+ קטגוריית המאמרים

עסקים רבים מכירים בעובדה כי מנועי החיפוש יכולים למשוך תנועה של לקוחות פוטנציאליים ממוקדת מאוד לאתר שלהם, לעיתים רבות בין אם מתוך יהירות ובין אם מתוך חוסר ידע אנחנו בוחרים לקדם ביטויים כלליים מידי שבסופו של דבר עולים הרבה כסף ומניבים מעט תוצאות.

בין אם אתה מפרסם באמצעות google adwords ובין אם אתה מקדם את האתר בתוצאות האורגניות (SEO) , תהליך נכון של קידום אתרים מתחיל במחקר יסודי של מילות מפתח.

1. מחקר ראשוני
- אינטואיציה ומשאלת לב - למרביתנו יש אינטואיציה לגבי הביטוי האידאלי שמאפיין של התחום בו אנחנו פועלים. כחברת קידום אתרים אנחנו נתקלים פעמים רבות במשאלות לב של לקוחות , לקדם ביטוי שכל הפורטלים החזקים של התחום שהם נלחמים עליו, עם תשתית קיימת של אתר קטן בן 5-10 עמודים. כמובן שלא כל המשאלות נועדו להתגשם , אך יחד עם זאת בתהליך המיפוי הראשוני כדאי לאסוף את כל הצירופים האפשרים של ביטויי המפתח, בין אם הם משאלת לב ובין אם האתר כבר מקודם בהם לתוצאה סבירה אך צריך חיזוק נוסף. המיון הסופי של המילים שעליהן יינתן דגש יעשה בהמשך.

עסקים רבים מכירים בעובדה כי מנועי החיפוש יכולים למשוך תנועה של לקוחות פוטנציאליים ממוקדת מאוד לאתר שלהם, לעיתים רבות בין אם מתוך יהירות ובין אם מתוך חוסר ידע אנחנו בוחרים לקדם ביטויים כלליים מידי שבסופו של דבר עולים הרבה כסף ומניבים מעט תוצאות.

בין אם אתה מפרסם באמצעות google adwords ובין אם אתה מקדם את האתר בתוצאות האורגניות (SEO) , תהליך נכון של קידום אתרים מתחיל במחקר יסודי של מילות מפתח.

1. מחקר ראשוני
- אינטואיציה ומשאלת לב - למרביתנו יש אינטואיציה לגבי הביטוי האידאלי שמאפיין של התחום בו אנחנו פועלים. כחברת קידום אתרים אנחנו נתקלים פעמים רבות במשאלות לב של לקוחות , לקדם ביטוי שכל הפורטלים החזקים של התחום שהם נלחמים עליו, עם תשתית קיימת של אתר קטן בן 5-10 עמודים. כמובן שלא כל המשאלות נועדו להתגשם , אך יחד עם זאת בתהליך המיפוי הראשוני כדאי לאסוף את כל הצירופים האפשרים של ביטויי המפתח, בין אם הם משאלת לב ובין אם האתר כבר מקודם בהם לתוצאה סבירה אך צריך חיזוק נוסף. המיון הסופי של המילים שעליהן יינתן דגש יעשה בהמשך.

- איך מגיעים לאתר היום? - אם יש ברשותך אתר קיים, הצצה במערכת הסטטיסטיקה שלו תחשוף בפניך ביטויים שכבר היום מגיעים דרכם אליך. בשלב הזה מומלץ לאסוף גם אותם ובמידת הצורך נוריד אותם במיון הסופי.

- מה עושים המתחרים? - ביקור באתרי מתחרים הוא דרך מצויינת לשאוב רעיונות לביטויים מוצלחים. בקר באתרי המתחרים הקיימים שלך ובדוק אילו ביטויים מופיעים בכותרות העמודים ובכותרות הטקסט שלהם. סביר להניח שחלק מהמתחרים שלך ביצעו תהליך דומה , והתרשמות מהמילים שהם מקדמים , יכולה להעשיר את הרשימה שהכנת. 

- משוב מלקוחות וספקים קיימים - מומלץ לשאול ולהתייעץ לקוחות קיימים וספקים, באילו שאילתות חיפוש הם עושים שימוש כדי למצוא שירותים כמו שלכם.

