מאמרים

האם מיקרוסופט יכולה להצליח בתחרות כנגד גוגל?

ההשקה של  BING  ביוני הייתה המילה האחרונה של מיקרוסופט במאבק לחלוקת השוק כנגד גוגל. אולם, האם זה עובד? עפ"י דו"ח חדש מחברת  " SEARCHIGNITE "  - התשובה :  עדיין לא. 
לבינג בינתיים יש נתח קטן של כ - 6% בעוגת הפרסום של PPC בארה"ב , ברבע השני של 2009, כך גילה המחקר. למעשה, נתח זה היה בידי מיקרוסופט גם בימי מנוע החיפוש של MSN. 

חלקה של  YAHOO בעוגת הפרסום באמצעות מודעות טקסטואליות (PPC) , הינה כ -  17% , כך שגוגל נשארת המובילה בשוק הפרסום מבוסס מנועי חיפוש , עם 77% מההכנסות. נתונים אלו דומים לנתונים של חברות מחקר אחרות שעוקבות אחר מספרים אלו. " EFFICIENT FRONTIER " מציב את החלוקה של גוגל בהוצאות פרסומות כ- 75% יאהו 20.5% ומיקרוסופט כ- 4.5%. 
כמובן שהשאלה המתבקשת ביותר, מה היה קורה אם מיקרוסופט הייתה אכן רוכשת את יאהו בשנת 2008 ? אולי, שיתוף הפעולה היה לטובת שניהם.

בעוד שגוגל ממשיכה לשלוט  בהיקפי ההכנסות,  בינג מנסה להציע חווית גלישה קצת שונה מגוגל. 

התחרות הגוברת בתחום הפרסום באינטרנט והעלות הגבוהה הכרוכה בכך, אינה מתאימה לחברות קטנות בעלות משאבי שיווק מוגבלים. יחד עם זאת אף חברה לא יכולה להתעלם מהיתרון הטמון בקידום אתרים במנועי חיפוש - היכולת למקד את מאמצי השיווק בקהל יעד שמתעניין בזמן אמת במידע בנושא מוצרים ושירותים דומים למה שהחברה שלך מציעה.

האתגר הקיים בצורת שיווק שכזו הינו בהשקעה הנדרשת על מנת לקדם אתר בביטוי מפתח בעל נפח תנועה גדולה, שכן התחרות על ביטויים אלו הופכת קשה מיום ליום. האלטרנטיבה האינטרנטית הקיימת לחברות קטנות דומה למה שמכונה ע"י מומחי שיווק:  שיווק גרילה -  התמקדות בפלחי שוק שאינם מוגנים כראוי ע"י החברות הגדולות.  בעולם האינטרנט אסטרטגיה זו מכונה  - "אסטרטגיית הזנב הארוך".

הזנב הארוך הוא ביטויי מתחום המתימטיקה והסטטיסטיקה , שנועד לתאר העדפות "כלכליות" ובמקרה של עולם מנועי חיפוש - העדפות שימוש בביטויים חיפוש בעלי פופולריות נמוכה. התיאוריה המתימטית אומרת שמעל 80% מהגולשים שמגיעים לאתר מגיעים אליו תוך שימוש באמצעות ביטויים "מורכבים" שתדירות השימוש בהם נמוכה. לדוגמא : לאתר העוסק בתחום התיירות - 20% מגולשים, יתחילו את החיפוש שלהם בביטוי כגון "חופשה", "חופשה בישראל", "בית מלון" , ואילו הרוב הגדול של 80% ישתמשו בביטויים שתדירות השימוש בהם נמוכה, אולם היא מתאימה לצרכיהם האישיים, כגון : "חופשה בגליל עם ילדים וארוחת בוקר", נופש זוגי 20 באפריל - 22 באפריל"..וכו.

תהליך קידום אתרים באינטרנט כולל מספר מרכיבים שמטרתם לשפר את ה"נראות" של אתר האינטרנט, בעיני מנועי החיפוש, להדגיש ולחדד את ביטויי המפתח בהם עוסק כל דף, ולהגדיל בהדרגה את מדדי האמינות והקרדיט שמנוע החיפוש מייחס לאתר.

ניתוח אתרים 
לפני שמתחילים , יש צורך בניתוח מבנה האתר כפי שמנועי החיפוש רואים אותו. קיומם של תפריט קריא (שאינו תמונות ו/או פלאש), הוספת מפת אתר ותיקון קישורים שבורים, הינם השלב הראשון בשיפור יכולת הקריאה וההבנה של מבנה האתר ע"י מנועי החיפוש. מומלץ מאד לבדוק תאימות לסטנדרט W3C. במידה וקיימות שגיאות ייתכן ומנועי החיפוש לא מצליחים לסרוק את האתר  , למרות שהוא מוצג לכאורה כראוי בדפדפן. 
 
לאפיין יעדים עסקיים 
בדיוק כמו שנהוג בעולם השיווק, לפני שמתחילים מהלך של קמפיין שיווקי יש צורך בניתוח שוק המטרה והבלטת היתרונות של החברה לעומת המתחרים. בשדה המערכה האינטרנטי יתרונות ויעדים אלו מתורגמים לרשימת ביטויי מפתח שמטרתם לקלוע לטעמי החיפוש של הגולשים. לדוגמא, אתר העוסק באופנת נשים, עשוי לשקול לקדם ביטויים כגון "אופנת נשים", "אופנת נשים סוף עונה", "אופנת נשים במבצע" , "אופנת נשים יוקרתית", וכו. 

צרו קשר
משכית 22, הרצליה פיתוח
09-9514276