+ קטגוריית המאמרים


מחקר מילות מפתח הוא קריטי לתהליך של קידום אתר בדירוג תוצאות החיפוש של גוגל . ללא מחקר שכזה, המאמצים למשוך תנועה דרך מנועי חיפוש עשויים להיות ללא הצלחה. למרבית העסקים ישנה נטייה להתמקד במספר בודד של ביטויים כלליים מידי שיש בהם תחרות מאד קשה, התהליך הארוך של קידום בביטוי מאד תחרותי, יוצר מצב שעד שהוא מתקדם, האתר סובל מתנועה מוגבלת או חוסר תנועה לחלוטין. הדרך הטובה ביותר להתחיל להינות מתנועה של גולשים דרך מנועי חיפוש, היא להניח בצד לביטויים ה"קשים" ולהתחיל לקדם ביטויים מורכבים שכוללים את מילת המפתח שבהם לכאורה יש פחות חיפושים, אולם במרבית המקרים קל יותר לקדם אותם, וגם הגולשים שמגיעים דרכם מגובשים יותר בדעתם וקרובים יותר לסגור עסקה.
לדוגמא : למילה תחרותית כמו "טלויזיה" יש עשרות ומאות צירופים שמשמשים לחיפוש ע"י גולשים שונים, למשל : קניית טלויזיה, חנות טלויזיה באינטרנט, מחירי טלויזיות, השוואת מחירי טלויזיות, אחריות יצרן לטלויזיה, טלויזיית LG, חנות טלויזיות זולה, וכו.


מחקר מילות מפתח הוא קריטי לתהליך של קידום אתר בדירוג תוצאות החיפוש של גוגל . ללא מחקר שכזה, המאמצים למשוך תנועה דרך מנועי חיפוש עשויים להיות ללא הצלחה. למרבית העסקים ישנה נטייה להתמקד במספר בודד של ביטויים כלליים מידי שיש בהם תחרות מאד קשה, התהליך הארוך של קידום בביטוי מאד תחרותי, יוצר מצב שעד שהוא מתקדם, האתר סובל מתנועה מוגבלת או חוסר תנועה לחלוטין. הדרך הטובה ביותר להתחיל להינות מתנועה של גולשים דרך מנועי חיפוש, היא להניח בצד לביטויים ה"קשים" ולהתחיל לקדם ביטויים מורכבים שכוללים את מילת המפתח שבהם לכאורה יש פחות חיפושים, אולם במרבית המקרים קל יותר לקדם אותם, וגם הגולשים שמגיעים דרכם מגובשים יותר בדעתם וקרובים יותר לסגור עסקה.
לדוגמא : למילה תחרותית כמו "טלויזיה" יש עשרות ומאות צירופים שמשמשים לחיפוש ע"י גולשים שונים, למשל : קניית טלויזיה, חנות טלויזיה באינטרנט, מחירי טלויזיות, השוואת מחירי טלויזיות, אחריות יצרן לטלויזיה, טלויזיית LG, חנות טלויזיות זולה, וכו.


אמננ לכל ביטוי שכזה יש נפח חיפושים קטן יותר מהמילה טלויזיה, אך לכולם יחד יש נפח תנועה שעולה עשרות מונים על הביטוי הגנרי. אופי הביטויים הוא גם כזה שהגולש רוצה מידע ספציפי , וככל הנראה קרוב יותר לקבל החלטה.

איך לנהל תהליך מחקר מילות מפתח שמתאים לעסק שלכם?

1.סיעור מוחות - המטרה של סיעור מוחות היא לנסות לנחש מה הלקוחות  / המבקרים הפוטנציאליים באתר מחפשים במנועי חיפוש בניסיון למצוא מידע על מוצרים או שירותים כדי שהאתר שלך מציע. 

