+ קטגוריית המאמרים

כל מנהל אתר אינטרנט צעריך לעקוב בתדירות גבוהה אחרי מדדי הביצוע של האתר שלו ולנתח אותם בתדירות יומית. מעקב זה חיוני לכל פעילות שיווקית באינטרנט לרבות קידום אתרים או כל פרסום אחר.

ניתוח תנועת הגולשים באתר
נהוג למדוד את ההצלחה של קידום אתר במדדים של  היקף התנועה וסך המכירות (או מספר פניות באתר תדמיתי).  במדידת היקף התנועה מבחינים בין סה"כ כניסות לאתר (total visits) ובין מספר המבקרים ( Unique visitors). מדד נוסף שכדאי לעקוב הינו מדד מספר הצפיות בכל עמוד ( page view ) המשמש מדד מדויק לפופולריות של כל העמוד.


מאין מגיעה התנועה לאתר? 

האם שאלתם את עצמכם לאחרונה : כמה יעילים מסעות הפרסום שלכם באתרים שונים? האם שיתופי פעולה שעשיתם עם אתרים אחרים משתלמים לכם? כמה תנועה חזרה לאתר בעקבות משלוח ניוזלטר שהפצתם? כמה תנועה מגיעה מפרסום באינדקסים מקצועים (כמו דפי זהב למשל) ?


בכל כלי סטטיסטיקה ניתן בקלות יחסית לעקוב אחר מקורות התנועה של גולשים לאתר. בכל פעם שגולש לוחץ על קישור או על באנר כדי להגיע לאתר, הדפדפן שולח פקודה שכוללת את רכיב ה referral sites (אתרים מפנים) לשרת של האתר, ומערכת הסטטיסטיקה מתעדת זאת. ניתוח מקורות התנועה לאתר מספק מידע על יעילות מסעות הפרסום ופעילות קידום האתרים של האתר שלכם.

ניתוח סטטסיטי מתמשך נדרש אן כן כדי לבחון את האפקטיביות של מסעות הפרסום ופעילויות השיווק שנעשות עבור האתר. הנתונים מסייעים למנהל האתר מידע מדויק היכן להשקיע את כספי הפרסום כדי להשיג את התוצאות הטובות ביותר.
 

ניתוח פעילות הגולשים באתר

ניתן ללמוד הרבה על הדרך בה גולשים מתרשמים מבאתר באמצעות מעקב אחר מספר מדדים נבחרים.מהם הדפים הנצפים ביותר ? מה משך השהות של הגולשים בעמודים הנצפים ביותר? מה משך השהות הממוצע בכל האתר ? בכמה עמודים צופה בממוצע כל גולש? כמה עמודים נוספים צופה בממוצע גולש שביקר בעמודים הפופולארים ביותר? מהם העמודים בעלי שיעור הנטישה הגבוה ביותר?

שאלות אלו ואחרות מחייבות איסוף מידע וניתוח מגמות על מנת לשפר את הביצועים של עמודים שהם פחות פופולריים, ולהפחית את שיעורי הנטישה מהעמודים הבעייתיים.
 

עיצוב האתר וקלות הניווט בו

גלישה באינטרנט נעשית באמצעות שימוש בגרסאות שונות של דפדפנים ומערכות הפעלה. למרבה הצער לא כל גרסאות הדפדפנים מציגות את קוד האתר בצורה דומה, ובחלק לא קטן מהגרסאות האתר מוצג בצורה שגויה. מומלץ לבדוק מעת לעת כיצד נראה האתר או חלקים שמתחדשים בו בדפדפנים המובילים. אתר שנראה "שבור" יגרום לנטישה מיידית של הגולשים. משך הביקור של המשתמש , מספר העמודים שהוא צופה, הם האינדיקציה הטובה ביותר לגבי מידת האפקטיביות והאיכות של עיצוב אתר. אם הנתונים מראים שיש אחוז נטישה גבוה בקרב משתמשי דפדפן מסוים, הרי שיש צורך לבדוק את התאמת קוד האתר לדפדפן הספציפי. לחלופין, נטישה כללית גבוהה של גולשים ,יכולה להצביע על עיצוב שאינו משכנע מספיק ו/או על תוכן דל ולא מקצועי. בעיות בניווט האתר יכולות גם כן להיות הסיבה למספר נמוך של דפים נצפים ו/או אחוז נטישה גבוה. אתר שהגולש לא מתמצא בו ולא מצליח להגיע למידע הנחוץ לו יחפש זאת במקום אחר.  
 

לסיכום:

אמנם הסטטיסטיקה של כל אתר שונה מאתר אחר, אולם יחד עם זאת מעקב אחר מדדי הביצוע שצויינו לעיל, יעזרו להבין את הבעיות וההזדמניות שיש כבר היום באתר. שיפור התוצאות היא בסופו של דבר תוצאה ישירה של שלושה מרכיבים : (א) גידול במספר הגולשים שמגיעים לאתר  (ב) שיפור אחוז הפניות שמבצעים גולשים שכבר מגיעים לאתר (ג) שילוב של שניהם.   

צרו קשר
משכית 22, הרצליה פיתוח
09-9514276