+ קטגוריית המאמרים
במהלך השנים האחרונות הפרסום בגוגל הפך להיות מורכב יותר, עם כניסתם של מפרסמים חדשים ועליית מחירי הפרסום בצורה משמעותית בעקבות כך. הצורך למקסם כל קליק בצורה מקסימאלית ומנגד אימוץ טכניקות שמוכיחות את עצמן כמוזילות את העלות לקליק דורשים ידע מקצועי רב יותר. הצלחה בפעילות הפרסום בגוגל אינה בהכרח רק פונקציה של העלאת הצעת המחיר לקליק בממשק של גוגל אדוורדס. אז מה כדאי לדעת לפני שממשיכים לזרוק כסף על מכונת המזומנים של גוגל?

מיקוד גיאוגרפי
בהנחה שהפרסום צריך להיות ממוקד במדינות ספציפיות, אין טעם להציגו לכל העולם. לכן, אחת האופציות שחשוב להקפיד להגדיר אותן בעת בניית הקמפיין בגוגל היא האזורים הגיאוגרפיים בהם רוצים לפרסם את המוצר או השירות.

מיקוד גיאוגרפי מתייחס ליכולת של מנוע החיפוש לזהות את כתובת ה-IP של הגולש המשתמש במנוע החיפוש ולייחס לכתובת זו מיקום גיאוגרפי. אם הגולש אינו נמצא בשטח גיאוגרפי שהוגדר על ידי המפרסם הרי שהמודעה לא תוצג.

דרך אחרת ,טריוויאלית יותר, היא לכוון לשאילתות חיפוש שכוללות את שם האזור הגיאוגרפי. למשל : "מלון בניו-יורק". אם בעל בית המלון בניו-יורק לא רצה להציג תוצאות לגולשים מישראל,הרי שגם במקרה זה לא תוצג המודעה של אותו מלון.


סינון ביטויים
השימוש בסינון ביטויים או בשמו האחר, מילות מפתח שליליות, הוא דרך קלה, למנוע תנועת סרק לאתר. כאשר המוצר או השירות שלך אינו מכיל תכונה מסויימת, אין טעם להציג את המודעה לגולשים שמחפשים את אותן התכונות. הדוגמא הבולטת ביותר היא המילה "חינם". בתחום שלנו - קידום אתרים - ישנם גולשים רבים שמחפשים את הביטוי "קידום אתרים בחינם", מאחר ולנו אין שירות שכזה, הרי שכל גולש שמגיע דרך חיפוש שכזה הוא מבקר סרק באתר שהושקע בו תקציב פרסום מיותר. דוגמאות שרלוונטיות כמעט לכל התחומים הם מחפשי עבודה. למרפאת שיניים שאינה מחפשת עובדים, כדאי להוסיף לרשימת המילים השליליות את המילים "דרושים", "חיפוש עבודה". סוג אחר של גולשים שאינו רלוונטי למרבית העסקים הוא מחפשי מידע כללי. גולשים אלו משתמשים בביטויים כמו "הגדרה של..", "מושגים ב..", "מזה..?", "מאמרים בנושא..", "קורסים ב..", "השתלמות ב..."

תהליך הסינון יכול להיעשות בהדרגה, על פי ניתוח ביטויי החיפוש שהגולשים מגיעים דרכם לאתר. כאשר מזהים ביטוי חיפוש שככל הנראה מייצג גולש שאינו רלוונטי הרי שהוספתו לרשימת הביטויים השליליים תמנע גולשים נוספים בעתיד להגיע דרך ביטויים אלו.
במהלך השנים האחרונות הפרסום בגוגל הפך להיות מורכב יותר, עם כניסתם של מפרסמים חדשים ועליית מחירי הפרסום בצורה משמעותית בעקבות כך. הצורך למקסם כל קליק בצורה מקסימאלית ומנגד אימוץ טכניקות שמוכיחות את עצמן כמוזילות את העלות לקליק דורשים ידע מקצועי רב יותר. הצלחה בפעילות הפרסום בגוגל אינה בהכרח רק פונקציה של העלאת הצעת המחיר לקליק בממשק של גוגל אדוורדס. אז מה כדאי לדעת לפני שממשיכים לזרוק כסף על מכונת המזומנים של גוגל?

מיקוד גיאוגרפי
בהנחה שהפרסום צריך להיות ממוקד במדינות ספציפיות, אין טעם להציגו לכל העולם. לכן, אחת האופציות שחשוב להקפיד להגדיר אותן בעת בניית הקמפיין בגוגל היא האזורים הגיאוגרפיים בהם רוצים לפרסם את המוצר או השירות.