2.סקר לקוחות - העברת שאלון קצר שתמורה לתגמול סמלי, בקרב ללקוחות פוטנציאלים היא דרך מצוינת להרחיב את רשימת מילות המפתח שלך כך שתכלול מונחים וביטויים רבים ככל האפשר. זה יכול גם לתת לך רעיון טוב של מהם הביטויים הפופולאריים ביותר שיניבו את שיעורי ההמרה הגבוהים ביותר.

3.שימוש בכלי המחקר באינטרנט - באינטרנט כמה כלים כמו :  Wordtracker , Google Kywords Tool , WordSteam (בתשלום) ואחרים שמאפשרים ללמוד על רעיונות למילות מפתח ספיציפיות משתמשים הגולשים על פי הביטוי הכללי של תחום הפעילות. כלים אלו מציגים גם נתוני חיפושים וגבי כל אחד מהביטויים הממוקדים.

4.בחירת הביטויים - השלב הבא הוא ליצור מטריצה שמרכזת את תנועה שיש מכל ביטוי, הרלוונטיות שלו למה שהאתר מציע ו/או לעמודים שאליהם ניתן לשייך כל ביטוי, את סבירות ההמרה שכל ביטוי יניב, וכן את התחרות שיש בכל ביטוי בקרב המפרסמים (למשל על פי מספר המודעות שיש בכל ביטוי - לעיתים יש פחות מ-10 עמוד הראשון ולעיתים יש כמה עשרות שמתפרססים על כמה עמודי תוצאות) , דרך ארת להעריך תחרות היא על ידי מספר התוצאות הכולליות של אתרים שכוללים את הביטוי.

5.בדיקת ביצועים ב Analytics - לאחר בחירת מילות מפתח ויישום תהליך האופטימיזציה ויש לבנות תוכנית מעקב לאורך זמן של ביצועי כל אחד מהביטויים מבחינת תנועה, מספר עמודים נצפים שנובע מכל ביטוי, ונתוני המרה של יצירת קשר/קניה שנבעו מכל ביטוי.  

6. הזנב הארוך של החיפוש
"זנב ארוך" הוא מושג שמיוחס לכריס אנדרסון (העורך הראשי של מגזין Wired ) . תיאוריית הזנב הארוך (נגזרת של תיאוריית הכאוס) גורסת כי התרבות שלנו מורכבת מנישות שהולכות ונהיות קטנות יותר בהתאם לביקושים ולטעמים המיוחדים שכל צרכן למד לדרוש. ככל שחופש הבחירה של הצרכן גדל, כך גדלה השונות בין המוצרים השונים שצריך לייצר (לפי מידה/צבע/מותג וכו.) מודל הביקושים של כל מוצר הוא כזה שרק 10-20% עדין מחפשים את המוצר הסטנדרטי, אבל כל היתר מחפשים את המוצרים שמתאימים בדיוק להם , יחד עם זאת לכל וריאציות של מוצר ייחודי יש כמות הולכת ופוחת של ביקושים.

תיאוריה זו רלוונטית ביותר לנושא ה"ביקוש"  שיש לכל מילת מפתח. אמנם ביטויי חיפוש גנרים זוכים לביקושים ערים, אולם מרבית החיפושים נעשים בביטויי מפתח מורכבים שמציינים צורך ספציפי של כל גולש. אם מחברים את כל הצירופים שמעניינים אנשים נוצצרת עקומה ארוכה שיכולה לייצג אלפי ביטויים ייחודיים. אם מצליחים לקדם אתר בצורות החיפוש הייחודיות זוכים ככל הנראה ליחס המרה גבוה, שכן אתר שעונה בדיוק רב על צורך המחפש הוא בהסתברות גהובב יותר יזכה לביקור של אותו גולש וגם לביצוע העסקה דרכו.

קשה מאד לייצר אתר שמתאים לכל צורות החיפוש, יחד עם זאת ככל שמשקיעים בתוכן יותר מגוון, כך גדלה ההסתברות שהוא ייתן מענה לצורת חיפוש מורכבת ויופיע גבוה בדירוג בגוגל.

צרו קשר
משכית 22, הרצליה פיתוח
09-9514276