+ קטגוריית המאמרים

בקרב אנשי מקצוע בתחום השיווק באינטרנט  ישנה הסכמה ביחס לשיטות הטובות ביותר לניהול קמפיין קידום אתרים בגוגל .
אחרי ככלות הכול, אם החוכמה הרגילה נשמעת בקול רם, מדוע לא לחזור עליה? במקום זאת, יש מספר נקודות שכדאי להתעכב עליהן.

כמות המילים שכדאי לקדם
מרבית המפרסמים באינטרנט משוכנעים כי ככל שקמפיין יתפרס על מספר רב של ביטויים כן ייטב. התשובה לכך שכל עוד, התקציב שלך לא מספיק לכסות את  100% מהיקף החיפושים היומי בביטויים החשובים לך באמת ובנוסף התקציב למילת המפתח העיקרית שלך הוא נמוך מידי, אין טעם להתפרס על מילים נוספות שכן חבל לבזבז תחמושת על מילים שהן "ליד" צורות הביטוי שבאמת חשובות לך.

בקרב אנשי מקצוע בתחום השיווק באינטרנט  ישנה הסכמה ביחס לשיטות הטובות ביותר לניהול קמפיין קידום אתרים בגוגל .
אחרי ככלות הכול, אם החוכמה הרגילה נשמעת בקול רם, מדוע לא לחזור עליה? במקום זאת, יש מספר נקודות שכדאי להתעכב עליהן.

כמות המילים שכדאי לקדם
מרבית המפרסמים באינטרנט משוכנעים כי ככל שקמפיין יתפרס על מספר רב של ביטויים כן ייטב. התשובה לכך שכל עוד, התקציב שלך לא מספיק לכסות את  100% מהיקף החיפושים היומי בביטויים החשובים לך באמת ובנוסף התקציב למילת המפתח העיקרית שלך הוא נמוך מידי, אין טעם להתפרס על מילים נוספות שכן חבל לבזבז תחמושת על מילים שהן "ליד" צורות הביטוי שבאמת חשובות לך.

כמובן שמיותר לבנות מספר קמפיינים במקביל במנועי חיפוש נוספים/ תוכניות שותפים/ רשתות חברתיות אם התקציב קטן מידי כדי לענות על פוטנציאל הפרסום הישיר (פרסום בביטויי המפתח המגדירים במדוייק את פעילות העסק), שכן הופעה עיקבית במנוע אחד היא חלק מבניית "תדמית אינטרנטית". מה גם שסביר להניח שגולש אקראי מבצע "שופינג" של ספקים במספר הזדמנויות שונות ולא מחליט על רכישה מיידית (בעיקר כשמדובר בשירותים/מוצרים יקרים), כך שהופעה עיקבית בתוצאת החיפוש, תסייע בבניית המיתוג הנכון לעסק. 

בחירת ביטויים כלליים
לגוגל (וגם למנועים אחרים) יש יכולת להציג את המודעות שלך בכל צורות החיפוש האפשריות שמכילות את מילת המפתח העיקרית (ביטויים אלו מכונים "זנב ארוך").   לדוגמא אם בחרת לפרסם את האתר שלך תחת מילת המפתח "ספורט", באופן אוטומטית מנוע החיפוש יציג את המודעה גם בחיפוש של ביטויים כמו : "ספורט אתגרי", "מאמן ספורט", "תוכנית ספורט", "קבוצת ספורט"  וכו. יחד עם זאת ככל שהביטוי גנרי יותר כך ייתכן שהמודעה תופיע גם בביטויים שאינם מעניינים אותך. במקרים כאלו ניתן להגדיר גם "שלילה של ביטויים". כלומר ניתן להחליט לשלול ביטויים שכוללים "מאמן" ו/או "קבוצה", אם לדעת המפרסם, מי שמחפש ביטויים אלו, אינו נכלל בקהל המטרה שלו.
שימוש בביטויים מובחנים יתרום משמעותית להפחתת העלות לקליק, שכן מנועי החיפוש מעוניינים לתמרץ מודעות בעלות רלוונטיות גבוהה למילות החיפוש הנבחרות.

יצירת מודעות שונות
מומלץ מאד לשכתב את המודעות השונות שמוצגות לגולש, במידה והחברה פונה לקהלים שונים ו/או מוכרת מגוון של שירותים/ מוצרים.
יצירת רלוונטיות לגולש כבר משלב המודעה, תשפר מאד את אחוזי ההקלקה, וגם תוריד את העלות לקליק, מתוך עקרון יצירת הרלוונטיות שהוזכרה לעיל, שחשובה כ"כ למנועי החיפוש.

העצה החשובה ביותר לגבי תשלום לפי קליק היא מדידת היעילות של הקמפיין , ומעבר משימוש במושגים של עלות לקליק למושגים של עלות ל"ליד" (פניה של לקוח פוטנציאלי), או עלות ללקוח בפועל. מדידה של מידע כזה, מחייבת הגדרת עמודי מטרה (goal ) במערכת הסטטיסטיקה של האתר, ו/או שימוש במערכות מתקדמות לניהול פניות שמתקבלת מהאתר כגון Leadya .
 
שיפור יחס ההמרה שמתחיל בכמות החיפושים > כניסות לאתר > לקוח שמשאיר פרטים/מבצע קניה הוא המבחן האמיתי ליעילות הביצוע של קמפיינים באינטרנט.

צרו קשר
משכית 22, הרצליה פיתוח
09-9514276