+ קטגוריית המאמרים

שיפור התוצאות של אתר אינטרנט, הוא נושא שמעסיק את כל מי שבוחן מידי פעם את נתוני הסטטיסטיקה של האתר שלו.

איך לגרום ליותר גולשים להכנס לאתר? איך להניע אותם להשאיר יותר פניות / לבצע רכישות באתר? איך לשפר את דרוג האתר בתוצאות מפתח חשובות במנועי חיפוש? .
 

אז איפה מתחילים?
 

ניתוח הסטטיסטיקה של אתר האינטרנט

האם אתה מודד את התעבורה לאתר שלך? מידי יום מתקשרים אלינו לקוחות שמעולם לא ראו את סטטסיטיקת האתר שלהם. או כי הם לא ידעו שישנה כזו, או כי לא טרחו לוודא כי לחבילת האחסון שקנו יש מערכת כזו. אם אין לך מערכת סטטיסטיקה באתר, מומלץ לבקש מחברת בניית האתרים שלך להתקין באופן מיידי קוד של google analytics. מדובר בתוכנת חינם עם יכולות תצוגה וניתוח של נתונים מאד מתקדמת. התקנת גוגל אנליטיקס לוקחת פחות משעת עבודה.
 

כניסה למערכת הסטטיסטיקה תגלה לך איך אנשים מגיעים לאתר שלך, מהם העמודים שבהם הם צופים, כמה זמן הם נמצאים באתר, מהם העמודים בהם יש נטישה גבוהה של גולשים, מהם העמודים שעובר גולש ממוצע עד שהוא מגיע לעמוד ההזמנה /יצירת קשר ועוד.

הדבר היפה תחום קידום אתרים בפרט ובשיווק באינטרנט כלל הוא שניתן למדוד הכל!  אפשר למדוד כמה אנשים הגיעו? מהיכ?, דרך אילו מילות מפתח? מהם המאפיינים של הגולשים שביצעו רכישה או השאירו פניה? מידע זה  מקל מאד לרכז את הזמן והמאמץ על מה פרקטיקה שעובדת  ולזנוח מאמץ ופעילויות שאינן מניבות תוצאות. היכולת להפיק מידע שכזה כמעט בלתי אפשרית בצורת פרסום אחרת כדוגמת פרסום ברדיו או בעיתון.
 

ואם כבר ניתוח, ניהול נכון של שיפור תוצאות מחייב מעקב אחר מגמות. למשל, אחת המגמות שאנחנו ממליצים לעקוב אחריהן היא דפים שבהם יש שיעור נטישה גבוה. ככל הנראה מדובר בעמודים בהם המידע הוא סתמי ולא רלוונטי או שלגולש לא ברור לאן ממשיכים מכאן ולכן הוא עובר לאתר אחר, כדי לחפש את מה שבאמת מעניין אותו.
 

מה מומלץ לעשות?

תוכנת  google analytics מאפשרת להציג את שיעורי הנטישה של עמודים שונים. השוואת הנתונים בין עמוד שיש בו שיעור נטישה נמוך ובין עמוד עם שיעור נטישה בעייתי יכולה לחשוף את הדרך לשיפור המצב. במרבית המקרים בעמודים בעלי שיעור נטישה נמוך, ישנה הפניה בתוך המאמר למידע נוסך, או לעמודי המשך שמסקרנת את הגולשים להמשיך ולצפות באתר. מעבר להטמעת קישורים פנימיים בתוכן אחר מומלץ לשבץ טופס פניה קטן בצד העמוד או לינק בולט לעמוד יצירת קשר, על מנת לנסות ולהציל את מי שככל הנראה הלך לאיבוד ולהראות לו את הדרך לקבלת המידע שחסר לו באמצעות נציג שירות ומכירות אנושי.
 

