+ קטגוריית המאמרים

בעולם השיווק באינטרנט ישנו ויכוח נצחי בין שתי גישות לקידום האתר. הגישה הראשונה היא קידום אורגני (SEO ) במנועי החיפוש, לעמות הגישה השניה שידועה בשם קידום ממומן או קישורים ממומנים (PPC ) .

בעולם השיווק באינטרנט ישנו ויכוח נצחי בין שתי גישות לקידום האתר. הגישה הראשונה היא קידום אורגני (SEO ) במנועי החיפוש, לעמות הגישה השניה שידועה בשם קידום ממומן או קישורים ממומנים (PPC ) .


פרסום באמצעות קישורים ממומן מתייחס לאזור המודעות בטור השמאלי של תוצאות החיפוש (או לתוצאות שמוצגות ברקע צהוב בחלק העליון של אזור התוצאות הרגילות. הדרך להופיע באזור המודעות הוא על יד תשלום למנועי החיפוש עבור כל קליק של גולש שנחשף למודעה והחליט שהיא מעניינת ורוצה להחשף למידע נוסף בעמוד שהקישור מוביל אליו. העלות לקליק נקבעת במכרז פתוח בין המפרסמים שמתחרים על מקום בדירוג בעיקר במילות מפתח שיש להם נפח תעבורה גדול. בשל המקום המוגבל מחירי הקישורים הממומנים נמצאים בעליה מתמדת וכדאיותם מוטלת בספק לפעמים.

קידום אתרים אורגני לעומת זאת מבוסס על שיפור דירוג האתר בתוצאות "הטבעיות" של מנוע החיפוש. המיקום אינו נרכש בכסף, אלה באמצעות "שכנוע" של מנוע החיפוש כי האתר המקודם הוא עשיר בתוכן והוא הרלוונטי ביותר בתחומו עבור גולשים שמעוניינים במידע בנושא מסוים.

לשתי שיטות אלו יש יתרונות וחסרונות, אולם מאחר ובטווח ארוך העלות למשיכת גולש באמצעות קידום אתרים אורגני זולה יותר, וכי השפעות התהליך יוצרות דירוג בעמוד הראשון לאורך זמן, הכלל הוא שתמיד כדאי לנסות לקדם את האתר בצורה אורגנית, ולהסתפק ב PPC רק כאשר האתר לא מקודם מספיק בתוצאות האורגניות או כאשר נדרשת חשיפה מיידית שלא ניתנת להשגה בתהליך קידום אורגני .

יתרונות תהליך קידום אתרים אורגני :

קידום אתרים אורגני הוא ארוך טווח: לאחר שמושג השיפור בדירוג מושג דירוג טוב לטווח ארוך. השיפור בדירוג הוא מדד לאמינות שיש בעמוד מסויים. השינוי במידת הקרדיט לאחר שהוגש, יכולה להשתנות רק כאשר אתרים אחרים עשו מאמצים גדולים להתחרות בו, או אם לאורך זמן התוכן הופך להיות בו לא רלוונטי, ומדד נטישת הגולשים עולה. חשוב לציין כי הופעה בדירוג האורגני היא קבועה בכל שעות היום לכל הגולשים שמחפשים את הביטוי שקודם, ואינה קשורה בתקציב היומי, או בהעלאת מחירי הצעה לקישורים על ידי המתחרים, כדי שקורה בקמפיינים ממומנים.

תוצאות אמינות יותר בעיני הגולשים -מרבית הגולשים מעדיפים את התוצאות ה"טבעיות" מאשר התוצאות הממומנות. הסיבה היא שהדירוג בתוצאות הרגילות נתפס כאמין יותר, שכן כביכול "גוגל" בדק את מהיימנות האתר ומצא אותו כמתאים ביותר. המודעות בתשלום נתפסות גם כפחות רלוונטיות (וזו הסיבה שהם צריכים לשלם). בנוסף, אזור מודעות הוא צר יותר ומרוחק מצורת הקריאה הטבעית שלנו - ימין לשמאל.

זו הסיבה שהמודעות הממומנות זוכות רק לכ 10-15% קליקים מסך החשיפות של כל חיפוש, והתוצאות האורגניות זוכות ליתר החשיפות. כמובן שדירוג גבוהה יותר בתוצאות הטבעיות מושך אליו יותרביקושרים מאשר הדירוגים בתחתית העמוד.

קידום אתרים אורגני הוא הרבה יותר זול: הבעיה בקידום ממומן היא שקשה לדעת אם מי שלוחץ על מודעה הוא מתחרה? לקוח פוטנציאלי או סתם גולש אקראי שמשוטט באינטרנט. התשלום הוא עבור כל קליק , ללא קשר לכמות לקוחות שזה מביא.
בעיה זו מתחזקת בעיקר בפרסום מונחי חיפוש תחרותיים שבהם העלות לקליק יכולה להגיע לעשרות שקלים. היתרון של קידום אורגני שמרגע שהוא הושג, אין עלות לקליק , ומאחר שהוא כאמור לעיל מושך באופן טבעי כמות גדולה יותר של קליקים מתוך החיפושים, הרי שמדובר לאורך זמן בחסכון מאד משמעותי. הכסף שמושקע בקידום אורני הוא על שיפורים טכנולוגיים, יצירת תכנים והחלפת קישורים. במרבית המקרים מדובר בהשקעות שהאפקטיביות תאשר זמן רב גם לאחר שייסתיים החוזה עם חברת קידום האתרים, והסכף שמשולם מיועד לקידום שורה ארוכה של ביטויים, כך שבכל מקרה מדובר בהוזלה משמעותית של עלות פר גולש.

קידום אתרים מחייב תחזוקה ועדכניות של האתר - תהליך קידום אתרים אורגני מחייב לשמור על הפקה מתמשכת של איכות תכנים גבוהה, שימירה על שלמות קוד האתר והתאמתו לסטנדרטים מקובלים, בנייה נכונה של עמודים חדשים, עיצוב נוח למשתמש, שימוש בכותרות בולטות וטקסט קריא ומקצוע. כל אלו מייצרים בסופו של דבר אתר טוב יותר ונוח יותר להתמצאות על ידי הגולשים.

קידום אתרים אורגני משפר את שיעור ההמרות שלך: שיפור הנראות של האתר ושמירה על העדכניות שלו, מביאים בסופו של דבר גם לשיפור ביחס ההמרה של האתר, שכן גולשים נוטים להתרשם יותר מאתרים מעודכנים שקל להתמצא בהם. בנוסף גולש שמגיע לאתר דרך תוצאות החיפוש האורגניות , מגיע בדרך כלל בדיוק למידע שנחוץ לו, בעוד קידום ממומן מביא אותו או לעמוד הבית של האתר דבר שדורש ממנו ניווט נוסף עד למידע הרלוונטי לו, או לדף נחיתה פרסומי שלעיתים קרובות אינו עונה כלל על הצרכים של הגולש, והרי כולנו לא אוהבים פרסומות.

לסיכום
למרות שקידום אורגני עדיף במובנים רבים על פני קידום ממומן, לוקח לעיתים לא מעט זמן עד שהתהליכים של הקידום האורגני מתבטאים בשיפור בתוצאות הדירוג, כך שזו אסטרגטיה שמומלצת לטווח זמן בינוני וארוך. למי שלא מופיע בשום דרך בעמוד הראשון ו/או שיש לו צורך לפרסם משהו באופן מיידי, הקידום הממומן ימשיך לעשות עבודה טובה (אך יקרה).

צרו קשר
משכית 22, הרצליה פיתוח
09-9514276