+ קטגוריית המאמרים

האם מיקרוסופט יכולה להצליח בתחרות כנגד גוגל?

ההשקה של  BING  ביוני הייתה המילה האחרונה של מיקרוסופט במאבק לחלוקת השוק כנגד גוגל. אולם, האם זה עובד? עפ"י דו"ח חדש מחברת  " SEARCHIGNITE "  - התשובה :  עדיין לא. 
לבינג בינתיים יש נתח קטן של כ - 6% בעוגת הפרסום של PPC בארה"ב , ברבע השני של 2009, כך גילה המחקר. למעשה, נתח זה היה בידי מיקרוסופט גם בימי מנוע החיפוש של MSN. 

חלקה של  YAHOO בעוגת הפרסום באמצעות מודעות טקסטואליות (PPC) , הינה כ -  17% , כך שגוגל נשארת המובילה בשוק הפרסום מבוסס מנועי חיפוש , עם 77% מההכנסות. נתונים אלו דומים לנתונים של חברות מחקר אחרות שעוקבות אחר מספרים אלו. " EFFICIENT FRONTIER " מציב את החלוקה של גוגל בהוצאות פרסומות כ- 75% יאהו 20.5% ומיקרוסופט כ- 4.5%. 
כמובן שהשאלה המתבקשת ביותר, מה היה קורה אם מיקרוסופט הייתה אכן רוכשת את יאהו בשנת 2008 ? אולי, שיתוף הפעולה היה לטובת שניהם.

בעוד שגוגל ממשיכה לשלוט  בהיקפי ההכנסות,  בינג מנסה להציע חווית גלישה קצת שונה מגוגל. 

עפ"י " FORRESTER RESEARCH ", בינג מציע בחירה בין סוגי תכנים שונים שקשורים לביטוי החיפוש. למשל:  חיפוש הביטוי " מייקל ג'קסון" יתחלק לביוגרפיה שלו, וידיאו , ודיסקוגרפיה. 
הבדל נוסף הוא במניפולציה שניתן לעשות בתוצאות ע"י תהליך "קידום אתרים".  נדמה ש BING מאמצת אסטרטגייה קצת שונה מאשר גוגל, לדירוג תוצאות החיפוש. בעוד גוגל נותנת משקל רב לתכנים בתוך האתר, BING אימצה אלגוריתם שבוחן את הפופולריות של האתר ברשתות חברתיות כגון טוויטר ופייסבוק, כמדד לרלננטיות של אתר לתוצאות חיפוש ספציפיות .

חברות קידום אתרים צריכות להיות יותר עירניות בנוגע קידום בבינג, לאור העובדה שהוא כבר עבר את Yahoo ונחשב כיום למנוע החיפוש השני בחשיבותו עם נתח שוק של כ 16.5% , אומנם רחוק מגוגל, אבל לא משהו שכדאי להתעלם ממנו לחלוטין.  

עוד קובע המחקר של  פורסטר , שגישתו של בינג לגבי סוגי התכנים שנמצאים בתוצאות החיפוש, משפרות במידה משמעותית את היכולת של הגולש למצוא את המידע שלוונטי לו ביתר קלות.

מבחינת אלגוריתם קידום האתרים  בינג לא שונה בהרבה מ-Google. המוניטין של אתר נקבע בעיקרו מכמות הקישורים שמצביעים על האתר.

דבר אחד נראה שונה מאוד בבינג בנוגע לקישורים היוצאים מהאתר. בשונה מגוגל בינג יותר סלחני בהיבט הזה שכמות קישורים גדולה שיוצאת מהאתר לא תוריד את דירוג האתר. 

הבדל נוסף שניתן לזהות בין תוצאות החיפוש הוא שגוגל החלה לתת חשיבות גדולה יותר לאתרי בלוגים ומדיה חברתית בתוצאות שלה, ואילו בבינג נראה כי בלוגים מתקשים לקבל דירוג מועדף.

עדין מוקדם לומר איזו השפעה תהיה לבינג על שוק החיפוש באינטרנט , מה שברור  גוגל תמשיך להיות מתחרה קשה מכדי להכניע אותה, גם בשנים הבאות. 

צרו קשר
משכית 22, הרצליה פיתוח
09-9514276