+ קטגוריית המאמרים

תקציבי הקידום הממומן נמצאים בנסיקה בקרב עסקים קטנים וגדולים והפכו להיות הוצאה תקציבית קבועה לכל עסק בעידן העכשווי של מנועי החיפוש והרשתות החברתיות. מהם גורם לפופולריות הגדולה של שיטת פרסום זו ומה יתרונותיה על פני תהליך של קידום אורגני במנועי החיפוש ?

ההגדרה של קידום ממומן
קידום ממומן הוא תרגום למונח PPC או Pay Per Click , שמאחריו עומדת שיטת פרסום שבה המפרסם משלם עבור תנועה שמגיעה לאתר שלו על בסיס עלות לקליק על מודעה מטעם המפרסם שפורסמה במנוע חיפוש או באתר תוכן אחר.

תקציבי הקידום הממומן נמצאים בנסיקה בקרב עסקים קטנים וגדולים והפכו להיות הוצאה תקציבית קבועה לכל עסק בעידן העכשווי של מנועי החיפוש והרשתות החברתיות. מהם גורם לפופולריות הגדולה של שיטת פרסום זו ומה יתרונותיה על פני תהליך של קידום אורגני במנועי החיפוש ?

ההגדרה של קידום ממומן
קידום ממומן הוא תרגום למונח PPC או Pay Per Click , שמאחריו עומדת שיטת פרסום שבה המפרסם משלם עבור תנועה שמגיעה לאתר שלו על בסיס עלות לקליק על מודעה מטעם המפרסם שפורסמה במנוע חיפוש או באתר תוכן אחר.

אין ויכוח כי עדיף להופיע בתוצאות החיפוש הרגילות מאשר בתוצאות באזור הקישורים הממומנים. מחקרים מראים, כי 85% מקרב הגולשים המשתמשים במנועי החיפוש מתעלמים מפרסומות באזור הקישורים הממומנים ואילו רק 15% לוחצים על המודעות באזור הקישורים הממומנים. יחד עם זאת בהיעדר אלטרנטיבה של הופעה ודאית בכל צורת חיפוש בתוצאות האורגניות , קידום ממומן הוא אלטרנטיבה הכרחית עבור כל עסק שמעוניין בתנועה מתמדת של גולשים רלוונטיים לאתר שלו, גם אם הוא מופיע בחלק מביטויי המפתח החשובים בתוצאה גבוהה בדירוג האורגני.

התכונות הבולטות של הקידום ממומן שהופכות אותו ליעיל כל כך הן : הגדרה מדויקת של קהל המטרה, גמישות בהפעלה, תשלום עבור תוצאות.
 

הגדרה מדויקת של קהל המטרה -קידום ממומן מאפשר לשלוט במילות המפתח בהן רוצים להציג את המודעות, וכן מאפשר לשלוט באזורים הגיאוגרפיים ובשפות שבהן תוצגנה מודעות הפרסום.
 

גמישות בהפעלה - את התוצאות של מסעות הפרסום קידום ממומן ניתן לראות באופן מיידי. וכן ניתן לשנות, להוסיף או למחוק אותן בכל עת. באופן עקרוני ניתן להתחיל להציג מודעות בעמודי תוצאות של חיפושים רלוונטיים בתוך דקות ולהתחיל להנות מתנועה מיידית לעמודי המוצרים והשירותים של החברה ו/או לעמודים שמפרסמים מבצעים או ארועים שמתרחשים בזמן הקרוב.

היבט נוסף של גמישות ההפע היא שמפרסמים יכולים להחליט מהי תקרת ההוצעה היומית על הקמפיין, כלומר ניתן לשלוט במינון הגולשים שמגיעים אל האתר בכל זמן נתון .
 

תשלום עבור תוצאות -אתה משלם רק כאשר מישהו לוחץ על המודעה.

הכלים שמספקים מנועי החיפוש מאפשרים למדוד את יעילות מסע הפרסום בפרמטרים חיוניים כגון : מספר הקליקים והחשיפות של המודעה, עלות ממוצעת לקליק, עלות כוללת, שיעור ההמרה שנוצר עבור כל מילת מפתח/ עבור כל נוסח מודעה/עבור כל קמפיין וכו..

בשל תכונות אלה קידום ממומן נהנה מיתרונות ניכרים מאשר צורות אחרות של פרסום באינטרנט מקוון, ובשל הפופולאריות הוא מייצג בהכנסות חודשיות של מיליארדי דולרים עבור מנועי החיפוש והפורטלים המובילים בעולם.
 

למרות היתרונות - לא לוותר על מאמצי הקידום האורגני
אין ספק שפרסום באמצעות קידום ממומן הינו מודל אפקטיבי שניתן ליישם בקלות. יחד עם זאת ישנם ביטויים רבים שניתן להתקדם בהם בתוצאות האורגניות של מנועי החיפוש עם מעט מאמץ ותשומת לב (גם ללא שכירת חברת קידום אתרים יקרה) תוך השקעה בתוכן נכון ובארכיטקטורה טובה יותר של האתר. בשונה מהקידום הממומן אין תשלום למנועי החיפוש עבור קליק, וכמות גדולה יותר של גולשים (85%) מעדיפה את התוצאות הרגילות. זה לא אומר שניתן להתקדם בכל ביטוי בצורה אורגנית לעמוד הראשון, אבל בכל מקום שזה אפשרי כדאי להשקיע את המאמץ, שכן ניתן להפחית את העלות לקליקים בביטויים אלו וחשוב מכך להגדיל את כמות החשיפות שמתקבלת בפרק זמן נתון מכל ביטוי.

צרו קשר
משכית 22, הרצליה פיתוח
09-9514276
 

מהם היתרונות של קידום ממומן מול קידום אורגני?