+ קטגוריית המאמרים

ירידה פתאומית בדירוג של אתר בגוגל, מדאיגה בעלי אתרים לא פחות מאשר מוצר פגום שיצא לשוק.
לא תמיד אנחנו יודעים מה היתה הסיבה לפגיעה הקשה בדירוג, ויותר חמור, אנחנו לא יודעים מתי גוגל " יסלח" לנו ויחזיר את האתר למקום שהושג בעמל וזמן רבים. הסיבות למתן "עונשים" שכאלו לא באמת ידוע , אבל ישנם דברים שכדאי תמיד להמנע מהם.
חשוב תמיד לזכור שהמטרה העיקרית של גוגל היא לספק את התוצאות הטובות ביותר והרלוונטיות ביותר האפשריות. שימוש בטכניקות לא כשרות שמנסות להערים על מנוע החיפוש, זוכות לכן ליחס שאינו סלחני.

מערכת אכיפת החוקים של גוגל
רשימת ה"חוקים" או ליתר דיוק - תנאי רישום של אתר באינדקס של גוגל מופיע בקישור ttp://www.google.com/webmasters/guidelines.html רשימה זו כולל הנחיות כלליות למנהלי אתרים כיצד לרשום אתר לאינדקס ומה מותר ואסור בתחום קידום האתרים.

ירידה פתאומית בדירוג של אתר בגוגל, מדאיגה בעלי אתרים לא פחות מאשר מוצר פגום שיצא לשוק.
לא תמיד אנחנו יודעים מה היתה הסיבה לפגיעה הקשה בדירוג, ויותר חמור, אנחנו לא יודעים מתי גוגל " יסלח" לנו ויחזיר את האתר למקום שהושג בעמל וזמן רבים. הסיבות למתן "עונשים" שכאלו לא באמת ידוע , אבל ישנם דברים שכדאי תמיד להמנע מהם.
חשוב תמיד לזכור שהמטרה העיקרית של גוגל היא לספק את התוצאות הטובות ביותר והרלוונטיות ביותר האפשריות. שימוש בטכניקות לא כשרות שמנסות להערים על מנוע החיפוש, זוכות לכן ליחס שאינו סלחני.

מערכת אכיפת החוקים של גוגל
רשימת ה"חוקים" או ליתר דיוק - תנאי רישום של אתר באינדקס של גוגל מופיע בקישור ttp://www.google.com/webmasters/guidelines.html רשימה זו כולל הנחיות כלליות למנהלי אתרים כיצד לרשום אתר לאינדקס ומה מותר ואסור בתחום קידום האתרים.

בנוסף, גוגל מעודדת גולשים לדווח לה על הפרות של החוקים שהם נתקלו בהם. אמנם לא תמיד האתרים המדווחים נענשים , שכן לפעמים מדובר בהפרות "גבוליות" או בהפרות שמנוע החיפוש לא הצליח לאתר בעצמו גם בסריקה חוזרת. יחד עם זאת גוגל משפרת בעקביות את האלגוריתם שלה כך שסופן של הפרות בוטות להתגלות בסוף.

"מערכת אכיפת החוקים" של גוגל משתמשת בסרגלי חומרה שונה של עונשים. יש עונשים קלים לעבירות קלות יחסית , ויש עונשים חמורים יותר לעבריינים חוזרים שמבצעים הפרות חמורות. עונשים קלים עשויים להיות הרעה בדירוג לתקופה של חודש - שלושה חודשים. עונשים חמורים יכולים לגרום למחיקת האתר מגוגל לצמיתות.

בסקלה שבין העונשים יכול להיות גם עונש של הורדה בנקודות ה Google-PageRank (מידת החשיבות של דף באינטרנט) מדובר בעונש שיכול שלא לפגוע בדירוג , אך המשמעות היא שגוגל חושב שמידת הרלוונטיות של האתר נמוכה באופן משמעותי מאשר היתה בעבר. מאחר שלוקח זמן רב להתקדם בכל נקודת PageRank , הרי מדובר במדד שיש לעקוב אחריו.

תמצית רשימת הפרות החוקים של גוגל

קישורים שאינם לגיטימיים
גוגל טבעה את הביטוי "חוות קישורים" שמשמעותו אתר או עמוד שיוצאים ממנו כמות גדולה של קישורים , ללא כל רלוונטיות לתוכן של העמוד, שכל מטרתם היא קידום אתרים. גוגל אומנם מקדמת בברכה לינקים שמגיעים מאתר לאתר ורואה בהם סוג של "המלצה" לגולשים לבקר באתר שמעבר לקישור. יחד עם זאת כאשר אין כל קשר רלוונטי בין התוכן שנמצא בעמוד המפנה ובין עמוד היעד, וכן כאשר העמוד המפנה עמוס בעשרות קישורים אחרים שאין בינהם קשר לוגי, גוגל מבינה שישנו ניסיון לא לגיטימי לקדם את האתר, ולקישורים אין חשיבות אמיתית מבחינת הגולש.

