+ קטגוריית המאמרים

תהליך קידום אתרים באינטרנט כולל מספר מרכיבים שמטרתם לשפר את ה"נראות" של אתר האינטרנט, בעיני מנועי החיפוש, להדגיש ולחדד את ביטויי המפתח בהם עוסק כל דף, ולהגדיל בהדרגה את מדדי האמינות והקרדיט שמנוע החיפוש מייחס לאתר.

ניתוח אתרים 
לפני שמתחילים , יש צורך בניתוח מבנה האתר כפי שמנועי החיפוש רואים אותו. קיומם של תפריט קריא (שאינו תמונות ו/או פלאש), הוספת מפת אתר ותיקון קישורים שבורים, הינם השלב הראשון בשיפור יכולת הקריאה וההבנה של מבנה האתר ע"י מנועי החיפוש. מומלץ מאד לבדוק תאימות לסטנדרט W3C. במידה וקיימות שגיאות ייתכן ומנועי החיפוש לא מצליחים לסרוק את האתר  , למרות שהוא מוצג לכאורה כראוי בדפדפן. 
 
לאפיין יעדים עסקיים 
בדיוק כמו שנהוג בעולם השיווק, לפני שמתחילים מהלך של קמפיין שיווקי יש צורך בניתוח שוק המטרה והבלטת היתרונות של החברה לעומת המתחרים. בשדה המערכה האינטרנטי יתרונות ויעדים אלו מתורגמים לרשימת ביטויי מפתח שמטרתם לקלוע לטעמי החיפוש של הגולשים. לדוגמא, אתר העוסק באופנת נשים, עשוי לשקול לקדם ביטויים כגון "אופנת נשים", "אופנת נשים סוף עונה", "אופנת נשים במבצע" , "אופנת נשים יוקרתית", וכו. 

מציאת הביטויים שמאפיינים ומבדלים את החברה, הינה המפתח למשיכת תנועת גולשים רלוונטים לאתר. יתרה מזו גולש שימצא באתר את מבוקשו, ויאריך את משך "שהייתו" באתר יסייע בכך גם להגדלת האמינות של האתר, שנמדדת בין היתר במשך זמן השהייה ובכמות הדפים הנוספים שהגולש צפה באתר לאחר שנכנס אליו. מקום טוב להתחיל בוא הוא ביקור באתרי מתחרים והתרשמות מהביטויים בהם הם משתמשים.
 
מחקר ביטויי מפתח מקיף - חיפוש מותאם אישי
הגדרת רשימת ביטויי המפתח מפורטת, היא המפתח העיקרי להצלחה של קידום אתר. מחקרים מראים כי מרבית הגולשים מחפשים מידע בנוגע למאפיינים ספציפיים שמתאימית להעדפותיהם האישיות, ולאו דווקא באמצעות הביטוי הגנרי של תחום החיפוש. אם נחזור לדוגמת "אופנת נשים", הרי שרק כ - 10% מהגולשים שמחפשים במידע בתחום משתמשים בביטוי הגנרי הכללי. מרבית הגולשים יוסיפו מאפייני חיפוש שונים כגון, מיקום גאוגרפי, הגדרת יעדי מחירים, הגדרת טיב המוצר (חדש / יוקרתי /מעוצב ) וכו. מומלץ להכין טבלה הכוללת את מרבית הקריטריונים שיכולים להתאים לחיפושים ממוקדים.  באתר זה מפורסם מאמר שמכיל רשימה ראשונית של קטגוריות להגדרת  ביטויי מפתח  . מקור איכותי נוסף למציאת רעיונות למילים ניתן למצוא בכלי מציאת המילים של גוגל . 

ביצוע התאמות קוד באתר
לאחר איתור רשימת מילות המפתח המתאימה לאתר שלך, יש להטמיע את ביטויי המפתח באזורי התוכן הרלוונטיים : כותרת הדף, כותרות תוכן בתוך העמוד, אזכורים ביחס של 3%-5% מסך כל התוכן  בעמוד, תגיות META, ושימוש בהפניות פנימיות מעמוד לעמוד בתוך האתר. חזרה שכזו על הביטוי היא הדרך "ללמד" את מנועי החיפוש באיזה תחום תוכן וביטויים העמוד שלכם עוסק. מומלץ לקדם 2-3 ביטויים בכל עמוד לכל היותר.

בניית קישורים 
 מיומנות בבניית קישורים היא מקצוע בפני עצמו. התיאוריה שמאחרי פעילות זו היא הבסיס המרכזי לפטנט של גוגל. בבסיס התיאוריה עומדת ההנחה, שככל שיש יותר אתרים שמקשרים אל אתר מסוים, סביר להניח שיש באתר מידע בעל ערך. יתרה מזו, אם הקישורים אל האתר נעשים באמצעות מילת מפתח  הרי שהעמוד אליו נגיע לאחר לחיצה על הקישור עוסק גם הוא באותו ביטוי. אחת הטעויות הנפוצות היא להשתמש בקישור שלו משתמש במילת המפתח כמו - מידע נוסף - אל עמודי תוכן פנימיים באתר. קישר זה מלמד את מנוע החיפוש כי העמוד עוסק בתוכן בשם "מידע נוסף". קישור אפקטיבי יותר יהיה - מידע נוסף בנושא אופנת נשים יוקרתית.
ככל שיותר אתרים יפנו אל האתר שלך בביטויי המפתח הרלוונטים, כך יגדל מדד הקרדיט והאמינות שמנועי החיפוש ייחסו לאתר, בבואם להציג לגולש אקראי תוצאות חיפוש שעוסקות באתו תחום.
 
 דוחות מיקום ובקרה
כמו בכל תהליך ארוך טווח יש צורך בבקרה מתמשכת בנוגע למיקום האתר בתוצאות החיפוש. כלי מצוין שמרכז את תוצאות החיפוש בהם נמצא האתר בכל הביטויים שאנחנו מעוניינים לחפש, נקרא google monitor. מדובר בכלי חינם, שחוסך מאמץ רב באיסוף אינפורמציה לגבי תוצאות באתר בכל ביטוי וביטוי. כלי בקרה מצויין נוסף הוא כלי הסטטיסטיקה של google - גוגל אנליטיקס, שמאפשר לבדוק את התוצאות  של פעילות הקידום, מבחינת שיפור בכמות הכניסות דרך ביטויי המפתח, מדידת זמן השהייה של הגולשים, מדידת העמודים הפופולריים וגם במדד לא פחות חשוב של שיעור נטישת הגולשים לאחר ביקור קצר באתר.

 לסיכום
 תהליך קידום אתר הוא תהליך ארוך שבמרכזו המאמץ "ללמד" את מנועי החיפוש מהם התכנים בהם עוסק האתר, בהתאם לביטויים בהם היינו רוצים לקדם אותו, וכן בניית קרדיט לאורך זמן כתוצאה מקישורים מאתרים חיצוניים , שהם בבחינת "המלצות" על האתר. הוספה מתקמת של תכנים לאתר, והוספה מתמדת של קישורים הם המפתח להצלחה בתהליך. 

צרו קשר
משכית 22, הרצליה פיתוח
09-9514276