+ קטגוריית המאמרים

קידום אורגני של אתר אינטרנט (SEO ) היא טכניקה להגדלת כמות החשיפות של האתר ללקוחות פוטנציאליים באמצעות מנועי חיפוש כגון : ב-Google, Yahoo!, MSN Bing ובמנועי חיפוש נוספים.

אתר יפה שאינו מקודם, משול לכרטיס ביקור שלא נמצא בידיו של ללקוח פוטנציאלי שכרגע מעוניין לרכוש את המוצרים והשירותים שיש לך להציע. אם האתר שלך לא נמצא בדירוג גבוה בתוצאות החיפוש באינטרנט, מישהו אחר עומד לקבל את העבודה במקומך.
 

קידום אורגני הוא תהליך ארוך ומתמשך, המחייב שיתוף פעולה מלא עם הלקוח, שכן במהלך עבודת קידום האתר יש צורך בשינוי מבנה האתר ותכניו. שיפור המיקום של אתר האינטרנט במנועי החיפוש עשוי להימשך חודשים רבים (4 חודשים או יותר) בהתאם למה מידת התחרותיות בתחום הרלוונטי ובביטוי הספציפי.

קידום אורגני של אתר אינטרנט (SEO ) היא טכניקה להגדלת כמות החשיפות של האתר ללקוחות פוטנציאליים באמצעות מנועי חיפוש כגון : ב-Google, Yahoo!, MSN Bing ובמנועי חיפוש נוספים.

אתר יפה שאינו מקודם, משול לכרטיס ביקור שלא נמצא בידיו של ללקוח פוטנציאלי שכרגע מעוניין לרכוש את המוצרים והשירותים שיש לך להציע. אם האתר שלך לא נמצא בדירוג גבוה בתוצאות החיפוש באינטרנט, מישהו אחר עומד לקבל את העבודה במקומך.
 

קידום אורגני הוא תהליך ארוך ומתמשך, המחייב שיתוף פעולה מלא עם הלקוח, שכן במהלך עבודת קידום האתר יש צורך בשינוי מבנה האתר ותכניו. שיפור המיקום של אתר האינטרנט במנועי החיפוש עשוי להימשך חודשים רבים (4 חודשים או יותר) בהתאם למה מידת התחרותיות בתחום הרלוונטי ובביטוי הספציפי.

הביטוי "התוכן הוא המלך" מאפיין מאד את עולם קידום האתרים משני טעמים :
 

- משך שהיה ארוך באתר - אתר עשיר בתוכן, ימשוך לקוחות להשאר באתר משך זמן ארוך לעומת אתר דל בתוכן. מנועי החיפוש מעדיפים אתרים שבהם הגולש נשאר יותר זמן, כי זהו מבחינתם מדד שמלמד כי האתר סיפק לגולש את התשובות שהוא חיפוש.
 

- עושר של צירופים והקשרים - ככל שישנם יותר תכנים באתר מנוע החיפוש לומד על יותר הקשרים וצורות ביטוי שנמצאים בשימוש בטקסט. כאשר גולשים ישתמשו בביטויים חיפוש מורכבים הכוללים מספר דרישות "סוכן + ביטוח חיים + בת"א" הרי שאם יהיה באתר עמוד שימצא בו שילוב של המילים הנדרשות - הרי שעמוד זה יהיה תוצאה לגיטימית עבור הצירוף הנ"ל ואפילו יוכל לזכות בתוצאה גבוהה. התמקדות בקידום כמות גדולה של ביטויים "מורכבים" שתדירות השימוש בהם נמוכה יחסית יכולה לשמש תחליף טוב ולעיתים משתלם יותר מאשר ביטוי בביטוי מפתח שיש סביבו נפח תנועה גדול אבל גם תחרות אגרסיבית.
 

יתרונות הקידום האורגני בגוגל

אנשים לוחצים יותר על תוצאות האורגניות

כדי להופיע בעמוד הראשון ניתן להופיע או בתוצאות ה"טבעיות" (אורגניות) או בתוצאות בתשלום (קישורים ממומנים). מרבית הגולשים יודעים להבחין בהבדל - התוצאות האורגניות מוצגות בשטח הרחב יותר על פני המסך והמודעות בתשלום מופיעות בחלק צר של המסך (גוגל גם דואגת לסמן זאת בצורה ברורה לציין שבעמודה הצדדים היא תוצאות בתשלום) . מרבית האנשים מעדיפים את התוצאות האורגניות מאחר והן נתפסות רלוונטיות יותר , שכן הן עברו סינון ע"י האלגוריתם המתוחכם של גוגל שבדק את האתר ורק לאחר מכן דרג אותו. לחלופין מי שהאתר שלו לא רלוונטי , או חדש מידי, צריך להשתמש במודעות בתשלום. יחס החשיפה הוא בערך 1:5 כלומר מבין 100 גולשים כ - 20 ילחצו על מודעות ממומנות והרוב יבחרו את התוצאות הרגילות. בחישוב גס ניתן לאמר כי ניתן להשיג פי 5 גולשים מתנועה אורגנית בפרק זמן נתון לעומת קידום ממומן.
 

