+ קטגוריית המאמרים

משלם יקר עבור הקליק בקמפיין ממומן?

 להלן מספר טיפים שיעזרו לך לשפר את עמודי הנחיתה שלך , להגדיל את מספר הפניות מהקמפיין ולהוזיל את העלות לקליק.
 
התאמת התוכן של דף הנחיתה למילים שנבחרו בקמפיין - הרציונאל של מנועי החיפוש הוא להקל על הגולשים למצוא מידע רלוונטי במהירות . כאשר מפרסם בוחר לפרסם מודעה במילה "ספורט", כי הוא חושב שבמילה זו קהל היעד שלו מחפש מידע, והמידע בדף התוכן עוסק בחופשות בחו"ל (או כל מידע אחר שאינו עוסק ספורט), הרי שהמפרסם מנסה "להטעות" את הגולש ולגרום לו להגיע שעשוי להיות לא רלוונטי לו. הדרך של מנועי החיפוש להקטין את התופעה היא "לקנוס" את המפרסם בעלות גבוהה לקליק, ובמקרים קיצוניים לא להציג את הקמפיין בכלל. ישנן מספר דרכים לשפר את ההתאמה בין הקמפיין לתוכן. באתר שמוכר סוגים שונים של מוצרים, למשל חנות רהיטים שמוכרת רהיטי ילדים/רהיטי נוער/סלונים, מומלץ ליצור מודעה נפרדת לכל סוג מוצר ולהפנות אותה לעמוד עם המוצרים הרלוונטים.

משלם יקר עבור הקליק בקמפיין ממומן?

 להלן מספר טיפים שיעזרו לך לשפר את עמודי הנחיתה שלך , להגדיל את מספר הפניות מהקמפיין ולהוזיל את העלות לקליק.
 
התאמת התוכן של דף הנחיתה למילים שנבחרו בקמפיין - הרציונאל של מנועי החיפוש הוא להקל על הגולשים למצוא מידע רלוונטי במהירות . כאשר מפרסם בוחר לפרסם מודעה במילה "ספורט", כי הוא חושב שבמילה זו קהל היעד שלו מחפש מידע, והמידע בדף התוכן עוסק בחופשות בחו"ל (או כל מידע אחר שאינו עוסק ספורט), הרי שהמפרסם מנסה "להטעות" את הגולש ולגרום לו להגיע שעשוי להיות לא רלוונטי לו. הדרך של מנועי החיפוש להקטין את התופעה היא "לקנוס" את המפרסם בעלות גבוהה לקליק, ובמקרים קיצוניים לא להציג את הקמפיין בכלל. ישנן מספר דרכים לשפר את ההתאמה בין הקמפיין לתוכן. באתר שמוכר סוגים שונים של מוצרים, למשל חנות רהיטים שמוכרת רהיטי ילדים/רהיטי נוער/סלונים, מומלץ ליצור מודעה נפרדת לכל סוג מוצר ולהפנות אותה לעמוד עם המוצרים הרלוונטים.

הנעה לפעולה ושיפור יחס ההמרה - לעתים, הדרך הפשוטה ביותר ועדיין היעילה ביותר , לשיפור קידום האתר , היא לענות על מספר שאלות: מה אנחנו רוצים שהגולש יעשה לאחר שהוא יצפה בעמוד? יתקשר? ישאיר פרטים? ימשיך לגלוש באתר? בקמפיינים רבים המודעה מפנה את הגולש לעמוד הבית של האתר . במידה והגולש מעוניין במוצר או שירות מסויימים הוא לא בהכרח ישקיע מאמץ רב לחפש את העמוד הרלוונטי לו, ועשוי לנטוש את העמוד בתוך זמן קצר. קמפיינים ש"זוכים" לאחוז נטישה גבוה ( bounce rate ) , הם אינדיקציה עבור מנועי החיפוש שדף הנחיתה אליו הגיע הגולש אינו רלוונטי למידע שהוא מחפש, ואז אלגוריתם הפרסום צפוי "לקנוס" את המפרסם בעלות גבוהה לקליק בשל ניסיון להטעות את הגולש ו/או "לבזבז" את זמנו.
עמוד הנחיתה חייב להעביר המסר בצורה בולטת בראש העמוד. גולשים שלא מוצאים את מבוקשם בראש עמוד הנחיתה יגדילו את שיעור הנטישה מאותו עמוד.
 
שיפור הקישוריות של העמוד - ככל שעמוד הנחיתה נהנה מ page rank (מדד האמינות של גוגל) גבוה יותר, כך הוא מדורג גבוה יותר.  לכן מרבית הקמפיינים שמורכבים מעמוד אד-הוד שהוקם תקופה קצרה לפני עליית הקמפיין, יהיו יקרים יותר מאשר קמפיינים שמפנים לעמודים בעלי "ותק" ואמינות. אחת הדרכים לשפר את האמינות של עמוד אינטרנט הוא יצירה של קישורים אליו מאתרים /פורומים/בלוגים שונים. ככל שיש יותר קישורים מאתרים שונים, כך "משתכנע" מנוע החיפוש כי האתר שעומד מאחרי הקישורים הוא אמיתי ואמין.

היבט אחר של קישוריות, הוא היכולת לנווט למקורות מידע נוספים מתוך דף הנחיתה, במידה והגולש לא מצא את הנחוץ לו בעמוד הספציפי. כך למשל בדף נחיתה ייעודי מומלץ להוסיף קישור לעמוד הבת של החברה ו/או סרטי תדמית שלה שנמצאים ב you-tube / כתבת תדמית באתר מאתרי החדשות וכו.
עמוד נחיתה שאין ממנו מוצא ( dead end) , יגרום ל bounce rate גבוה (סגירת החלון של הדפדפן בעמוד בו נמצא הגולש). נטישה שכזו תקטין את מדד אמינות העמוד ובסופו של דבר תייקר את הקמפיין.

לסיכום :
הדרך לשפר את ביצועי הקמפיין היא לעזור לגולש למצוא את המבוקש לו. מחד יצירת התאמה בין המודעה בקמפיין לתוכן של העמוד הנחיתה, מאידך שיפור התמצאות הגולש בעמוד הנחיתה והקטנת שיעור הנטישה למינימום.   

צרו קשר
משכית 22, הרצליה פיתוח
09-9514276
 

איך לנהל קמפיין ממומן