2. השלם את המחקר באמצעות כלי מחקר חיצוניים
קיימים באינטרנט כלי מחקר מצויינים, חלקם בחינם וחלקם בתשלום. אחת התוכנות המומלצות היא ,WordTracker שאוגרת מידע רב על צורות חיפוש של ביטויים שנעשה בהם שימוש ע"י גולשים, ויודעת גם להמליץ על ביטויים נוספים שקשורים לתחום.
כלי מומלץ אחר הוא כלי המחקר של גוגל Google keyword tool . היתרון הגדול שלו הוא בעברית, החסרון הוא שעושר הוריאציות שהוא מספק הינו דל יחסית. כלי חינם נוסף שנתקלתי בו לאחרונה הוא Wordsream , כלי מאד שימושי בעל ממשק משתמש מאד ידידותי ותומך היטב בעברית.

כלים אלה מאפשרים לבחון את הפופולריות של כל ביטוי וגם את מידת התחרות בקרב מפרסמים שיש לגביו.


3. זהה את המוטיבציה העיקרית של הלקוח הפוטנציאלי
לכל גולש יש מוטיבציה שונה לחיפוש עפ"י תחום העניין שלו. למעשה מרבית הגולשים אינם מחפשים מידע עפ"י הביטוי הגנרי שמאפיין את תחום הפעילות, אלה מבטאים את האינטרסים שלהם באמצעות שאילתות שכוללות קרבה גיאוגרפית, טווח מחיר, תכונות המוצר, איכות וכו.
ניתן לאמר היום בבירור כי גולש שמחפש באמצעות ביטוי ספציפי , קרוב יותר לסגור עסקה מאשר גולש שמחפש באמצעות ביטוי כללי ורק החל לגשש את דרכו בחיפוש ספקים.
על מנת להעשיר את ביטויי החיפוש לכם מומלץ לקרוא גם המאמר : קידום אתרים באמצעות זנב ארוך 
אם עומדת בפניכם דילמה האם לקדם ביטוי רלוונטי עם נפח חיפוש נמוך, לעומת ביטוי כללי עם נפח תנועה גבוה. תמיד תעדיפו את הראשון.

4. הערכת ביטויי המפתח
"אין חכם כבעל ניסיון" . לא משנה כמה ירוק יראה הסרגל של פוטנציאל החיפוש בכלי המחקר של גוגל, המדד האמיתי הוא הביצוע בפועל.
קבע לעצמך תקציב פרסום ראוי , פתח חשבון ב google adwords והכנס את כל ביטויי החיפוש שהכנת. הפעל את החשבון לתקופה של חודש- חודשיים ולאחר מכן תוכל לראות באילו ביטויים כדאי להשקיע יותר בקידום אורגני , באילו כדאי להשאר רק עם קישורים ממומנים ועל אילו כדאי לוותר.
ככל שיחס ההמרה הוא גבוה יותר והעלות לקליק גבוהה יותר כך כדאי לבחור בקידום אתרים בתוצאות האורגניות. ביטויים שעלותם נמוכה, כדאי להמשיך לקדם רק בקישורים ממומנים, וביטויים בעלי יחס המרה נמוך , כדאי לזנוח ולא לבזבז עליהם תקציב. מומלץ להעמיק את הניתוח באמצעות ייחוס ביטויי מפתח לפניות שהתקבלו בפועל דרך האתר. כלי חדש שמאפשר זאת נקרא Leadya .

לסיכום
בחירת מילות המפתח הנכונות צריכה לשקלל את נפח התנועה שיש בכל ביטוי וכן את ההתאמה שלו בעיני הגולש לתוכן שיש באתר. לרוב עדיף להשקיע את עיקר המאמץ בביטוי שמניב כמות פניות גבוה, גם אם נפח החיפוש לגביו נמוך לעומת ביטויים אחרים. מחקר מקיף ומתמשך של וריאציות שונות של ביטויים הוא הדרך הטובה ביותר לשפר את התוצאות של כל אתר אינטרנט.

צרו קשר
משכית 22, הרצליה פיתוח
09-9514276