- שיפור העיצוב והתוכן באתר -המטרה העיקרית של עיצוב האתר היא לשדר תדמית מקצועית וההפוך את חוויות הגלישה לנוחה ונעימה יותר. שיפור חוות הגלישה נמדדת במספר פרמטרים :
 

- שימושיות - שימושיות האתר נמדדת ביכולת שלו לאפשר לגולש להעביר את המסרים של האתר בצורה ברורה ולאפשר לו להתמצא במהירות.האם המידע שמוצג לגולשים הוא משכנע ומקיף ומאפשר להם לקבל החלטות מושכלות בזמן הביקור באתר שלך?
 

- ניווט נוח - הנגישות של הגולש למידע היא פרמטר קריטי בשיפור חוויות הגלישה. האם המידע החשוב לגולש נמצא במרחק קליק, או שצריך לחפור באתר כדי למצוא אותו?
מערכת הניווט באתר מורכבת מהתפריטים שמוצגים לגולש ומקישורים פנימיים שנמצאים בתוכן ומאפשרים לקבל מידע נוסף על מוצרים נוספים ומידע מקצועי ייחודי שהחברה מספקת.
מומלץ להציג לגולש קישורים בולטים (קיצורי דרך) לעמודי תוכן חשובים כגון עגלת קניות, שירות לקוחות, טיפים מקצועים וכו.

אחד הכלים האפקטיבים ביותר לשיפור חוויות הגולש (ועל כך הוא גם זוכה להתייחסות חיובית מצד מנועי החיפוש), הוא סרגל התמצאות באתר. סגרל הניווט נראה כך :

דף הבית > קטגוריה > תת קטגוריה > מוצר .

סרגל שכזה מאפשר לגולשים שהגיעו לעמוד מוצר דרך חיפוש בגוגל להגיע בקלות לדף הקטגוריה ולצפות במוצרים דומים או מוצרים נלווים במידה והמוצר עצמו הוא לא מה שחיפשו.
 

- קריאה לפעולה - טריוויאלי ככל שזה נשמע. מומלץ לעודד את הוגלשים ליצור קשר / לקנות בכל רגע שהם באתר (בגבולות הטעם הטוב), מאחר ולא ברור מתי אם בכלל הם יגיעו לבקר שוב. הוספת באנר פרסומי המציע הנחה, הוספת קופון הנחה , עידוד להצטרפות למועדון לקוחות , עידוד להשאיר תגובות ולכתוב לכם., כל אינטראקציה שהגולש יעשה באתר היא הדרך להוציא אותו מאדישותו ולהשאיר לכם קצה חוט שניתן יהיה דרכו למשוך אותו שוב לאתר ולהוביל אותו לאינטראקציות מסחריות בעתיד.

עיצוב אתר שמשקלל בתוכו את מרכיבי השימושיות, ניווט נוח והנעה לפעולה, הוא מה שהופך את ההבדל בין ביקור חד פעמי של הגולש באתר לחוויות הגלישה שמקרינה מקצועיות, אמינות, ורצון להתחיל מערכת יחסים. מומלץ מאד לא לחסוך בעלויות ולהסתפק בתבניות מוכנות מראש. הסיכוי להתאים אותם למסרים שלכם, לצבעי המותג שלכם ולפונקציונאליות הנדרשת - קלוש.
 

סיכום

שיפור התוצאות של אתר אינטרנט מתחיל בניתוח נכון, שיפורי עיצוב ותוכן ובעיקר זמן וסבלנות, אבל בסופו של דבר זה מגיע.

השלב הראשון הוא להבין מהם העמודים האפקטיבים ומהם העמודים הבעייתים . השלב השני הוא לשפר את הנראות של האתר ולהוביל את הגולש לעמודי המידע שהוא מחפש, השלב האחרון הוא הנעה לפעולה בעמוד היעד עצמו או עידוד לגלישה לעמודים נוספים / מוצרים נלווים כדי למצות בצורה טובה מקסימלית את הפוטנציאל של כל גולש לבצע אינטראקציה עם האתר.

צרו קשר
משכית 22, הרצליה פיתוח
09-9514276