+ קטגוריית המאמרים
עד לפני חמש שנים, נדמה היה שאין דבר שיש סביבו יותר באז וארשת מסתורין כמו תחום קידום האתרים. היום, הביטוי הפופולרי "שיווק תוכן" השתלט על חוגי השיווק, ואנשים רבים שעוסקים בקידום אתרים משנים את מצגות המכירה שלהם כך שיתאימו לטרנד.
 

ההבדל בין שיווק תוכן לקידום אתרים הוא למעשה ששיווק תוכן מנסה ליצור תוכן שאנשים רוצים לקרוא, בעוד קידום אתרים הוא תהליך שמנסה ליצור תוכן במטרה לרצות את מנועי החיפוש. בדר"כ מדובר ביצירת תוכן זול, פשטני וטפל שהוא למעשה  יצירת טקסט זבל המיועד לעיני המכונה.

עד לפני חמש שנים, נדמה היה שאין דבר שיש סביבו יותר באז וארשת מסתורין כמו תחום קידום האתרים. היום, הביטוי הפופולרי "שיווק תוכן" השתלט על חוגי השיווק, ואנשים רבים שעוסקים בקידום אתרים משנים את מצגות המכירה שלהם כך שיתאימו לטרנד.
 

ההבדל בין שיווק תוכן לקידום אתרים הוא למעשה ששיווק תוכן מנסה ליצור תוכן שאנשים רוצים לקרוא, בעוד קידום אתרים הוא תהליך שמנסה ליצור תוכן במטרה לרצות את מנועי החיפוש. בדר"כ מדובר ביצירת תוכן זול, פשטני וטפל שהוא למעשה  יצירת טקסט זבל המיועד לעיני המכונה.

זה כבר לא המצב.
 

היום, מקדמי אתרים רבים מבינים שהתנועה שמגיעה משיתופים ברשתות חברתיות גוברת על זו שמגיעה ממנועי החיפוש. אתרי רשתות חברתיות כמו למשל פייסבוק ופינטרסט נמצאים היום בראש רשימת מקורות התנועה בעבור חלק רב מהעסקים. ומאחר ושיתוף המידע הוא וולונטרי ונעשה רק לאחר שהגולש הממליץ התרשם מאיכותו - המגמה היא ברורה - להשקיע בתוכן מקצועי/בידורי שיענה לציפיות הגולשים.
 

אז איך יכולים ארגונים להמשיך להתאים את עצמן לפרקטיקות החדשה הנדרשת מהמדיה החברתית?
 

שינוי חוקי קידום האתרים לשיווק תוכן

ישנן פרקטיקות מומלצות ליצירת תוכן שמתאים הן לפעילות הפצה במדיה חברתית והן למטרות קידום האתר בצורה אתית.

1.     צרו תוכן שלאנשים יהיה תמריץ לשתף.

2.     ערכו מחקר על מלות מפתח, כדי לא לבזבז מאמץ מיותר בכתיבה על דברים שלא מעניינים אף אחד.

3.     שימו את כל התוכן שלכם באותו הדומיין / תת-דומיין. לדוגמה, אל תשתמשו ב-blog.dreamview.co,il, אלא ב-dreamview.co.il/blog).

4.     יצגו משהו, וכתבו עליו. אנשים מעדיפים לקרוא מידע מפי יצרן/מומחה ולא מפי איש מכירות.

5.    הפצה מוצלחת של תכנים מסתמכת במידה רבה על שיתוף ותנועה שמגיעים מרשתות חברתיות
 

קידום אתרים באמצעות תוכן סתמי כבר לא עובד

כמו בעיתונות המסורתית, גם בתחום קידום האתרים אסור בשום פנים ואופן לבגוד בקוראים או לרמות אותם, בין אם בפרקטיקות קידום אתרים או בתוכן. כל דבר שיכול להיחשב כתוכן זבל בסופו של דבר אינו עובר את הסינון של מנועי החיפוש, אם אפשר לקבוע על פי ההיסטוריה. האלגורתימים של מנועי החיפוש החלו לתת משקל גבוה ל bounce rate dcuv שמשמעותו תוכן תפל , סתמי ולא רלוונטי.

"טכניקות מניפולטיביות כמו הפניית 301 לאתרים ישנים, המון קישורים עשירים בטקסט עוגן, דומיינים עם התאמות מדויקות, אינן רלוונטיות יותר. תחום קידום האתרים כיום  הוא הוליסטי. הוא דורש בניית תכן איכותי כפי שמתבקש ממותגים אמיתיים.

האלגוריתמים של מנועי החיפוש משתפרים כל הזמן, כדי להכניע את מה שיכול להיחשב כרמאות הם יודעים לזהות כיום לינקים מלאכותיים ומניפולטיביום האלגוריתמים של היום אפילו מכניסים את השיתוף לדירוגי החיפוש שלהם, כדי שמשתמשים יוכלו לדלג בשמחה על תוכן גרוע.
 

סינדיקציה ותוכן משפיע עובדים

בלוגים מהירי צמיחה נוטים להתמקד בהפצת תוכן – העלאת הכתבות והכותרות שלהם בבלוגים או באתרי חדשות אחרים ברשת. אם מבצעים הפצה כזו בצורה טובה, היא יכולה לבנות קישורים טובים ואיכותיים לאתר. בנוסף , הזמנת כותבים ומפרסמים בעלי השפעה להתארח באתר שלכם לא רק מעודדת תנועה, אלא גם מקפיצה את הסיגנלים החברתיים, כשאנשים בעלי השפעה אלו משתפים את הדומיין שלהם עם מי שעוקב אחריהם ברשתות החברתיות.

בסופו של דבר, קידום אתרים טוב מתחיל בתוכן איכותי.

צרו קשר
משכית 22, הרצליה פיתוח
09-9514276