+ קטגוריית המאמרים
רובם המכריע של משתמשי האינטרנט אינם מסתכלים על תוצאות חיפוש שנמצאות מעבר לעמוד התוצאות השני. חברות קידום האתרים, כל אחת בדרכה, מפתחות פרקטיקה שונה לקידום אתרי לקוחותיה. יחד עם זאת העקרונות לקידום אתרים משותפים לכולן. להלן השלבים המקובלים לקידום אתרים בגוגל :

1. שיפור מבנה האתר
מבנה האתר ואיכות הקוד שבו הוא כתוב משפיעים על הדרך שבה מנועי החיפוש רואים את האתר ובכך הוא משפיעים במישרין גם על הדירוג שלו.
 
מבין שלושת עמודי התווך של פרקטיקת קידום אתרים (מבנה, תוכן, וקישורים) , מבנה האתר הוא הפרמטר המשמעותי ביותר שמשפיע על קידום האתר. טיפול במבנה האתר כולל שיפורים באיכות קוד האתר באמצעות CSS ותאימות לסטנדרטים מקובלים של W3C , יצירת היררכיה נכונה של עמודים הן בתפריטי האתר והן במפת האתר, שימוש בקוד מקור "קל" שאינו מטביע את עמוד האיטנרנט בשורות קוד לעומת כמות התוכן שבו, וכן שדרוג מערכת ניהול תוכן למערכת שתומכת בURL "ידידותיים".
רובם המכריע של משתמשי האינטרנט אינם מסתכלים על תוצאות חיפוש שנמצאות מעבר לעמוד התוצאות השני. חברות קידום האתרים, כל אחת בדרכה, מפתחות פרקטיקה שונה לקידום אתרי לקוחותיה. יחד עם זאת העקרונות לקידום אתרים משותפים לכולן. להלן השלבים המקובלים לקידום אתרים בגוגל :

1. שיפור מבנה האתר
מבנה האתר ואיכות הקוד שבו הוא כתוב משפיעים על הדרך שבה מנועי החיפוש רואים את האתר ובכך הוא משפיעים במישרין גם על הדירוג שלו.
 
מבין שלושת עמודי התווך של פרקטיקת קידום אתרים (מבנה, תוכן, וקישורים) , מבנה האתר הוא הפרמטר המשמעותי ביותר שמשפיע על קידום האתר. טיפול במבנה האתר כולל שיפורים באיכות קוד האתר באמצעות CSS ותאימות לסטנדרטים מקובלים של W3C , יצירת היררכיה נכונה של עמודים הן בתפריטי האתר והן במפת האתר, שימוש בקוד מקור "קל" שאינו מטביע את עמוד האיטנרנט בשורות קוד לעומת כמות התוכן שבו, וכן שדרוג מערכת ניהול תוכן למערכת שתומכת בURL "ידידותיים". בהקשר הזה כדאי להרחיב מעט דווקא את החשיבות של שימוש ב CSS . כאמור אחת המטרות של שיפור מבנה האתר היא יצירת קוד מקור קל לסריקה על ידי מנועי החיפוש . הקוד האידאלי מבחינה זו הוא קוד שמשתמש במינימום שורות קוד על מנת להציג את אותו התוכן.

CSS או גיליונות סגנון מדורגים , מאפשרים לפשט את עיצוב עמוד האינטרנט , באמצעות יצירת סטנדרטים אחידים של עיצוב טקסטים, רקעים, תמונות וכו. היתרון הגדול של CSS הוא חסכון משמעותי בקוד מקור שמרכיב את האתר , שכן ברגע שנקבעו "כללי" העיצוב אין צורך לכתוב אותם בכל פעם מחדש על מנת שכל האזורים בעלי המכנה המשותף יעוצבו לפי אותם כללים.
היתרון השני הוא שקל יותר לשמור על אחידות העיצוב כאשר מבצעים שינויים גורפים בעיצוב של האתר, שכן שינוי בCSS יחול מיד על כל עמודי האינטרנט וישמור על אחידות בתצוגת העמודים.

