+ קטגוריית המאמרים

תהליכי קידום אתרים מבוססי Pay Per Click ) PPC) מתחילים ממודעות טקסטואליות במנועי החיפוש שלאחר לחיצה עליהן הגולש מועבר לעמוד ייעודי שמציג את ההצעה הפרסומית במלואה. עמודים אלו נקראים גם "דפי נחיתה".

מנועי החיפוש מעדיפים תמיד להציג לגולשים אתרים אשר מידת הרלוונטיות שלהם לתחום החיפוש של הגולש גבוהה יותר. הדרך שלהם לעשות זו היא בקביעת תעריפי פרסום גבוהים יותר לקמפיינים שמודעות בהם רחוקות מתחום התוכן שהגולש רצה להגיע אליו. לדוגמא : אם תנסה להציג מודעה למוצרים למניעת "נשירת שיער" בביטויים שקשורים לספורט, ככל הנראה תשלם הרבה יותר מאשר אם תפרסם בביטויים שקשורים לנשירת שיער / אסטטיטיקה. במקרים מסויימים ייתכן שאפילו המודעה לא תוצג בכלל בשל רלוונטיות נמוכה.

לגוגל אדוורדס יש רובוט אשר סורק את דפי הנחיתה אליהם מפנות המודעות של הקמפיין על מנת לאסוף מידע על תוכן הקמפיין. האלגוריתם של גוגל משתמש במידע שנאסף על מנת לתת לכל דף נחיתה ציון איכות שמשקלל את התאמת תוכן המודעה לביטויי הפרסום שנבחרו.

תהליכי קידום אתרים מבוססי Pay Per Click ) PPC) מתחילים ממודעות טקסטואליות במנועי החיפוש שלאחר לחיצה עליהן הגולש מועבר לעמוד ייעודי שמציג את ההצעה הפרסומית במלואה. עמודים אלו נקראים גם "דפי נחיתה".

מנועי החיפוש מעדיפים תמיד להציג לגולשים אתרים אשר מידת הרלוונטיות שלהם לתחום החיפוש של הגולש גבוהה יותר. הדרך שלהם לעשות זו היא בקביעת תעריפי פרסום גבוהים יותר לקמפיינים שמודעות בהם רחוקות מתחום התוכן שהגולש רצה להגיע אליו. לדוגמא : אם תנסה להציג מודעה למוצרים למניעת "נשירת שיער" בביטויים שקשורים לספורט, ככל הנראה תשלם הרבה יותר מאשר אם תפרסם בביטויים שקשורים לנשירת שיער / אסטטיטיקה. במקרים מסויימים ייתכן שאפילו המודעה לא תוצג בכלל בשל רלוונטיות נמוכה.

לגוגל אדוורדס יש רובוט אשר סורק את דפי הנחיתה אליהם מפנות המודעות של הקמפיין על מנת לאסוף מידע על תוכן הקמפיין. האלגוריתם של גוגל משתמש במידע שנאסף על מנת לתת לכל דף נחיתה ציון איכות שמשקלל את התאמת תוכן המודעה לביטויי הפרסום שנבחרו.


להלן מספר עצות כיצד לשדרג את דפי הנחיתה, לשפר את ציון האיכות של גוגל, ולהפחית את עלות הפרסום :

1. יצירת מספר גרסאות של הקמפיין
כשבונים דפי נחיתה הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לנסות לחלק את הביטויים השונים לקבוצות. לדוגמא אם אתה מפרסם רהיטים, רכז את כל הביטויים שקשורים לספות, ארונות, מערכות סלון בנפרד. לכל קבוצה הכן מודעה או מספר מודעות שמשתמשות בביטוי העיקרי של הקבוצה. כל קבוצה יש להפנות לדף נחיתה שמציג את המוצר/ים שמאפיינים את הקבוצה (או להפנות את המודעה לכתובת של האתר שבה מוצגת קבוצת המוצרים).
 גוגל כאמור מנסה לשאוף תמיד להציג את התוצאות הרלוונטיות ביותר, ולכן הם חשובה ההתאמה בין המודעה לעמוד הנחיתה.

2. עדיף מיני אתר במקום דף נחיתה בודד
מומלץ לנסות להימנע משליחת גולשים לדף בודד שאין בו קישורי המשך לעמודים נוספים. גוגל מעדיפה מודעות שמפנות גולשים לאתרים מלאים מאשר לעמודי פרסומת שכן אתר שיש בו רק עמוד אחד הוא בבחינת "סיכון" מבחינת הגולש שכן ייתכן ותוכן המודעה לא קשור למה שהוא חיפש. לכן גם אם לקמפיין ספציפי נדרש לכם דף פרסומי יחיד, מומלץ להעלות אותו בתיקיה נפרדת תחת האתר הראשי של החברה (ולא של חברת האינטראקטיב שבנתה את הקמפיין) ולהוסיף לעמוד זה קישורים למאמרים, דפי מוצר, דף אודות שנמצאים באתר שלכם באותו דומיין, וכו. 

3. שימוש בטקסט חי במקום תמונות
שפת התכנות המומלצת לבניית דפי נחיתה היא HTML ולא פלאש. חשוב שבעמוד הנחיתה יהיה טקסט "חי" מאאשר טקסט שנמא בתוך קובץ פלאש או על גבי תמונות גרפיות. כאמור גוגל סורקת את עמוד המודעה ונסה להבין את התוכן שיש בה במטרה לבדוק את הרלוונטיות של העמוד למודעה. ועוד הערה אחרונה. חשוב מאד לא לשכוח להוסיף תגי ה meta + title בעמוד הנחיתה בביטויים שבאמצעות אתם מנסים לפרסם את האתר - לרלוונטיות כאמור משתלמת מבחינת עלויות.

לסיכום :
קבלת ציון איכות טוב לדפי נחיתה היא מרכיב קריטי בהצלחה של קמפיין קידום אתרים. על מנת לנסות ולהוזיל את עלויות הקמפיינים המומנים של שלך מומלץ להקפיד על שימוש בטקסט "חי", שמירה על רלוונטיות בין המילים שנבחרו בקפיין לתוכן של דף הנחיתה ויצירת רושם כי דף הנחיתה אינו דף ללא מוצא, ע"י הוספת קישורים לעמודים נוספים באתר. כל אלו יסייעו לקבלת ציון איכות טוב שיוזיל את עלות הקמפיין וימנעו חסימה שלו מפאת חוסר רלווניטיות.

 
צרו קשר
משכית 22, הרצליה פיתוח
09-9514276
 

ניהול קמפיין קידום ממומן