+ קטגוריית המאמרים

לפעמים זה נראה שעשית את כל הפעולות הנכונות לקידום האתר שלך אבל התוצאות לא מגיעות.
ישנן מאות סיבות ידועות שיכולות להשפיע על דירוג של אתר אינטרנט. חלקן דורש הבנה עמוקה באלגוריתמים מורכבים, אבל בדר"כ מעט תשומת לב לפרטים קטנים יכולה להביא לשיפור משמעותי בתוצאות.

לשירותכם, הכנו רשימה מרוכזת של טעויות נפוצות בקידום אתרים:
 

קידום מילות המפתח הלא נכונות
זוהי טעות שאנשים רבים עושים וגרוע מכך - גם מומחי קידום אתרים נוטים ליפול בפח. אנשים בוחרים את מילות המפתח הגנריות ביותר לתחום שלהם מתוך ידיעה שבביטויים אלו קיימת תנועת מחפשים גדולה, למרות שקיים מרחק רב בינן ובין המוצר או השירות האמיתי שהם מוכרים. אם אתה מוכר "נעלי ספורט", אין שום סיבה בעולם לנסות ולקדם את האתר במילה "ספורט". לרוב  מי שמחפש "ספורט" מעוניין למצוא חדשות ספורט, ולא ביגוד ספורט. מומלץ לעבור שוב על רשימת הביטויים שבחרת לקדם והתחיל ראשית בקידום המילים בעלות הרלוונטיות הגדולה ביותר. רק לאחר שמטרה זו הושגה בצורה מושלמת יש הצדקה לבזבז משאבים ב"פזילה" רחבה יותר הצידה.

לפעמים זה נראה שעשית את כל הפעולות הנכונות לקידום האתר שלך אבל התוצאות לא מגיעות.
ישנן מאות סיבות ידועות שיכולות להשפיע על דירוג של אתר אינטרנט. חלקן דורש הבנה עמוקה באלגוריתמים מורכבים, אבל בדר"כ מעט תשומת לב לפרטים קטנים יכולה להביא לשיפור משמעותי בתוצאות.

לשירותכם, הכנו רשימה מרוכזת של טעויות נפוצות בקידום אתרים:
 

קידום מילות המפתח הלא נכונות
זוהי טעות שאנשים רבים עושים וגרוע מכך - גם מומחי קידום אתרים נוטים ליפול בפח. אנשים בוחרים את מילות המפתח הגנריות ביותר לתחום שלהם מתוך ידיעה שבביטויים אלו קיימת תנועת מחפשים גדולה, למרות שקיים מרחק רב בינן ובין המוצר או השירות האמיתי שהם מוכרים. אם אתה מוכר "נעלי ספורט", אין שום סיבה בעולם לנסות ולקדם את האתר במילה "ספורט". לרוב  מי שמחפש "ספורט" מעוניין למצוא חדשות ספורט, ולא ביגוד ספורט. מומלץ לעבור שוב על רשימת הביטויים שבחרת לקדם והתחיל ראשית בקידום המילים בעלות הרלוונטיות הגדולה ביותר. רק לאחר שמטרה זו הושגה בצורה מושלמת יש הצדקה לבזבז משאבים ב"פזילה" רחבה יותר הצידה.

תג כותרת שגוי
השארת תג <title> ריק היא טעות נפוצה מאוד. זהו אחד המקומות החשובים ביותר לשבץ בהם מילות המפתח, והוא קריטי בהצלחה של תהליך קידום אתר . טעות נפוצה אחרת בהקשר לכותרות, היא שכפול כותרות מעמוד לעמוד. כאשר מחפשים בגוגל את הביטוי : site:yourdomain.com אפשר לראות מהם העמודים שגוגל מכיר באתר שלכם. אם ישנם אתרים עם שמות דומים, הרי שגוגל יתעלם מחלקם מאחר ומבחינתו מדובר בעמודים דומים.
 

שימוש בפלאש במקום בhtml
פלאש היא טכנולוגיה שמוסיפה הרבה ענין ותנועה לאתר. יחד עם זאת, כל מנועי החיפוש אינם יודעים כיום לחדור לתוך אפליקציית האנימציה שהפלאש מייצר ולבודד את הטקסט מהתמונות. לכן אנימציה בפלאש אינה ידידותית למנועי חיפוש ומומלץ להמעיט להשתמש בה בתוך אתר אינטרנט, למעט אזורים מוגדרים של באנרים, מצגות המחשה וכפתורים לחיצים (שאינם חלק מהתפריט הראשי באתר). 

הגזמה בכמות הביטויים שמכניסים ל tags meta
הרבה מאד בעלי אתרים , פועלים באסטרטגיה של "תפסת מרובה", ומכניסים לתגי המטא כמות גדולה מאד של ביטויים. למעשה הטכניקה הנכונה היא למקד כל עמוד ב1-2 מילים בלבד. כדאי לזכור שמנועי החיפוש רוצים לתת לגולש את המידע המדויק ביותר לביטוי שהוא מחפש, לכן אם העמוד שלך עוסק בעשרות ביטויים בו זמנית, ככל הנראה הוא אינו ממוקד ולכן מנועי החיפוש ידרגו אותו נמוך.

