+ קטגוריית המאמרים

מחקר מקדים של ביטויי המפתח הוא המרכיב החשוב ביותר של תהליך קידום אתר אינטרנט.  משיכת גולשים לאתר, שבחרו במודע להכנס לאתר אינטרנט שהוצג להם מבין מבחר של תוצאות חיפוש, מבטיחה כי לגולש שנכנס לאתר יש עניין ראשוני במוצרים ו/או השירותים שהחברה מפרסמת. האתגר האמיתי שקיים בכל תחום פעילות שמנסים לקדם באינטרנט, הוא שכל גולש משתמש בשאילת חיפוש שעונה על הדרישות שלו, ולמעשה רק 10% מהחיפושים בקטגוריה נעשים בשימוש בביטוי גנרי ואילו היתר משתמשים בביטויים המורכבים מאוסף מורכב של מילים - שמכונה בקרב אנשי מקצוע - זנב ארוך.

מהו זנב הארוך
הביטוי זנב ארוך , לקוח מתחום המתימטיקה והסטטיסטיקה , ומתאר למעשה  אוסף של ביטויי חיפוש בעלי תדירות שימוש נמוכה. הצגת תדירות השימוש בכל צורות החיפוש בגרף סטטיסטי, נראית כמו שובל ארוך ואינסופי.  התיאוריה הסטטיסטית מלמדת כי מעל 80% מהגולשים שמגיעים לאתר, עושים שימוש באמצעות ביטויים "מורכבים" שתדירות השימוש בהם נמוכה. לדוגמא: באתר העוסק בתחום האופנה - 20% מגולשים, יתחילו את החיפוש שלהם בביטוי כגון "אופנה", "חנות בגדים" , ואילו הרוב הגדול של 80% ישתמשו בביטויים שתדירות השימוש בהם נמוכה, אולם היא מתאימה לצרכיהם האישיים, כגון : "אופנה לנשים מלאות", "חנות בגדים בתל אביב", " חנות בגדים סוף עונה" ..וכו

מחקר מקדים של ביטויי המפתח הוא המרכיב החשוב ביותר של תהליך קידום אתר אינטרנט.  משיכת גולשים לאתר, שבחרו במודע להכנס לאתר אינטרנט שהוצג להם מבין מבחר של תוצאות חיפוש, מבטיחה כי לגולש שנכנס לאתר יש עניין ראשוני במוצרים ו/או השירותים שהחברה מפרסמת. האתגר האמיתי שקיים בכל תחום פעילות שמנסים לקדם באינטרנט, הוא שכל גולש משתמש בשאילת חיפוש שעונה על הדרישות שלו, ולמעשה רק 10% מהחיפושים בקטגוריה נעשים בשימוש בביטוי גנרי ואילו היתר משתמשים בביטויים המורכבים מאוסף מורכב של מילים - שמכונה בקרב אנשי מקצוע - זנב ארוך.

מהו זנב הארוך
הביטוי זנב ארוך , לקוח מתחום המתימטיקה והסטטיסטיקה , ומתאר למעשה  אוסף של ביטויי חיפוש בעלי תדירות שימוש נמוכה. הצגת תדירות השימוש בכל צורות החיפוש בגרף סטטיסטי, נראית כמו שובל ארוך ואינסופי.  התיאוריה הסטטיסטית מלמדת כי מעל 80% מהגולשים שמגיעים לאתר, עושים שימוש באמצעות ביטויים "מורכבים" שתדירות השימוש בהם נמוכה. לדוגמא: באתר העוסק בתחום האופנה - 20% מגולשים, יתחילו את החיפוש שלהם בביטוי כגון "אופנה", "חנות בגדים" , ואילו הרוב הגדול של 80% ישתמשו בביטויים שתדירות השימוש בהם נמוכה, אולם היא מתאימה לצרכיהם האישיים, כגון : "אופנה לנשים מלאות", "חנות בגדים בתל אביב", " חנות בגדים סוף עונה" ..וכו מחקר שנעשה בארה"ב, מראה כי השימוש שנעשה בביטויים מובחנים בני 4 - 8 מילים , נמצא בעליה משמעותית לעומת הביטויים הגנרים הקצרים. הסיבה העיקרית לכך היא שהגולשים מעוניינים להגיע במהירות למידע שרלוונטי להם , ולכן מחפשים את המידע בצורת שאילתא שתענה בדיוק לצרכים שלהם. אין ספק שהגידול העצום בכמויות המידע שמפורסמות באינטרנט מידי יום, יחדד את העדפת הגולשים להשתמש בביטויים ספציפיים שמקרבים אותם אל המידע הנחוץ להם. 
 
מדוע כדאי להשקיע בקידום ביטויי זנב ארוך?
בשונה מהתפיסה הרווחת כי עדיף להיות מדורג גבוה בביטוי חיפוש בעל נפח חיפושים גבוה, מחקר שנעשה בארה"ב ע"י חברת HITWISE, מראה כי דווקא הגולשים שביצעו שאילתות חיפוש שמורכבות בין 4 עד 8 מילים , הופכים להיות לקוחות פוטנציאלים במידה רבה הרבה יותר, מאשר הגולשים שמשתמשים בביטוי חיפוש "כללי". הסיבה לכך היא בדר"כ פסיכולוגית - שגולש יודע להגדיר במדויק את הצורך שלו, ההסתברות שהוא קרוב להחלטת קניה - גבוהה יותר. לכן זוכים ביטווי המפתח הארוכים גם לכינוי המחמיא -  " MONEY TERMS" .