כשגוגל מרגישה שבעל האתר אחראי לבניית קישורים אסורה שכזו מ"חוות קישורים" , קרוב לוודאי שתהיה לכך תגובת עונשין כזו או אחרת בהתאם לכמות ההפרות שבוצעה ברחבי האינטרנט.

טקסט מוסתר
טקסט מוסתר הוא טקסט שלכאורה מופיע בקוד העמוד אך מוסתר לגולש, למשל באמצעות צבע פונט זהה לצבע הרקע. מאחר ובתוך טקסט שכזה נהוג להשתמש בכמות מופרזת של מילות המפתח , לצרכי קידום האתר בלבד, נוצר טקסט חסר הגיון מבחינת הצופה, ולכן בעל האתר מנסה להסתיר זאת. מנועי החיפוש הפרימיטיביים בעבר דירגו את האתר על פי ספירת מספר הפעמים המילה הופיעה בדף. מנועי החיפוש של היום הם הרבה יותר מורכבים. גוגל מסתייגת מ"הסוואה" שכזו ומבינה שהטקסט המוסתר נועד להטעות את מנוע החיפוש בלבד.

תוכן משוכפל
תוכן משוכפל הוא אולי העבירה הנפוצה ביותר, ולא תמיד במודע. תוכן משוכפל הוא תוכן שנמצא במספר כתובות אינטרנט שונות, בין אם בתוך האתר ובין אם באתרים אחרים. גוגל כבר הכריזה בעבר שהיא אינה רואה בעין יפה את נושא שכפול התכנים שמשמעותו יצירת תוכן מיותר ללא כל ערך מוסף שכל מטרתו ניסיון למשוך גולשים לאתר באמצעות תוכן לא מקורי שנמצא גם במקום אחר.

ישנם 2 סוגי של תוכן משוכפל אסור :

1. שכפול עמודים בתוך האתר - הסוג הראשון הוא שכפול של אותו עמוד מספר רב של פעמים בצורה זהה או עם שינוי קל של הטקסט. בדר"כ בונה האתר משתמש בשכפול תוכן כזה כדי לנסות לשכנע את מנועי החיפוש כי מדובר באתר גדול המכיל הרבה עמודים, כאשר בכל עמוד הוא נותן דגש למילת מפתח שונה. אפקט שכפול תוכן שכזה יכול להתרחש גם ללא כוונה באתרים עם מערכת ניהול תוכן שיש בה בעיה בהגדרת הכתובות , כך שמנגנונים שונים באתר יכולים להציג את אותו עמוד באמצעות כתובת URL שונה.

2. שכפול תכנים בין שני אתרים שונים - הסוג השני של שכפול תוכן הוא בין אתרים שונים. בעלי אתרים שרצו למלא את האתר שלהם בתכנים, התרגלו לגשת לאתרי תכנים חופשיים , ולהעתיק מהם תכנים לאתרים שלהם, בכפוף למתן קרדיט לכותב האמר בהתם לתנאי השימוש של אתר התוכן החופשי. לכאורה, הם מספקים לגולש תוכן איכותי. בפועל התוכן הזה אינו ייחודי ועל כן הם לא יזכו על כך לקרדיט. מנוע החיפוש ייתן את הקרדיט לפרסום ככל הנראה לאתר הראשון שפרסם את המידע, וימחק מהאינדקס שלו את כל היתר. מי שיכנס לאתר יוכל להנות מקריאת התוכן המשוכפל, אבל בעל האתר לא יקבל על כך קרדיט ממנוע החיפוש. ישמוש מוגזם בתכנים מועתקים יכול להביא למחיקת האתר כולו.

סיכום
כמו בחיים, עדיף וזול יותר לבצע פעולות מניעה מאשר להגיע למשבר ואת לחפש פתרונות יקרים. הימנעות מעבירות ידועות תשפר את שלוות הנפש שלכם , וככל הנראה תיקון ליקויים קיימים ישפר גם את הדירוג הקיים של האתר. הפרות חמורות של כללי האתיקה של מנועי החיפוש יכולות להביא לעונשים חמורים עד כדי מחיקה מוחלטת של האתר ממנועי החיפוש.

הסרת התפוחים הרקובים עוזרת לכולם בסופו של דבר.

צרו קשר
משכית 22, הרצליה פיתוח
09-9514276