ניתן לחלק את עומק השימוש ברשתות חברתיות לצורך קידום אתרים ל-3 רמות:

1. בניית עמודי פרופילים ברשתות חברתיות ושיתוף תוכן באמצעות בלוגים.
התחלת השימוש ברשתות חברתיות למטרות קידום אתרים נעשתה על ידי הפצת מידע באמצעות אתרי שיתוף תוכן כגון : Dig , Stubleupdate, Delicious  ו- Reddit.  קידום תוכן דרך הערוצים הללו , במיוחד   דרך משתמשים פעילים גרם להפצה מהירה של תוכן ועקב כך הגדלה משמעותית של הכניסות לאתר והקישורים שנוצרו אל האתר. עו בדה נוספת שסייעה לקידום האתרים באמצעות פורומים ובלוגים היא שאיכות התוכן שמשתמשים פרסמו בהם היתה ידידותית יותר לקוראים ופחות רישמית ומחייבת לעומת תכנים שפורסמו באתרי העיקרי של החברה, תוך  יכולת להוסיף הערות וטוקבקים. התפתחות התוכן שנוצר על ידי הגולשים משכה מצידה כניסות נוספות של גולשים שרצו להגיב גם הם, ו/או לראות מה אחרים הגיבו על ההערות שלהם.
 

2. אופטימיזציה של מדיה חברתית.
הבלוגים מהווים בד"כ צינור לאתרי התקשורת החברתית, כאשר הם   מאפשרים אופטימיזציה  של תוכן  לצורכי פתיחת טראפיק (תנועת חומר) ורכישת לינקים חדשים .

ככל שהתפתח התוכן בתוך הבלוגים והפרופילים החברתיים, הוא שימש בפני עצמו מקור שמושך תנועה של גולשים. חברות גילו שפיתוח ערוצים חברתיים  עוזר להם למשוך לאתר קהלי יעד חדשים שהתעניינו בתוכן שיש בבלוג.

הקשר בין רשתות חברתיות ו קידום אתרים התגבר מאד רק בשנים האחרונות. היכולת להפיץ תכנים ובאמצעותם להפנות גולשים באמצעות קישורים חוזרים לאתר היא מאבני היסוד של עקרונות קידום האתרים ולכן לרשתות החברתיות יש פוטנציאל רב כאמצעי להגדיל את חשיפת התכנים והגדלת הקישורים לאתר. על מנת להבין את החשיבות שגוגל רואה ברשתות החברתיות (למרות היריבות עם Facebook) ניתן להבחין בכמות האזכורים של עמודי פייסבוק ורשתות חברתיות אחרות בעמודים הראשונים של כמעט כל תוצאת חיפוש שמתבצעת כיום ברשת.

ניתן לחלק את עומק השימוש ברשתות חברתיות לצורך קידום אתרים ל-3 רמות:

1. בניית עמודי פרופילים ברשתות חברתיות ושיתוף תוכן באמצעות בלוגים.
התחלת השימוש ברשתות חברתיות למטרות קידום אתרים נעשתה על ידי הפצת מידע באמצעות אתרי שיתוף תוכן כגון : Dig , Stubleupdate, Delicious  ו- Reddit.  קידום תוכן דרך הערוצים הללו , במיוחד   דרך משתמשים פעילים גרם להפצה מהירה של תוכן ועקב כך הגדלה משמעותית של הכניסות לאתר והקישורים שנוצרו אל האתר. עו בדה נוספת שסייעה לקידום האתרים באמצעות פורומים ובלוגים היא שאיכות התוכן שמשתמשים פרסמו בהם היתה ידידותית יותר לקוראים ופחות רישמית ומחייבת לעומת תכנים שפורסמו באתרי העיקרי של החברה, תוך  יכולת להוסיף הערות וטוקבקים. התפתחות התוכן שנוצר על ידי הגולשים משכה מצידה כניסות נוספות של גולשים שרצו להגיב גם הם, ו/או לראות מה אחרים הגיבו על ההערות שלהם.
 

2. אופטימיזציה של מדיה חברתית.
הבלוגים מהווים בד"כ צינור לאתרי התקשורת החברתית, כאשר הם   מאפשרים אופטימיזציה  של תוכן  לצורכי פתיחת טראפיק (תנועת חומר) ורכישת לינקים חדשים .

ככל שהתפתח התוכן בתוך הבלוגים והפרופילים החברתיים, הוא שימש בפני עצמו מקור שמושך תנועה של גולשים. חברות גילו שפיתוח ערוצים חברתיים  עוזר להם למשוך לאתר קהלי יעד חדשים שהתעניינו בתוכן שיש בבלוג.

3. אינטגרצייה של תוכן ותכנון מדיה.
בעוד שמטרת התוכן הוא ליצור קשר עם קהלי יעד מקרב הגולשים, הרי שארגון שרוצה למשוך קהלי מטרה בתחום מסוים צריך לייצר עוד ועוד תוכן באותו התחום, על מנת להגדיל את המיקוד שלו באותה הנישה. בנוסף צריך שיהיה תאום בין יצירה וקידום של תוכן  באפיקים השונים כגון: פרסום,  יחסי ציבור, קידום אתרים ושיווק ברשתות חברתיות.

ההתמכרות למדיה חברתית, לא צריכה להיות נחלת  אנשי השיווק וקשרי החוץ בארגון, אלא לחלחל לתוך הארגון גם כן.

יכולת הקידום של תוכן  בעזרת אופטימציה של מילות חיפוש משתפרת עם הזמן . תוכן חברתי שקל למצוא אותו באמצעות חיפוש עשוי להרחיב את הנוכחות ברשת החברתית. ככל שהבאזז ברשת החברתית גובר, כך גם גדל  השיווק מפה לאוזן , זאת  בעזרת קידום של תוכן רלוונטי ברשת שמושך לינקים, "שיתופים", ו-"טוקבקים".  

צרו קשר
משכית 22, הרצליה פיתוח
09-9514276