רוב חברות קידום האתרים , מתחילות את פעילות האופטימיזיה שלהם על ידי יישום קוד CSS על האתר, והופכות אותו קל וקריא יותר למנועי החיפוש.

2. אופטימיזציה של אזורי התוכן
אופטימיזציה של תוכן היא למעשה שיפור הטקסט והעיצוב של עמוד התוכן באתר , באופן שמבליט את מילות המפתח על מנת למקסם את השפעתם על הדירוגים של האתר. ישנם שלושה עקרונות המגדירים את השלב הזה:

צפיפות מילות מפתח ספירת , העיצוב של תוכן העניינים, רלוונטיות לאתר באופן כללי עוזר

צפיפות מילות מפתח - צפיפות מילות המפתח היא למעשה מספר החזרות על מילות המפתח ביחס למספר הכולל של המילים בעמוד. צפיפות מילות מפתח האופטימלית נחשבת בדרך כלל סביב 3% עד 5%.

עיצוב התוכן באתר - סימון כותרות ראשיות בתגיות h1,h2 , הבלטת טקסטים כותרות בתוך אזור התוכן ושימוש בתגיות מטא, מגדילים את המשקל שמנועי החיפוש נותנים לטקסט המודגש . זה לא אומר שצריך לרוץ ולהדגיש את מילות המפתח בכל עמודי התוכן באתר , אלא להשתמש בזה בצורה הגיונית על מנת להדגיש את המסרים החשובים לגולש. הדגשת המסרים העיקריים בטקסט מחדדת הן אצל הגולש והן אצל מנועי החיפוש למצוא את המסר העיקרי של העמוד.

רלוונטיות האתר - הרלוונטיות של האתר כולו משפיעה על הדירוג של ביטוי בודד. אם האתר כולו עוסק במשכנתאות, יהיה קל יותר לקדם אותו בדירוג של ביטויים שקשורים לתחום זה, לעומת קידום של אתר חדשות כלכליות שעוסק במגוון נושאים , בביטויים שקשורים למשכנתאות.
הסיבה לכך היא הלכידות של התוכן בין עמודי האתר , אשר מגבירה את הרלוונטיות הכללית של האתר לתחום מסוים. באופו טבעי אתר שכולו מרוכז בנושא ספציפי וכולל כתבות וחדשות שקשורות רק לאותו תחום נתפס בעיני מנועי החפוש כבעל סיכוי טוב יותר לתת מענה לגולש שמחפש מידע באותו הנושא ולכן הוא זוכה לציון גבוה יותר בדר"כ על פני אתר כללי.

3. בניית קישורים
השלב הבא בתהליך קידום האתרים הוא בניית קישורים. המשמעות של בניית קישורים היא היכולת של גולשים להגיע מאתר לאתר באמצעות הפניה שקיימת בגוף הטקסט של האתר המפנה. ככל שיש יותר קישורים מאתרים איכותיים כך גדלה האמינות שהאתר מקבל ממנועי החיפוש ומשתפר הדירוג שלו . לכן, יצירת קישורים נכנסים היא אחת המשימות החשובות ביותר שצריכות לקבל תשומת לב כדי לקדם אתר אינטרנט במנועי החיפוש.

האיכות של הקישורים הנכנסים תלויה בוותק , בפופולאריות וברלוונטיות של האתר בו מפורסם הקישור. הכוונה ברלוונטיות היא שהאתר שבו קיימת ההפניה הוא בעל תוכן עשיר ושייך לאותו נושא שבו עוסק האתר שלנו.

היתרונות העיקריים של בניית קישורים:

1.משיכת גולשים - קישור היא אחד הדרכים הפופולריות ביותר למשוך תנועה לאתר. אם הגולש מבקר באתר מכובד ונתקל בקישור לנושא שמעניין הרי שהוא צפוי להמשיך בעקבותיו. לכן, יותר קישורים נכנסים לאתר, מגדילים את ההסתברות שגולשים יבקרו בו אגב ביקור באתרים אחרים.

