+ קטגוריית המאמרים

3 אסטרטגיות SEO לחברות לשנת 2013
מאת לורה ביטי ובנג'י אריולה
אתם מאמינים שכבר כמעט 2013? זה אומר שצריך לבדוק את עתיד תכנית השיווק שלכם וללמוד את האלמנטים החדשים במשחק. בעולם של חיפוש מקוון, ההשפעה היא אמתית ומיידית. אסטרטגיית SEO מתוכננת היטב ומסע פרסום של שיווק דיגיטלי יכולים להבטיח שהארגון שלכם יישאר מעשי מול המתחרים ויעלה את רווחי העסק. השקעה בפרסום ללא החזר מובחן היא נחלת העבר בעבור רוב המותגים.
הבעיה עם אסטרטגיית ה-SEO של חברות היא שהיא יכולה לפעמים להוות עומס רב על מנהלי השיווק. מנהלים חובשים כמה כובעים ואין להם זמן או אנרגיה להתעמק בניואנסים של היישומים הטכניים או להישאר עם האצבע על דופק עדכוני האלגוריתם וחיזוק התוצאות של מנועי החיפוש.

כדי לעזור למותגים גדולים ולמנהלי שיווק לקבל החלטות נבונות בתעדוף החיפוש, הכנו רשימה של 3 אסטרטגיות שקמפיינים של SEO של חברות צריכים.
1. יחידה עסקית והתקשרות ארגונית – האם צוות השיווק שלכם מגדיר מדדי ביצוע מרכזיים בזה אחר זה? האם הם חיים בממגורת מידע שאינה משלבת בין הזדמנויות קידום מכירות? האם יש לכם הבנה ברורה של המקום שאליו אתם רוצים לשלוח גולשים למלות מפתח מסוימות? זה הזמן לקחת צעד אחורה ולהתחיל לשלב ברצינות בין הצוותים שלכם (בין אם הם פנימיים, סוכנויות או שניהם). הגדירו אסטרטגיית שליטה במלות המפתח שלכם, כך שכל יחידה עסקית תבין מהן מלות המפתח המוגדרות שלה, למה היא מסמנת אותן, ובמה הן שונות מיחידות עסקיות אחרות. ההתחייבות לתעדוף זה, מטבעה, והתקשורת של מדדי הביצוע המרכזיים מאפשרים יצירת אסטרטגיות שיביאו גולשים לעמודי הרשת הנכונים ולנכסים דיגיטליים אחרים. כך, קבוצות עסקיות גם יכולות לקדם זו את זו במקום לבנות מיקוד שנובע מהתחרות על מטרות דומות או זהות.

2. שינויים טכנולוגיים ויישומים – אלו מכם שפועלים בכמה מדינות, האם אתם נאבקים לנהל את תוכן האתר בדומיינים בכמה קודים של מדינות? האם אתם יודעים האם מערכת ניהול התוכן שלכם יוצרת פרמטרים שיוצרים תוכן משוכפל או עמודים שיוצרים את עצמם בניסיון לספק פיתוח שאפשר לדרג? אתם חייבים להבין איך המערכות הטכנולוגיות של החברה שלכם ימלאו תפקיד באסטרטגיית ה-SEO שלכם. יישום SEO צריך להיות מתועדף בתכנית השיווק של החברה. מחלקות תמיכה טכנית ידועות לשמצה בכך שהן עמידות בפני שינויים, בפני עלייה בעומס העבודה ובפני מטלות שקשה לראות את הערך הישיר שלהן. מנועי החיפוש משתנים במהירות והמפתחים צריכים להיות מוכנים להיות מסוגלים להסתגל. אנשי ה-SEO גם צריכים לעשות עבודת הסברה טובה יותר בנושא חשיבות העבודה הזו והתוצאות שהיא תביא לשיפור. כשאתם שוקלים את אסטרטגיית החיפוש של החברה שלכם, שאלו את עצמכם את השאלות האלו: (1) האם יש לכם מערכת מסחר אלקטרוני גדולה שיוצרת כתובות URL דינמיות המשתנות על פי מסלול הכניסה? (2) האם יש לכם מערכת ניהול תרגום שמתרגמת את כל התוכן שלכם לכל האזורים? (3) האם עדכנתם את אוצר המלים של התרגום שלכם כך שהוא משקף את תעדוף מלות המפתח המקומיות שלכם? אם לא חשבתם על השאלות האלו עדיין, נראה שאתם צריכים לשקול מחדש את אסטרטגיית החיפוש הגלובלית שלכם.

3. הבנת סביבת החיפוש המשתנה – החיפוש משתנה במהירות. בשנת 2012 היו יותר מ-20 עדכונים ועוד הרבה התאמות קטנות. לפי מהנדס גוגל מאט קאטס בכנס SES (אסטרטגיות מנועי חיפוש) בסאן פרנסיסקו, המהנדסים שלהם כל הזמן עובדים על עדכונים חדשים. לעדכוני האלגוריתם של גוגל, כמו עדכוני פנדה ופינגווין, יש השפעה משמעותית על מנועי החיפוש, והם השפיעו בצורה שלילית על הרווחים בשורה התחתונה של עסקים רבים בשל ירידה בדירוג. מיתון הסיכון אינו מספיק. מותגים צריכים לחשוב קדימה ולמתוח את הגבולות שלהם כדי שהמתחרים שלהם לא יקדימו אותם.

"לעולם לא תוכלו להימנע מכך שישנם אנשים שחושבים ש-SEO הוא מאמץ לנצח את המערכת או את גוגל. בעבר, טריקים רבים היו מצליחים, אבל ככל שגוגל מנסה לשפר כל הזמן את איכות תוצאות החיפוש, טריקים רבים כבר אינם עובדים. להצליח ב-SEO בימינו כולל חשיבה במונחים של שירות לקוחות מעולה, הצעת מוצרים ושירותים מעולים, להיות מנהיג נחשב ולבנות תמיכת מוצר מקוונת. בסופו של דבר, הדברים האלו עוזרים בבניית דירוג ככל שאתם צוברים יותר קישורים טבעיים שלא יושפעו מהעדכונים של פנדה ופינגווין." – בנג'י אריולה

לעסקים יש הזדמנות להרחיב את טביעות הרגל של החיפוש האורגני שלהם באמצעות עמידה בקצב ההשבחות החדשות. שיקלו את התחומים שלפניכם:

• מיקוד מחודש במנהיגות מחושבת, שיווק תוכן ומדיה חברתית
• ניהול עמוד מותג Google+ ועמוד Google+ Places למבחר מיקומים
• קביעת האופן שבו הארגון ישתמש בתגיות הכותבים
• קביעת האופן שבו הקהל יכול לפנות למותג שלכם ב-Google Hangout
אם עדיין לא התחלתם אפילו באסטרטגיות אלו, אתם לא עומדים בקצב. התחילו לאמץ את העולם של Google+. הוא לא הולך לשום מקום והמשתמשים מתחילים לאמץ אותו. ואף חשוב יותר, נראות החיפוש שלכם יכולה להתחזק באמצעות יצירת אסטרטגיה שהיא הגיונית למותג ולמיקומים שלכם.
החיפוש ימשיך להביא תנועה לארגונים ולחברות. כמות התנועה למעשה תלויה בהיערכות החברה, בתפיסת הטכנולוגיה שלה ובגמישות שלה לאמץ את הסביבה המשתנה. 2013 תהיה בוודאי מרגשת, אתם מוכנים?

צרו קשר
משכית 22, הרצליה פיתוח
09-9514276