+ קטגוריית המאמרים

קידום אתרים מוצלח מתחיל בהבנת התנהגות החיפוש של קהל היעד הספציפי בהתבסס על הפרופילים הדמוגרפיים והפסיכוגרפיים שלו , על מנת להבין את המוטיבציות שלו וכיצד הן מתורגמות למילות מפתח?

חיפוש מכוון התנהגות הוא ללא ספק אחד הנושאים שמעסיקים את כל מי שעוסק בתחום השיווק באינטרנט.

קידום אתרים מוצלח מתחיל בהבנת התנהגות החיפוש של קהל היעד הספציפי בהתבסס על הפרופילים הדמוגרפיים והפסיכוגרפיים שלו , על מנת להבין את המוטיבציות שלו וכיצד הן מתורגמות למילות מפתח?

חיפוש מכוון התנהגות הוא ללא ספק אחד הנושאים שמעסיקים את כל מי שעוסק בתחום השיווק באינטרנט.


הרעיון הוא פשוט, אם הצרכן משתמש בביטויי חיפוש כלליים מידי הרי שהחיפוש שלו אינו ממוקד ולכן סיכוי הרכישה / המרה שלו אינם גבוהים. לעומת זאת חיפוש ממוקד וספציפי מצביע על דעה מגובשת לגבי המוצר או השירות שהגולש מחפש ולכן גם הוא גם ככל הנראה קרוב לקבל החלטת רכישה.

ביטויי החיפוש הממוקדים נקראים "זנב ארוך", מדובר במושג מעולם הסטטיסטיקה שמציג את הסתברות החיפוש של ביטויים ממוקדים. יש הרבה וריאציות, אך השימוש בכל וריאציה הוא מועט . אז למה בעצם חשוב לטפל ביטויי "זנב ארוך" כחלק מהאסטרטגיה לקידום אתרים במנועי חיפוש?

הבנת תהליך החיפוש וההתכנסות למילות מפתח ספציפיות

אנשים מחפשים דברים שונים בדרכים שונות, ובדרך כלל הם מתחילים מחיפוש כללי ועוברים לחיפוש ממוקד יותר.

- גולש שמתחיל לחפש מחשב נייד חדש, לא מכיר את כל המותגים ואת המחירים של כל מוצר. ככל הנראה הוא יתחיל את החיפוש שלו במונח ראשון כמו "מחשב נייד"
• לאחר שהוא למד קצת יותר לעומק על הנושא, הוא כבר יודע להבחין בין מותגים והחיפוש הבא שלו יהיה "מחשב נייד של Dell". וממנו הוא יגיע לשורה של אתרים שמוכרים את המחשב. באתרים אלו הוא כמובן ימצא מגוון של מחירים ומגוון של דגמים.
• החיפוש הבא יהיה לפי טווח המחירים שאותו הוא מוכן להשקיע, ו/או על מנת למצוא אתרים שמציעים את המחשב במבצע. שאילתת החיפוש תהיה : "מחשבים DELL ניידים זולים " או " מחשבי DELL במבצע" או "מחשב נייד DELL ב 3000 ש"ח", וכו...

תהליך זה אופייני כמעט לכל חיפוש . רובנו מחפשים כך. ככל שאנחנו יודעים פחות על הנושא, כך החיפוש שלנו כללי, וככל שאנחנו יודעים מה אנחנו רוצים החיפוש שלנו ספציפי וממוקד.

הכלל הוא פשוט, קידום ביטויים כלליים וקצרים יותר, יביא בדר"כ תנועה גדולה יותר לאתר. אבל, משום שהוא כללי מידי, הוא בסופו של דבר גורם לשיעור פניות / קניות (המרה) נמוך. לעומת זאת ביטויים חיפוש מורכבים וארוכים יותר מביאים פחות תנועה, אבל בעלי סיכוי להביא תנועה ממוקדת ואיכותית יותר לאתר, מאחר והם משקפים גולשים שיודעים מה שהם מחפשים.
 
 
היתרונות של ביטויים קצרים לעומת ביטויים מורכבים
הפיתוי להתקדם להתקדם בביטויים כללים הוא גדול מאד. בדר"כ מדובר בביטויים שמרכזים נפח תנועה גדול שמשקף את העובדה שכל מי שמתחיל לחפש מידע בתחום מסויים משתמש כאמור בביטויי הכללי. לכן במידה וניתן להשיג דירוג טוב בביטוי שכזה אין ספק שהוא יביא לתנועה גדולה של גולשים לאתר (גם אם לא כ"כ ממוקדת) ויסייע לבנות מותג ומוניטין לחברה כמובילה את הקטגוריה שלה , עובדה שלכשעצמה תסייע בקידום המכירות בשלב יותר מאוחר.

המאפיינים של ביטויים גנריים הם לפיכך :
• מייצרים הרבה חיפושים
• משיגים שיעור המרה נמוך
• עוזרים למטרות מיתוג
• התחרות עליהם היא בדרך כלל קשה מאד

המאפניים של ביטויים ארוכים (זנב ארוך)
באופן טבעי יש הרבה יותר צורות ביטוי מורכבות לעומת ביטויים גנריים. למעשה בכל תחום מדובר במאות או אלפים של צורות ביטויי שיכולות לייצג צרכים שונים של אנשים על פי העדפות מחיר,גודל,אריזה,משלוח,איכות,מותג, וכו. למעשה, במרבית האתרים 80% מהתנועה מגיעה מביטויים ממוקדים , לעומת 20% שמגיעה הביטויים הגנריים.
אמנם עבור כל אחד מהביטויים האלו יש נפח תנועה קטן מאד, אבל מכיוון שהם בדרך מייצגים לקוחות מגובשים יותר קידום הדירוג בביטויים אלו הוא נחוץ מאד.

המאפיינים של ביטויים ארוכים וספציפיים הם :
• לכל אחד בנפרד יש תנועה מועטה, אך קידום כמות רבה במצטבר יכול להזרים לאתר תנועה רבה יותר ובעיקר איכותית.
• יחס המרה גבוה יותר
• התחרות עליהם היא בדרך כלל פשוטה וקל להתקדם בהם

לסיכום
בכל אתר חשוב לפתח אסטרטגיית מילות המפתח שכוללת הן מאמץ להתקדם בביטוי הגנרי שמייצג את התחום, אבל בעיקר להתקדם בכמה שיותר ביטויים כללים שמייצגים צרכים ממוקדים של לקוחות פוטנצאלים שיודעים מה הם רוצים. הביטוי הארוך מייצג את צורת החשיבה ומוטיבציית ההתנהגות של הקונה ולכן בכל מקרה כדאי להתחקות אחריו. הקידום בביטויים הארוכים בדר"כ קל יותר ולכן כדאי להתחיל דווקא בו כאשר מקדמים אתר אינטרנט.
צרו קשר
משכית 22, הרצליה פיתוח
09-9514276