+ קטגוריית המאמרים
יישום אסטרטגיות קידום אתרים בקרב חברות גדולות יכול לעתים קרובות להתגלות כמשימה מורכבת מאד. בהרבה מקרים, אנשי השיווק הדיגיטלי בחברה שהם בדר"כ צוות קטן במחלקת השיווק, נתקלים בהרבה מכשולים החל במשאבים מוגבלים והצורך לחלק ידע ואחריות עם מחלקות אחרות. יחד עם זאת סבלנות והתמדה הם הדרך להניע חברות לביצוע המטלות הנדרשות למטרות קידום האתר.

לבנות מערך שותפים בתוך החברה
בדרך כלל , פעילות קידום אתרים נתפסת ככסוג של תיקון קוסמטי באתר, שדורש השקעה חד פעמית בהגדרות טכניות באתר, ושאין צורך להתעמק בה יותר מידי. בפועל נדרש שיתוף פעולה ארגוני בהיקף משמעותי. זה נכון שישנם היבטים טכניים שדורשים התייחסות, אולם מעבר לכך יש צורך בפיתוח תכנים בהיקף משמעותי ולהשקיע בחווית גלישה בתוך האתר , שכן אלו הפכו לחלק מהפרמטרים שגורמים לאתרים להתקדם.
יישום אסטרטגיות קידום אתרים בקרב חברות גדולות יכול לעתים קרובות להתגלות כמשימה מורכבת מאד. בהרבה מקרים, אנשי השיווק הדיגיטלי בחברה שהם בדר"כ צוות קטן במחלקת השיווק, נתקלים בהרבה מכשולים החל במשאבים מוגבלים והצורך לחלק ידע ואחריות עם מחלקות אחרות. יחד עם זאת סבלנות והתמדה הם הדרך להניע חברות לביצוע המטלות הנדרשות למטרות קידום האתר.

לבנות מערך שותפים בתוך החברה
בדרך כלל , פעילות קידום אתרים נתפסת ככסוג של תיקון קוסמטי באתר, שדורש השקעה חד פעמית בהגדרות טכניות באתר, ושאין צורך להתעמק בה יותר מידי. בפועל נדרש שיתוף פעולה ארגוני בהיקף משמעותי. זה נכון שישנם היבטים טכניים שדורשים התייחסות, אולם מעבר לכך יש צורך בפיתוח תכנים בהיקף משמעותי ולהשקיע בחווית גלישה בתוך האתר , שכן אלו הפכו לחלק מהפרמטרים שגורמים לאתרים להתקדם. מאחר ובארגונים גדולים ישנם כותבי תוכן לאתר בכל מחלקה, הרי שמומלץ לבצע הדרכות ולתת דגשים לקווים וקווים מנחים, כיצד לכתוב נכון תכנים באתר בהיבט של קידום אתרים, וכן כיצד לרתום אנשי מפתח בארגון לפתוח בלוגים מקצועיים בתוך האתר. לכן אחת המטרות של צוות קידום האתרים היא בהעצמת "שרשרת אספקת התוכן" בתוך הארגון, עובדה שיכולה להביא לתוצאות מהירות יותר של הישגים בתוצאות החיפוש.

הבלטת ה"שווי הארגוני"
לא משנה כמה הדרכה יספק צוות השיווק הדיגיטלי, תמיד ישנם אלו שמסרבים או שמרגישים שהם יותר מדי עסוקים להיות מוטרדים בפרטי קידום האתר של החברה. כדי להאבק במנטליות זו, חשוב במיוחד שהמחוייבות לתהליך תבוא מכיוון ההנהלה ואשר תקבע את ה"שווי הארגוני" של עבודת השיווק באינרטנט. קביעת מדדי הצליה כגון : היקף מכירות או לידים שמתקבלים מהאתר, שיפור יחסי המרה, כמות כניסות לאתר , כמות דפים נצפים וכו. , יכולה ייצר ערך עסקי במונחים של רווח והפסד שהם מונחים שכל ארגון מתחייס אליהם ברצינות בשעה שהם ניתנים למדידה ולשיפור.
אחרי הכל מטרת תהליך קידום האתר הינה אותה מטרה כמו של מנכ"ל הארגון– שיפור מתמיד של השורה התחתונה.

לסיכום
הדרך להצלחת מאמצי קידום אתרים בחברות גדולות מחייבת שיתוף פעולה בין חלקים שונים בתוך הארגון. חשוב להראות כיצד הההשקעה משתלמת לכל הארגון ולא רק לצוות השיווק הדיגיטלי. זה דורש לכן מעורבות של ההנהלה הבכירה ליצירת התנאים לקיומו של שיתוף הפעולה ולהקצאת משאבים בהתאם.
ככל שארגונים יבינו זאת יותר מהר ויתחילו ליישם את הפרקטיקה המתחייבת, כך הם יהפכו יותר לבולטים יותר בהיבט של תוצאות החיפוש בהם החברה מדורגת.
צרו קשר
משכית 22, הרצליה פיתוח
09-9514276