2.שיפור הדירוג במנועי חיפוש - מנועי חיפוש נותנים דירוג גבוה לאתרים עם קישורים. ההיגיון הוא שאם ישנם אתרים איכותיים שמקשרים אל תוכן שיש באתר הזה הרי שאותו אתר מכיל תוכן בעל ערך , ולכן לגולשים שמבקרים דרך מנועי חיפוש גם יהיה עניין לקרוא אותו.

איך להשיג קישורים לאתר? :

- פרסום מאמרים באתרי הפצת מאמרים. אתרי אינטרנט כמו Article.co.il ,Reader.co.il, מפיצים את המאמר בקרב בעלי אתרים אחרים שמעוניינים בתוכן מעניין לאתרים שלהם. בתמורה מי שמשתמש ומפרסם את המאמר באתר שלו מתחייב להשאיר את כל הקישורים שיש בו , כך שבפועל כותב המאמר המקורי נהנה ממקור חדש של קישורים .

- ניהול בלוג או פורום. פתיחה של בלוג או פורום חדש , מאפשרת שליטה מלאה על הטקסט, כך שניתן לכלול בתוכו קישורים לאתר העיקרי. שיטה זו היא יעילה ביותר שכן התוכן של הבלוג או הפורום הוא בדר"כ באותו הנושא של האתר, ולכן קישורים שמגיעים מתוכן בעל קרבה רעיונית לאתר שאותו רוצים לקדם זוכים להערכה ולקרדיט טובים יותר מצד מנועי החיפוש.

- כתיבה בפורומים ובבלוגים של אחרים. אם אין לך בלוג או פורום משלך, ניתן להשאיר הערות בבלוגים או בפורומים של אנשים אחרים, ולהוסיף קישורים אל האתר שלך. כמובן שמרבית בעלי הפורומים והבלוגים לא נותנים לכל אחד לפרסם קישורים כאהבת נפשו ובעצם "להבריח" את הגולשים מהאתר שלהם. לכן כדאי להיות פעיל באותו פורום לתקופה מסויימת, להראות שהתוכן שאתה תורם לאותה קהילה הוא מקצועי וראוי, ולאחר מכן להגיע להסכמה עם מנהל הפורום , שמעוניין בכותבים מקצועיים באתר שלו, שיאפשר את קיומם של הקישורים, כמובן בגבול הטעם הטוב.

- לקבל קישורים באמצעות רשתות חברתיות. השימוש במדיה חברתית לצורכי קידום אתרים הינה התפתחות חדשה יחסית בקרב הקהילה. יחד עם זאת, נראה כי זו הולכת להיות אחת המגמות המשפיעות על התחום בשנים הקרובות ,שכן איכות הקישורים שמגיעה מהמדיה החברתית נתפסת כגבוהה מאד. כאשר גולשים שמבקרים באתר לוחצים על כפתור Like ומצרפים אותו לעמוד הטוויטר או הפייסבוק שלהם, הרי שהם יוצרים קישור אל האתר שמציע לחברים שלהם לבקר באתר שהם אהבו. מנועי החיפוש למדו לתת לקישורים אלו משקל גבוה שכן לכאורה מדובר בקישורים שמגיעים ממבקרים ניטרליים שביקרו באתר. מגמה זו משתלבת עם הכיוון החדש של גוגל להתחיל ולתת תוצאות מותאמות אישית לכל גולש, כך שלמעשה קישורים ממדיה חברתית יהיו אחד הפקטורים החשובים ביותר לצורך ביצוע אותה התאמה אישית, שכן אם אני אוהב את אתר מסוים והחברים שלי אוהבים אותו , הרי באופן טבעי הוא יתחיל להופיע גם בתוצאות החיפוש שלנו בגוגל תחת ביטויים רלוונטים.

מסיבה זו, כדאי להתחיל ולפתח פעילות ונוכחות במדיה החברתית , גם ובעיקר אם עד היום עיקר פעילות השיווק באינטרנט של העסק שלכם היתה ממוקדת בפרסום וקידום במנועי חיפוש.
 
חברת Dreamview מספקת שירות קידום אתרים לעשרות חברות מובילות בישראל ובעלת ניסיון מוכח בקידום אתרים בארץ ובעולם.
צרו קשר
משכית 22, הרצליה פיתוח
09-9514276