+ קטגוריית המאמרים

ההבדל המשמעותי ביותר של קידום אתרים אורגני על פני קידום ממומן הוא בהשגת יתרון אסטרטגי לאורך זמן.

לאחר השגת הדירוג בעמוד הראשון בתוצאות האורגניות (טבעיות) של מנועי החיפוש, האתר המקודם זוכה ליתרון אסטרטגי שהוא בדרך כלל ארוך טווח.

מאמר זה מנסה לבחון את האפקטיביות של פעילות קידום האתרים במונחים של מודל היתרונות התחרותיים של פורטר, הרי שהוא עונה על 3 הקריטריונים שמגדירים יתרון תחרותי.

יצירת יתרון תחרותי לאורך זמן 

מודל היתרון התחרותי של פורטר טוען כי מטרתה של כל אסטרטגיה תחרותית היא השגה של יתרון בר הגנה לאורך זמן בענף מסוים, על מנת להתמודד עם כוחות התחרות בענף ולייצר תשואה חיובית על ההשקעה. לדברי מייקל פורטר, המודל ליצירת יתרון
תחרותי בר קיימא של מדבר על 3 מקורות להשגת יתרון תחרותי לאורך זמן והם : הובלה בעלויות, בידול, מיקוד.

ההבדל המשמעותי ביותר של קידום אתרים אורגני על פני קידום ממומן הוא בהשגת יתרון אסטרטגי לאורך זמן.

לאחר השגת הדירוג בעמוד הראשון בתוצאות האורגניות (טבעיות) של מנועי החיפוש, האתר המקודם זוכה ליתרון אסטרטגי שהוא בדרך כלל ארוך טווח.

מאמר זה מנסה לבחון את האפקטיביות של פעילות קידום האתרים במונחים של מודל היתרונות התחרותיים של פורטר, הרי שהוא עונה על 3 הקריטריונים שמגדירים יתרון תחרותי.

יצירת יתרון תחרותי לאורך זמן 

מודל היתרון התחרותי של פורטר טוען כי מטרתה של כל אסטרטגיה תחרותית היא השגה של יתרון בר הגנה לאורך זמן בענף מסוים, על מנת להתמודד עם כוחות התחרות בענף ולייצר תשואה חיובית על ההשקעה. לדברי מייקל פורטר, המודל ליצירת יתרון
תחרותי בר קיימא של מדבר על 3 מקורות להשגת יתרון תחרותי לאורך זמן והם : הובלה בעלויות, בידול, מיקוד.


הובלה בעלויות - יתרון זה נובע מהיכולת של חברה להוזיל עלויות על ידי ייצור המוני או בשל נגישות לטכנולוגיה חדשנית.
אם לחברה מסויימת ישנה דרך לייצר במחיר זול ממתחרותיה, או לבצע רכש של מוצרים ושירותים (כמו פרסום)במחיר נמוך ממתחרותיה, הרי שהיא יכולה להוריד את המחיר לצרכן, או לרכוש יותר שירותי פרסום ולקבל חשיפה רבה יותר ללקחות.

במובן של הובלה בעלויות, קידום בתוצאות האורגניות, יוצר לחברה לחברה משמעותי בעלות משיכת גולשים לאתר שלה. ההוזלה בעלות לקליק לעומת האלטרנטיבה של קישורים ממומנים (או אמצעי פרסום אחרים) , נובעת ממספר מרכיבים - גולשים נוטים להאמין יותר לתוצאות הטבעיות יותר מאשר מודעות בתשלום. הופעה בתוצאה הטבעית אינה תלויה בתקציב יומי או מגבלות אחרות שמפרסם מגביל בקמפיין ממומן כך שהאתר מופיע כל הזמן במקום בולט שיוצר חשיפה ללקוחות פוטנציאלים. בנוסף אין "בזבוז" של תקציב פרסום כתוצאה מלחיצה של מתחרים על המודעה.  בסה"כ ניתן להוזיל את העלות לקליק בכ 50- 70%!

