+ קטגוריית המאמרים

 תנועה איכותית ומתמדת של גולשים היא נשמת אפו של כל אתר אינטרנט. עובדה זו שהפכה להיות נחלתם של כל העוסקים בתחום, מייקרת באופן מתמיד את מחיר העלות למשיכת גולשים לאתר בקמפיינים מסוג pay per click או קידום אתרים אורגני.

זה נכון שיש טכניקות לשפר את הקמפיינים שרצים באמצעות גוגל, מבחינת יחס המרה , התאמת טובה יותר של תוכן של המודעה - לביטויי החיפוש , אולם הביקושים העצומים שיש לפרסום בגוגל, והמחירים היקרים מאד שקיימים בביטויים בעלי נפח חיפוש גבוה, מחייבים חשיבה מחודשת על הקצאת תקציב השיווק באינטרנט, בעיקר לחברות בעלות תקציב שיווק נמוך.

כמו בכל תכנון תקציב - מומלץ לאמץ מספר שלבי עבודה לניהול ובקרת התקציב:

1. הצבת מטרות לקמפיין -  האם אתה רוצה למכור יותר מוצר? האם המטרה שלך לאסוף כתובות דוא"ל לייצור מנויים? האם אתה רוצה לבגדיל את הפניות לבקשת מידע דרך טופס צור קשר?

2. מדידת הביצוע  - בעיקר בתקציב מוגבל , יש צורך לוודא כי משאבי הפרסום מנוצלים בצורה מקסימאלית. מנהל הקמפיין צריך לעקוב אחר עלות משיכת הגולשים לאתר (עלות מדיה), ואת מדידת האפקטיביות של כל אפיק במונחים ברי השוואה של של pay per click או  pay per lead 

תוכנית שותפים - הדרך למקסם תקציב שיווק מוגבל

אחת הדרכים הנפוצות , לניצול טוב יותר תקציב שיווק נמוך, היא הצטרפות לתוכנית שותפים באינטרנט ( Affiliate Program).

תוכנית שותפים, היא למעשה תוכנית שמסייעת להפגיש מפרסמים שמעוניינים להגדיל את המכירות שלהם, ובעלי אתרים שמעוניינים להגדיל את ההכנסות מהאתר. בעל אתר מתוגמל עבור כל גולש שביקר את באתר שלו, נחשף למודעה של המפרסם , גלש לאתר המפרסם וביצוע בו הזמנה (או השאיר פניה כלקוח פוטנציאלי) . היכולת לעקוב אחר הנתיב שעשה הלקוח מאתר האינטרנט בו נחשף למודעה ועד לעמוד ההזמנה של המפרסם, היא ש"יוצרת" את השותפות ומאפשרת את שיטת התגמול שמחושבת כ % ממכירה . מנהל התוכנית גובה את התשלום מהמפרסם ומעביר את החלק היחסי לבעל האתר. מודל זה המבוסס על עקרון win win, יצר עולם חדש של שיטת פרסום באינטרנט והוא הגורם האמיתי המאיים על ההגמנוניה של גוגל בשוק הפרסום המקוון. מחקר של חברת יופיטר מראה כי בשנת 2009 כ 30% מכלל המכירות באינטרנט נוצרו על ידי תוכניות שותפים!

יתרונות עיקריים להצטרפות לתוכנית שותפים
1.תוכנית שותפים היא מסע פרסום אוטומטי - בשונה מתוכנית הפרסום של גוגל, בה המפרסם נדרש לניהול כמעט יום-יומי של הקמפיין, והצעות התקציב שלו לכל מילה, תוכנית שותפים, פועלת באופן אטומטי. לאחר שהגדרת את התגמול פר מכירה/פנהי שתתקבל מהאתר, מנהל הרשת יעדכן את כל בעלי האתרים כי קיימת תוכנית חדשה, ובהתאם לכדאיות הכלכלית שלה, הם יטמיעו אותה על חשבונם באתר שלהם. כל שעליך לעשות הוא לשלם בסוף החודש למנהל הרשת עבור התוצאות שהניבה הפעילות בכל האתרים.

2. אתה משלם רק עבור פניות של לקוחות פוטנציאלים - מה שהופך את תוכניות השותפים לסיפור הצלחה גדול כל כך, הוא שלמעשה המפרסם רותם לצידו את מיטב אמצעי המדיה, ומשלם להם רק כשמתקבלת פניה ו/או מכירה.  אין צורך בתשלום עבור חשיפות, עבור קליקים של מתחרים וסתם גולשים סקרניים, מודל זה הוא ללא ספק הדרך הטובה ביותר לניצול מקסימאלי של תקציב מוגבל.

3.  שליטה במינון זרימת הלקוחות  - היתרון הגדול בהקשר של תוכנית שותפים שניתן להרחיב את השימוש בה בתקופות שהפעילות העסקית נמצאת בירידה, ולצמצם אותה בתקופות בהם יש עודף ביקושים. היכולת המיידית כמעט לווסת את זרם הפניות הוא כמעט אוטופיה במונחים של שיווק מסורתי.  
 

צרו קשר
משכית 22, הרצליה פיתוח
09-9514276