+ קטגוריית המאמרים
אחת השאלות השכיחות ביותר לגבי קידום אתרים, הנשאלות על ידי מנהלי עסקים היא "האם האתר שלי עבר אופטימיזציה?" ואחריה "איך אפשר לדעת אם האתר של המתחרה שלי עבר אופטימיזציה?" ובכן, חברים, להלן כמה עקרונות בסיסיים לניתוח והערכה של פעילות קידום אתרים.
אחת השאלות השכיחות ביותר לגבי קידום אתרים, הנשאלות על ידי מנהלי עסקים היא "האם האתר שלי עבר אופטימיזציה?" ואחריה "איך אפשר לדעת אם האתר של המתחרה שלי עבר אופטימיזציה?" ובכן, חברים, להלן כמה עקרונות בסיסיים לניתוח והערכה של פעילות קידום אתרים.

רישום באינדקס של מנועי חיפוש
אינדקס מנועי החיפוש הינו אבן הפינה של כל ניתוח קידום אתרים. על מנת להצליח בקידום האתר , כדאי לבדוק תחילה האם האתר מופיע כלל באינדקס של גוגל תחת איזה שהוא ביטוי. זה צריך להיות השלב הראשון של ניתוח קידום אתרים. על מנת לבדוק אם האתר שלך מופיע ברשימות, התחל על ידי חיפוש אתר על פי שם העסק כדי לקבוע האם האתר רשום באינדקס. אם הוא כן מופיע, עבור לגוגל והקלד "site:www.url.com" (ללא סימני הציטוט ועם כתובת ה URL האמיתית שלך). חיפוש זה יציג בפניך כמה דפים גוגל מזהה באתר. אם האתר שלך לא מופיע, יש לך שתי אפשרויות. הראשונה, האתר לא נכלל באינדקס או, השניה, האתר נענש. נקווה שהאפשרות הראשונה היא הנכונה ולא השניה, אחרת אתה ניצב בפני קרב קשה מול אלגוריתם לא אנושי, תחנונים לא יעזרו.. 

קישורים
מרכיב חשוב אחר של ניתוח קידום אתרים מודרני הוא מידת הפופולאריות של הקישורים. מספר הקישורים לאתר הינו גורם מפתח בקביעת הדירוג שלו. לדירוגי מנועי החיפוש יש דבר אחד במשותף עם בית ספר תיכון – תחרות פופולאריות. כל קישור מהווה קול בעד האתר; לכן, ככל שיש יותר קולות, כך האתר יותר פופולארי ולבסוף, הדירוג גבוה יותר. לצורך ניתוח של אתר, אני ממליץ למדוד את פופולאריות הקישורים של האתר בשתי דרכים. הראשונה היא דירוג הדף (PageRank). אתה יכול לקחת נתון זה ישירות מסרגל הכלים של גוגל (תכנית שאתה יכול להוריד ללא תשלום מהאתר של גוגל, אשר מסייעת לבצע ניתוח קידום אתרים). אך זהו אינו מדד סופי משום שהוא אינו מדויק מאד והוא לא תמיד מעודכן. עובד של גוגל פעם אמר "דירוג הדף הינו למטרות שעשוע בלבד". הסקאלה נעה מאפס לעשר, ולמטרות ניתוח קידום אתרים אני מחלק אותה כך: כל מה שמתחת לארבע אינו ייחודי. ארבע הוא סביר, חמש או שש זה טוב. שבע או מעליו זה נהדר. כעת, על מנת למדוד את סך כל הקישורים שמכוונים לאתר, השתמש ביאהו. לצורך כך, הקלד "linkdomain:www.url.com" (ללא רווחים ועם כתובת ה URL האמיתית שלך) במנוע החיפוש של יאהו. זה נותן אמדן מדויק למדי של הקישורים. אך, בחינת הפופולאריות של קישורי האתר שלך בפני עצמה, אינה עוזרת לניתוח כולל של קידום אתרים. לכן אתה צריך גם לבחון כמה מתחרים ישירים שלך כחלק מניתוח האתר שלך. זה יעזור לך לקבוע אמת מידה לפופולאריות הקישורים לתחום שלך.

ניווט
ניתוח אתרים אינו שלם ללא התייחסות לניווט. אם אתה רוצה שכל הדפים של האתר יופיעו במנועי החיפוש, הרי שצריך להפוך אותם לנגישים. אתה יכול להוביל את תוכנת הסריקה של מנוע החיפוש (עכביש )לאתר, אך אתה לא יכול לגרום לו לכלול אותו באינדקס. כחלק מניתוח האופטימיזציה של האתר, צריך לבחון האם לאתר יש ניווט ידידותי. אחת הבעיות הנפוצות באתרי פלאש למשל היא שהעכבישים מתקשים במעקב אחר תפריטי ניווט גרפיים. במקרים כאלו צריך לשנות את תפריט הניווט ללינקים טקסטואלים שאחריהם העכביש יכול לעקוב, נקודה נוספת בעניין הניווט באתר והיכולת של מנעי החיפוש לאתר את כל העמודים, היא יצירת מפת אתר. מפת אתר היא למעשה ריכוז כל עמודי האתר ברשימה אחת של לינקים כך שתוכנת הסריקה יכולה למצוא בקלות את כל העמודים שנכללים באתר.

משפטי מפתח
משפטי מפתח הם אבני הבסיס של קידום אתרים. חזרה מרובה (אך לא מוגזמת) היא הדרך הטובה ביותר להבליט את הרלוונטיות של האתר בנוגע לביטויים אותם רוצים לקדם. מלבד התוכן של העמוד, ישנם כמה מיקומים באתר שבהם מומלץ לשלב את ביטויי המפתח, הבולטים שבהם : הגדרת כותרת העמוד ,  medta keywords , medta description , וכותרת הטקסט הראשית - H1 . חשוב לבדוק האם העמוד משתמש בביטויי המפתח בכל אחד מהגדרות אלו. 

תוכן
כל אופטימיזציה לגוגל צריכה לבחון גם את התחביר של הטקסט ואת מספר החזרות על משפטי מפתח אותם רוצים לקדם. מנועי החיפוש אוהבים תוכן. אורך אידאלי של טקסט בעמוד הינו 400 - 500 מילים, מתוכם 5% צריכים להיות אזכורים של ביטויי המפתח שרלוונטים לאותו העמוד. ישנם כלים פשותים שיכולים לבחון את צפיפות הביטויים בכל עמוד, לדוגמא :
http://www.seomastering.com/keyword-density-analyzer.php 

סיכום
ניתוח ההתאמה של האתר למנועי החיפוש שהוצג במאמר אינו מתודולוגיה מוחלטת לקביעה עד כמה אתר ידורג טוב במנועי החיפוש, אך הוא ייתן לך רעיון כללי לגבי הפוטנציאל של האתר שלך, תחומים שזקוקים לתשומת לב, ומה ניצב מולך. עם הפופולאריות ההולכת וגוברת של מנועי החיפוש, וזיהוי התועלת שמקבלים מהדירוגים הגבוהים, ככל שתבצע ניתוח קידום אתרים מוקדם יותר לצורך קידום האתר, כך ייטב. 
צרו קשר
משכית 22, הרצליה פיתוח
09-9514276