מיקוד גיאוגרפי מתייחס ליכולת של מנוע החיפוש לזהות את כתובת ה-IP של הגולש המשתמש במנוע החיפוש ולייחס לכתובת זו מיקום גיאוגרפי. אם הגולש אינו נמצא בשטח גיאוגרפי שהוגדר על ידי המפרסם הרי שהמודעה לא תוצג.

דרך אחרת ,טריוויאלית יותר, היא לכוון לשאילתות חיפוש שכוללות את שם האזור הגיאוגרפי. למשל : "מלון בניו-יורק". אם בעל בית המלון בניו-יורק לא רצה להציג תוצאות לגולשים מישראל,הרי שגם במקרה זה לא תוצג המודעה של אותו מלון.


סינון ביטויים
השימוש בסינון ביטויים או בשמו האחר, מילות מפתח שליליות, הוא דרך קלה, למנוע תנועת סרק לאתר. כאשר המוצר או השירות שלך אינו מכיל תכונה מסויימת, אין טעם להציג את המודעה לגולשים שמחפשים את אותן התכונות. הדוגמא הבולטת ביותר היא המילה "חינם". בתחום שלנו - קידום אתרים - ישנם גולשים רבים שמחפשים את הביטוי "קידום אתרים בחינם", מאחר ולנו אין שירות שכזה, הרי שכל גולש שמגיע דרך חיפוש שכזה הוא מבקר סרק באתר שהושקע בו תקציב פרסום מיותר. דוגמאות שרלוונטיות כמעט לכל התחומים הם מחפשי עבודה. למרפאת שיניים שאינה מחפשת עובדים, כדאי להוסיף לרשימת המילים השליליות את המילים "דרושים", "חיפוש עבודה". סוג אחר של גולשים שאינו רלוונטי למרבית העסקים הוא מחפשי מידע כללי. גולשים אלו משתמשים בביטויים כמו "הגדרה של..", "מושגים ב..", "מזה..?", "מאמרים בנושא..", "קורסים ב..", "השתלמות ב..."

תהליך הסינון יכול להיעשות בהדרגה, על פי ניתוח ביטויי החיפוש שהגולשים מגיעים דרכם לאתר. כאשר מזהים ביטוי חיפוש שככל הנראה מייצג גולש שאינו רלוונטי הרי שהוספתו לרשימת הביטויים השליליים תמנע גולשים נוספים בעתיד להגיע דרך ביטויים אלו. מהיכן מגיעות הפניות?
כמו בכל מאמצי שיווק של העסק, חשוב לדעת מהם המקורות שמהן מגיעות בסופו של דבר הפניות. במקרה של פרסום בגוגל חשוב להבין מהן מילות המפתח שמייצרות אל הלידים האיכותיים עבור החברה. שני כלים שמאפשרים זאת הם Google Analytics שמאפשר הגדרה של Goal , כלומר סימון עמוד יצירת הקשר כעמוד מטרה, ומעקב אחר המילים שנעשה בהם שימוש בדרך לעמוד המטרה. כלי זה מאפשר מידע כללי לגבי כמות הפניות שהתקבלו ממילת מפתח ספציפית, אך אינו מזהה פניה ספציפית עם מילה ספציפית.

כלי חדש שפותח בחברתנו נקרא Leadya . היתרון של מוצר זה הוא תיעוד כל נתוני הפניה שמתקבלת מגולשים בנוסף למילת המפתח. כך יכול מנהל המכירות לזהות מראש את האינטרנס האמיתי של הפונה כפי שבוטה במילת המפתח שהשתמש בה, למות שאינטרס זה אינו מופיע בהכרח בטקסט שהוא ציין בפניה.

לסיכום
חיוני עבור גל קמפיין פרסום בגוגל לשפר לאורך זמן את התוצאות שמתקבלות ממנו. הדרך לעשות כן היא לנסות ולמקד ככל האפשר את הקמפיין בביטויים שדרכם מגיעים מבקר רלוונטים ככל הניתן. כאשר מתגלה ביטוי מפתח שדרכו מגיעות מרבית הפניות, ניתן למקד את מרבית התקציב בו ובמקביל לעשות כל מאמץ כדי להתקדם בתוצאות האורגניות של אותו ביטויי.
צרו קשר
משכית 22, הרצליה פיתוח
09-9514276