תוצאות הקידום האורגני הן לטווח ארוך

קידום אתרים אורגני שומר על מיקום האתר בתוצאות הגבוהות לאורך זמן רב , כל עוד מנועי החיפוש משוכנעים כי הוא הרלוונטי ביותר לשאילתת החיפוש. כלומר ללא קשר לכמות חשיפות או קליקים ביום, המיקום בתוצאות האורגניות יישאר ללא שינוי. בדר"כ מיקומים שמושגים נשמרים שבועות וחודשים קדימה. כמובן שפעולות שעושים מתחרים ו/או פעולות שגויות שמתרחשות באתר יכולות לגרום להרעה בדירוג.

האלטרנטיבה לקידום האורגני היא כאמור הקידום הממומן, שם התשלום הוא עבור כל לחיצה של גולש על המודעה. אם נגמר התקציב היומי המודעה לא תופיע יותר, ואם המתחרים החליטו להגדיל את התקציב שלהם המיקום שלכם יכול להשתנות באופן מיידי.
 

קידום אורגני זול יותר בהשוואה לקידום מומן

מאחר וההופעה באזור המודעות בתשלום היא נחמתם של עשרות ולעיתים מאות בתי עסק שמשוועים לחשיפה בתחום פעילותם , הרי שהתחרות בין בתי העסק גוררת לעיתים מחירים אסטרונומיים לקליק. ישנם ביטויים בקידום ממומן שעלותם יכולה להגיע לעשרות דולרים פר קליק. כך שמספר חשיפות בלבד יכול לעלות למפרסם מאות דולרים ביום. כמובן שסכומים כאלו אינם בהישג ידם של עסקים קטנים ולא בטוח שגם הגדולים מוכנים להוציא סכומים כאלו על חשיפות. האלטרנטיבה השפויה היא להתמקד במספר ביטויים בעלי נפח תנועה מספק (לא בהכרח התחרותיים והיקרים ביותר) ולקדם אותם בצורה אורגנית ולקבל היקפי חשיפה גדולים בעשרות מונים בהשוואה לחשיפות דרך adwrods בתקציב יומי נתון.

 

מה כולל תהליך קידום אורגני בגוגל ?
 

ניתוח ראשוני והערכת מצב

- ניתוח ראשוני של מיקומי האתר במילות המפתח שקודמו עד כה.

- הכנת רשימת ביטויים חדשה ברמות תחרות שונות שתאפשר קבלת תנועה אורגנית כבר בטווח הקצר.

- בחינת איכות קוד האתר והתאמתו לסטנדרט W3C.

- בחינת קיומם של תגי מטא הכל העמודים והתאמתם לביטויים שכל דף מנסה לקדם.

- סריקת האתרים המתחרים על ביטויי המפתח. היכן נמצאים המתחרים האמיתים של החברה בתוצאות החיפוש? (האתרים המתחרים אינם בהכרח מתחרים ישירים של האתר העסקי).
 

אופטימיזציה מבנית

- תהליך האופטימיזציה המבנית כולל בחינה של מבנה האתר וזיהוי אזורים בעייתיים שאינם נסרקים היטב ע"י מנועי החיפוש.

- מהו ה"עומק" של האתר? כמה רמות מידע וקטגוריות תוכן יש באתר? האם יש עמודים שבהם אנו מנסים לקדם ביטויים חשובים שנמצאים גדול מידי מעמוד הבית? (במרחק 2 עמודים ומעלה - ככל שעמוד קרוב יותר בהירכייה לעמוד הבית כך קל יותר לדרג אותו).

אופטימיזציה של תוכן-

- סריקת עמודי התוכן באתר באמצעות תוכנת סימולציה שבודקת כיצד מנועי החיפוש מנתחים את האתר. ישנם כלים רבים באינטרנט שמסייעים בכך. אם עוד לא בדקתם את האתר שלכם לשירותכם : כלי חינם לסימולציית הסריקה של מנועי החיפוש

- לאחר הסריקה מתבצע תהליך של שכתוב הטקסט תוך הדגשת מילות מפתח הן בתוך תגי ה-meta והן בטקסט עצמו, כמובן בלי ללא פגוע באיכות של תכני האתר.
 

יצירת קישורים איכותיים - תהליך בניית קישורים מאתרים חצוניים נועד לשכנע את מנועי החיפוש כי לא רק שיש באתר תוכן עשיר בתחום הרלוונטי, אלא שגם אתרים אחרים "ממליצים" לגולש שמבקר בהם לפנות לאתר שלכם על מנת להרחיב את הידע שלו בתחום מסוים. "המלצות" אלו הם בין המרכיבים החשובים בנוסחת האמינות של גוגל, ומומלץ להוסיף באופן תמידי קישורים לאתר מאתרים של חברים או שותפים עסקיים שעוסקים בתחום.

לסיכום :

קידום אורגני היא הדרך המשתלמת ביותר למשוך תנועה איכותית לאתר. מדובר בתהליך ארוך ומתמשך, של שיפורים באתר ובתכנים שלו, וכן בשיפור שיתופי הפעולה שיש עם אתרים אחרים. כל ביטוי מפתח הוא "משחק" חדש , לכן גם אם ישנה תחרות היסטרית סביב ביטוי מסוים, תמיד אפשר למצוא מספר ביטויי נישה שקידומם יוכל להגדיל בהתמדה את התנועה האורגננית לאתר.

צרו קשר
משכית 22, הרצליה פיתוח
09-9514276