+ קטגוריית המאמרים

פעילות קידום האתרים נתפסת פעמים רבות למתבונן מהצד כקופסה שחורה : מכניסים כסף מצד אחד ומקבלים אתר מקודם במספר ביטויי חיפוש בצד השני. כדי להקל על תהליך בחירת ספקים בנושא, להלן מספר נקודות וטיפים לתמחור קידום אתרים :

ניתוח האתר
ניתוח האתר כולל התייחסות להיבטים שונים של האתר על מנת להעריך את הפעולות שצריך לבצע כדי לשפר אותו בעיני מנועי החיפוש. הניתוח כולל גם שורה של הצעות אופרטיביות שצריך לבצע, בינהן : שינויים בהיררכיית העמודים , שיפור תפריטי ניווט, ניהול הקישורים פנימיים , שימוש בתגיות מטא, שינויים בקופירייטינג של הטקסט , תאימות HTML לסטנדרטים מקובלים של W3C , התאמת הרזולוציה למסכים שונים, יצירת דפי שגיאה 404 במקומות בהם יש כתובות URL שגויות, בחינת מערכת הסטטיסטיקה שבאתר, בחינת המיקומיים הקיימים של האתר במילות מפתח נבחרות.

מחקר מילות מפתח
אחד הצעדים הבסיסיים של תמחור קידום אתרים הוא מחקר מילות מפתח. מחקר מילות מפתח נעשה על מנת לנסות ולמקסם את היכולת למשוך תנועה מצורות ביטוי שונות שקשורות לפעילויות השונות של החברה. ככל שהאתר יופע בוריאציות חיפוש שונות יותר, כך ייגדל הפוטנציאל שלו להתאים לצורות החיפוש של לקוחות פוטנציאלים נוספים.

ניתוח מתחרים
הבנת שיטת העבודה והחוזקות של אתרי המתחרים היא חלק אינטגראלי שצריך להיות מתומחר בתהליך קידום האתר.
ניתוח האתרים של החברות שהן מתחרות ישירות של העסק, וניתוח המתחרים שכבר מקודמים בביטויי מפתח שחיוניים לקידום אפקטיבי של האתר, מגלה הזדמנויות לקידום בביטויי מפתח נוספים וכן את מידת ההשקעה הנדרשת לקידום בביטוי ספציפי תוך בחינת התועלת שתצמח מכך אל מול העלות הצפויה.

קופירייטינג והשקעה בתוכן
קופירייטינג למטרות קידום אתרים, דורש ניסיון ויכולת כתיבה גבוהה, הצורך באזכור במינון נכון של ביטויי מפתח עבור מנועי החיפוש תוך שמירה על טקסט רציף, קריא ומעניין עבור הקוראים, אינו משימה קלה, בוודאי לא כשהאתר הוא בשפות נוספות מלבד עברית.

שירותי הקופירייטינג של החברה צריכים לכלול לכלול שיבוץ של מילות המפתח בכותרות העמודים באתר, שיפור מינון מילות המפתח בטקסט HTML, ושכתוב תגי התיאור של האתר.

יצירת מפת אתר
יצירת מפת האתר מאפשרת למנועי החיפוש, להבין טוב יותר את תכולת העמודים של האתר, בנוסף היא עוזרת להם לזהות עמודים חדשים שנוספו לאתר ולהוסיף אותם לאינדקס שלהם. השימוש במפת אתר הוא גם כלי מצוין לבנות קישורים פנימיים בתוך האתר תוך שימוש במילות המפתח בתוך הקישור עצמו, קישור ו תיאור קצר של הקישור שנוצר עבור כל דף של האתר שלך. מקור: מפת האתר הוא הוסיף אז שלך הראשי תפריט ניווט.

בניית קישורים
בניית קישורים מאתרים חיצוניים, משפיעה על הפופולריות של האתר ברשת. ככל שיותר אתרים מקשרים אל האתר, כך מנועי החיפוש משתכנעים ב"אמינות" של האתר . ישנן טכניקות רבות ליצירת קישורים לאתר . הטכניקה הפשוטה יחסית נקראת "החלפת קישורים (Link Exchange), שבה האתר מקודם נותן קישורים מעמודים מסויימים שלו לאתרים אחרים ומקבל מהם קישורים לעמודים אחרים אצלו. הטכניקה השניה המכונה גם "קישורים בכיוון אחד (One Way Links ) , נחשבת טובה יותר שכן האידאל הוא יותר קישורים נכנסים מאשר יוצאים, אך היא גם מורכבת יותר לביצוע. הדרך לייצר קישורים חד כיווניים היא החלפת קישורים משולשת, כלומר האתר שנותן קישור מטעמינו הוא אתר שלישי שאינו האתר המקודם, והאתר המקודם רק מקבל את הקישור מהאתר השני.
טכניקה אחרת היא יצירת מאמרים מקצועיים והגשתם לפרסום לבעלי אתרים ופורטלים אחרים שתמיד ישמחו לתוכן חדש ואיכותי , בתמורה להשארת קרדיט בגוף הטקסט.
חשוב מאד לוודא בתמחור קידום אתרים אילו מהקישורים יישארו כנכנס של הלקוח לטווח ארוך גם לאחר שהסכם קידום האתר ייסתיים, ואילו קישורים ירדו. הורדת קישורים יכולה לגרום לנסיגה בתוצאות שכבר הושגו ולכן כדאי להבהיר את הנקודה מראש.

שיפור זמן הטעינה של האתר ותאימות W3C
בחלק מהאתרים זמן טעינת העמוד היא איטי. זמן טעינה איטי, הוא אחד הקריטריונים שמצביעים בעיני מנועי החיפוש על איכות האתר. לעיתים זמן טעינה איטי נובע מקוד HTML בעייתי או תמונות ששמורות ברזולוציה גבוהה מידי.
תאימות קוד האתר לסטנדרט W3C , תופסת חשיבות הולכת וגוברת. אתרים שמקודדים רע, חוסמים למעשה את היכול של מנועי החיפוש לסרוק אותם. לכן חשוב מאד שחלק משמעותי ממאמץ קידום האתרים (וכמובן מהתמחור שלו) בשלבים הראשונים יופנה לביצוע התאמות תאימות ל W3C .

תאימות האתר לדפדפנים שונים ולרזולוציות שונות
גולשים שונים משתמשים בדפדפנים שונים וברזולוציות מסך שונות. חשוב לבחון את התאמת האתר לתצוגה בפורמטים משתנים, שכן . אתר שאינו מותאם לחלק מהדפדפנים והרזולוציות, עשוי לגביר את שיעור הנטישה של גולשים מסויימים , ולגרום לנסיגה בקידום האתר.

דוחות ומפגשים שוטפים
מאחר ותחום קידום האתרים אינו מוסדר, בקרב החברות הפועלות בענף, אין מדיניות דיווח ברורה ללקוח, והוא מקבל דיווח רק כאשר משהו השתנה בקשר למיקום של אחד מהביטויים.
מנגנוני הדיווח חייבים להיות מוטמעים בתהליך קידום האתר ותמחורו, בעיקר בשל העובדה שמדובר בתהליך ארוך טווח שיכולות להיות בו גם ירידות. על תהליך הדיווח לכלול מידע על : כמת הכניסות החודשית לאתר, היקף התנועה שנבעה מכל אחת ממילות המפתח, מיקום בסוף חודש של האתר ביחס למילות המפתח, המלצות לשיפורים בחודש/תקופה הקרובה.

צרו קשר
משכית 22, הרצליה פיתוח
09-9514276