מתחרה חדש שירצה להכנס לשוק, יאלץ להתמודד עם עלויות פרסום יקרות יחסית

בידול - אסטרטגיית בידול משמעותה פיתוח מוצר או שירות בעל תכונות ייחודיות אשר מוערכות על ידי לקוחות שלקוחות מייחסים להם איכות טובה יותר או שונה מן המוצרים של המתחרים. ייחודיות בפרמטרים נבחרים גורמת להערכה גדולה יותר אצל קונים, והיא למעשה הבסיס ליצירה של כל מותג. לייחודיות יש גם הצדקה בגביית מחיר פרמיה מהקונים שכן הערך הנתפס של המוצר הוא גבוה יותר. השגת בידול מחייבת צוות מכירות חזק שיודע לתקשר את נקודות החוזק נתפסת של המוצר , וכן לקדם את מוניטין העסקי של החברה בתחום האיכות והחדשנות.

לקידום אתרים יש השפעה חיונית ביצירת בידול ובניית מותגים חזקים יותר. אתר שמופיע במקומות גבוהים בחיפוש מילת מפתח שמגדירה תחום מסוים, יוצר קשר אסוציאטיבי אצל הגולש בין שם האתר המקודם ובטויי המפתח, כך שלאתר שמופיע בתוצאות  גבוהות מיוחסת "בעלות" על תחום החיפוש. בנוסף, הדירוג בתוצאה גבוהה יוצר סוג של המלצה מרומזת מצד מנועי החיפוש על טיב האתר והמוצר שמופיע בתוצאה גבוהה, כך שאתרים שממוקמים גבוה יותר נחשבים אמינים יותר.

מיקוד - אסטרטגיית המיקוד על פי פורטר מתייחסת התמקדות בפלח שוק אחד או מספר קטן של פלחים בשוק המטרה. המיקוד בצרכים המיוחדים של לקוחות קבוצת המטרה הן על ידי פיתוח מוצרים מותאים לקבוצה והן על ידי מתן שירות טוב יותר , יוצרת למעשה רמה גבוהה של נאמנות לקוחות, אשר מהווה את היתרון התחרותי של החברה.

קידום אתרים מקצועי בחקר מתמיד של צורות חיפוש שמאפיינות גולשים שמחפשים מידע בתחום בו החברה עוסקת. על מנת לתת מענה טוב יותר לצורות החיפוש השונות (מכונות בפה המקצועית long tail ), על החברה לפתח בצורה מתמדת תכנים מקצועיים וייחודיים שנועדו לאפשר לגולשים למצוא מידע בהקשרים שונים של תחום הפעילות העסקי המקודם. למעשה חברת קידום אתרים מקצועית צריכה להמדד לא רק לפי מיקום של מילת מפתח בודדת בתוצאת החיפוש, אלה על פי הגידול בכמות ביטויי המפתח השונים שדרכם הגיעו גולשים לאתר בכל חודש. ככל שמתפתחים יותר תכנים שמתאימים לאספקטים שונים של תחום הפעילות העסקי, ניתן לענות על יותר צורות חיפוש, ולהשיג מיקוד טוב יותר ועמוק יותק בקבוצת הגולשים הרלוונטית.
 
לסיכום :
לקידום אתרים יש השפעה חיונית ביצירת הובלה בעלויות, יצירת בידול , ומיקוד בקהל המטרה. אתר שמופיע במקומות גבוהים בחיפוש מילות מפתח שמגדירות תחום מסוים, יוצר קשר אסוציאטיבי חזק אצל הגולש בין שם האתר המקודם וביטויי המפתח, ובכך מחזק את ערך המותג של החברה, ומגדיל את אמינותה, תוך הוזלה משמעותית בעלויות הפניה לקהל המטרה. קידום האתר מושג באמצעות פיתוח תכנים מקצועיים ומעמיקים, דבר אשר משפר את רמת התוכן של האתר והיכולת שלו להתאים לצורות חיפוש רבות יותר של קהל המטרה.

צרו קשר
משכית 22, הרצליה פיתוח
09-9514276