כתובות URL שאינן ידידותיות לגוגל
כתובת URL היא הכתובת שמוצגת בחלון הדפדפן ומציגה את הכתובת הייחודית של העמוד הנצפה. ישנן 2 טעויות נפוצות שקשורות לכתובות האתר.
1. כתובת קבועה - האם בעת דפדוף באתר שלכם מופיעה תמיד אותה הכתובת? אם כן הרי שבתהליך בניית האתר, הוכנס קוד שמשנה אוטומטית את כתובת האתר לשם של דף הבית. פתרון זה אולי יפה לעין אך הוא הרה אסון מבחינת מנועי החיפוש. המשמעות של תקלה כזו היא שהאתר מכיל רק עמוד 1!! כל התוכן של העמודים הפנימיים נזרקו למעשה לפח.
2. כתובת ארוכה מידי - לרוב כאשר משתמשים במערכת ניהול תוכן, מנגנוני המערכת קוראים לרכיבים פנימיים אשר יחד מרכיבים את כתובת העמוד. מנועי החיפוש מטעמי חסכון בזכרון, יודעים לשמור עד 50 תווים בסה"כ. כלומר כתובות ארוכות מידי עלולות להיחתך ולא להשמר כלל. מומלץ לבקש מחברת  בניית אתרים מנגנונים שיוצרים   Friendly UTL מקוצרים. בנוסף ישנן היום מערכות שיודעות להפוך את הכתובת לביטוי בעל משמעות . פתרון זה עדיף מאחר ושימוש בביטוי המפתח בכתובת העמוד כמוה כשימוש בביטוי מפתח כחלק מהדומיין. מומלץ מאד להשקיע בפתרון כזה. 
 

קישורים חיצוניים שאינם איכותיים
זוהי אשליה נפוצה כי הוספה של הודעה בפורום עם קישור לאתר שלנו תעזור לקידום האתר. בטווח הארוך אם להודעה זו יהיו צפיות רבות ותגובות, אז אולי כן. הסבירות שזה ייקרה היא נמוכה מאד. המרדף אחרי קישורים איכותיים הוא למעשה הבסיס לתעשיית קידום האתרים. ככל שתשיג יותר קישורים איכותיים בעלי pr 4 ומעלה, כך ציון האיכות שגוגל ייתן לאתר יעלה. התעסקות עם קישורים באיכות נמוכה הוא בזבוז זמן, ואם קוראים את האלגוריתם של גוגל לעומק, מבינים שיש בהוספת קישורים בעלי ערך נמוך אפילו משום גרימת נזק. לכן כאשר מוספים קישורים באופן גורף מהחלק התחתון של אתר מסוים הרי שמקבלים גם קישורים טובים אבל למרבה הצער גם קישורים רבים מעמודים פנימיים בעלי ציון נמוך. התוצאה של הסיכום הכולל יכולה להיות זניחה או אפילו לגרום נזק לקידום של האתר. 

עמודים דלים בתוכן 
איכות היא מושג יחסי. אולם יחד עם זאת באינטרנט איכות נמוכה מתורגת לשיעור נטישה גבוה בעמוד שבו מרבית הגולשים חושבים כי הוא אינו מעניין אותם. מומלץ מאד למפות באמצעות google analytics את העמודים בעלי שיעור הנטישה הגבוה ביותר (מעל 50%) ולנסות להעשיר אותם.
מניסיוננו תוכן מקצועי או חדשותי מעל 400 מילים בעמוד, אפקטים חזותיים המכילים תמונות מעניינות, קטעי וידאו, נוטים לגרום למבקרים לבלות זמן רב יותר בעמוד ולהפחית את שיעור הנטישה.

 שימוש שגוי בקישורים פנימיים
למרות שעידן מנועי החיפוש כבר איתנו לא מעט שנים. באתרים רבים עדין אפשר למצוא קישורים פנימיים כגון :  "לחץ כאן" או "למאמר המלא". קישורים פנימיים הם קישורים לכל דבר ויש בכוחם ללמד את מנועי החיפוש על התוכן שנמצא מעבר לקליק. כדאי להתחיל להשתמש בקישורים חכמים יותר כגון קרא עוד על קידום אתרים. שימוש בלינקים על גבי ביטויים חסרי משמעות הוא אובדן של הזדמנות פז לעזור למנועי החיפוש להבין מה התוכן של העמוד המקושר.

שימוש מופרז במילת מפתח בעמוד
כדאי להיות קצת סקפטי לגבי מומחים ל"קופירייטינג שמותאם למנועי חיפוש". זהו תואר שמקבל בתוכו יכולת ניסוח בינונית שנועדה לאזכר את ביטוי המפתח מספר רב של פעמים בתוך הטקסט. זה נגמר בדרך כלל בחוויית משתמש גרועה ולעליה בשיעור הנטישה של העמוד. טקסט קריא ומקצועי הוא מה שאנשים אוהבים לקרוא ומה שמנועי החיפוש יודעים להעריך כתוצאה משיעורי נטישה נמוכים ומשך שהיה גבוה של מבקרים באתר.

לסיכום:
בחירת מערכת ניהול תוכן טובה, השקעה בתוכן איכותי, והחלפת קישורים איכותיים בלבד, הם התיאוריה הפשוטה של קידום אתרים. היישום... קצת יותר קשה.

צרו קשר
משכית 22, הרצליה פיתוח
09-9514276