מהו הזנב הארוך של האתר שלי?
כל מי שבדק פעם את הסטטיסטיקה של האתר שלו, באזור שמציג את מילות המפתח שדרכם הגיעו גולשים לאתר, בין אם  google analytics, או דרך כלי סטטיסטיקה אחר, יגלה הפתעה נעימה. כבר היום האתר שלך נהנה מתנועת גולשים דרך ביטויי זנב ארוך. בין אם מדובר על ביטויים שנכתבו בשגיאות כתיב, או שימוש באוסף מילים שמאוזכר באחת הכתבות באתר , מדובר בצירופים שיתכן ויהיו גולשים נוספים יעשו בו שימוש חוזר בעתיד.

דרך מצויינת נוספת לאפיין זנב ארוך לאתר, היא הפעלה של קמפיין google adwords. תוכנית הפרסום של google מאפשרת לכל בעל אתר לבחור ביטוי כללי ולפרסם בו מודעה טקסטואלית שתוצג באזור הקישורים הממומנים. מתוך אינטרנס לחשוף את הקמפיין שלך מספר רב ככל האפשר של גולשים, מנוע החיפוש מציג את המודעה בכל צורת חיפוש שכוללת את הביטויי הכללי שבחרת. במידה ואחד הגולשים בחר להכנס לאתר, הרי שהביטוי המורכב שהוא עשה בו שימוש יתועד במערכת הסטטיסטיקה של האתר ויאפשר לך תיחקור מאוחר יותר של צירופי החיפוש שדרכם הגיעו לאתר.

איך לקדם זנב ארוך?
גם באתר סטנדרטי ייתכנו מאות ואלפי ביטויי זנב ארוך. אי אפשר להתקדם בכולם, אבל שצריך אסטרטגיה טובה כדי לקדם את החשובים שבהם. השלב הראשון הוא להעתיק את כל הרשימה לגליון אקסל ולדרג את הביטויים לפי כמות הכניסות שכל אחד יצר. השלב השני הוא לסנן ביטויים חסרי משמעות או כאלו שכוללים מילים שקידומם יכול לפגוע במיתוג האתר כגון מחיר זול/ שמות של אנשים, ביטויים שליליים וכו.
 
לאחר הפקת הרשימה מומלץ לטייב אותה באמצעות תיקון של ביטויים שנכתבו בשגיאות כתיב, הוספה של פרמטרים שמאפיינים את המוצר/ שירות שלא קיימים ברשימה, הוספה של ביטויים הכוללים הנעה לפעולה - "רכישה של XXX ", "לקנות XXX ", "XXX למכירה", וכו. מומלץ לקרוא גם את המאמר רעיונות לביטויי חיפוש לצורך איפיון של קטגוריות חיפוש נוספות.

לאחר שהרשימה מוכנה, ממלץ לבדוק באמצעות google monitor, את הדירוג של האתר בכל ביטוי וביטוי. מדובר בכלי חינם מצוין, לצורך מעקב אחרי תוצאות הדירוג של האתר. אחד השימושים הטובים ביותר של התוכנה היא שהיא גם מראה לאיזה עמוד ספציפי יפנה גוגל במידה ותבחר תוצאת החיפוש. בהמשך התהליך כשנרצה לשפר את הדירוג באמצעות אופטימיזציה - יש לבצע את השיפור רק בעמוד הרלוונטי.
 
כלי נוסף שכדאי להטמיע באתר, הוא leadya. מדובר במערכת CRM חכמה שיועדת לעקוב אחרי ביטויי המפתח שבהם משתמשים בגולשים ולתעד אותם עם פרטי הפניה של הלקוח, במידה והוא מחליט ליצור קשר עם החברה. שימוש בכלי זה יסייע להבין אילו ביטויים מרוויחים בשבילך יותר כסף.

לאחר שהוכנה רשימת ביטויים עפ,י סדר עדיפות, ניתן להתחיל בתהליך אופטימיזציה  שמטרתו שיפור הדירוש של הביטויים שנבחרו. תהליך אופטימיזציה כולל מיקוד של עמוד באתר סביב ביטוי מפתח עיקרי. באמצעות אזכורים של ביטוי המפתח באזורי meta tags, בשם העמוד ובזורי התוכן שבדף, מנוע החיפוש לומד כי בעמוד יש מידע מרוכז בביטוי שבחרת. בנוסף מומלץ  להוסיף קישורים אחדים בפורומים ובאינדקסים שונים עם מילת המפתח אל העמוד הרלוונטי.

לסיכום
הסוד האמיתי של ותיקי תחום קידום האתרים הוא שדווקא הקידום בכמות גדולה של ביטוי חיפוש בעלי נפח תעבורה נמוך לכאורה, כדאי ומשתלם הרבה יותר מאשר קידום במספר ביטויים בעלי נפח חיפוש גבוה שהתחרות עליהם קשה ויקרה מאד. 
מימד נוסף שמבטא את ההעדפה לקידום בביטויי זנב ארוך היא העובדה שגולש שעושה שימוש בחיפוש באמצעות ביטוי מובחן וספציפי מעידה על החלטת קניה מגובשת.
צרו קשר
משכית 22, הרצליה פיתוח
09-9514276