+ קטגוריית המאמרים

מרבית העסקים הקטנים לא מבינים מה המשמעות של קידום אתרים. בשל העובדה שחברות קידום האתרים לא ממהרות בדר"כ לחשוף  את שיטות העבודה שלהן ומסתתרות מאחרי "סודות מסחריים" ו"טכנולוגיות ייחודיות", נוצרה תפיסה כי מדובר בענף של "טריקטים" לא כשרים. עסקים אחרים  בטוחים שהמותג שלהם מספיק חזק כדי למכור את עצמו גם בלי שיווק באינטרנט וקידום אתרים.

מדוע עסקים קטנים צריכים להשקיע בקידום אתרים?
במידה מסויימת כולנו מכורים למנועי חיפוש. אליהם אנחנו פונים לחיפוש פתרון של כמעט כל בעיה. גם הלקוחות שלנו מחפשים את הפתרונות לצרכים שלהם במנועי חיפוש. הם מקלידים את הבעיה המדויקת שלהם ומקבלים רשימה של "הבטחות" לפתרון.
מי שלא מופיע ברשימת ה"הבטחות" מפסיד תנועה של לקוחות פוטנציאלים שכרגע מחפשים פתרונות בדיוק כמו שאתם מספקים. זו הסיבה שתנועת גולשים שמגיעים דרך מנועי חיפוש נקראת תנועה ממוקדת או תנועה איכותית של גולשים.

אפשר גם בתקציבים קטנים
קידום אתרים לא בהכרח דורש תקציבי עתק. חלק גדול מהמשימה (בעיקר בביטויים שאינם מאד תחרותיים), מושג ביצירת הגדרות נכונות של כל עמוד (כותרות, תגיות מטא, טקסט בעמוד)  והתאמתם לביטוי המפתח שנבחר לאפיין כל דף. ברוב מערכות ניהול התוכן של האתרים המודרניים פעולות אלו ניתנות לביצוע לבד, ללא מומחה קידום אתרים חיצוני.

היופי בתהליך קידום אתרים הוא שכל ביטוי הוא בבחינת "משחק חדש".  מי שמופיע ראשון בביטוי "שמלות כלה" , לא בהכרח יהיה הראשון בדירוגי החיפוש של "עיצוב שמלות כלה" או בביטוי "שמלות ערב".
יכול להיות שאתר חזק יופיע במספר ביטויי מפתח בעמוד הראשון , אבל במרבית המקרים, הפוקוס יהיה על ביטוי אחד או שנים. היתרון של עסקים קטנים הוא ביכולת לתפוס נישות קטנות ולהתרכז בהם : "שמלות כלה בת"א", "שמלת כלה יוקרתיות", "השכרת שמלות כלה", כל נישה היא כאמור - משחק חדש שבו דינו של אתר קטן כאתר גדול , כשהיתרון הוא לצידו של האתר  אם כל הדפים והתכנים שבו יהיו מממוקדים בנישה שנבחרה.

גם אם נדרשת השקעה תקציבית בייעוץ הראשוני , הרי שמדובר בהשקעה שתחזיר את עצמה לאורך חודשים רבים בהם האתר ימוקם בתוצאות גבוהות.  כל השוואה של עלויות קידום אתרים לעומת כל ערוץ פרסום אחרים : טלוויזיה, רדיו, תערוכות, עיתונות, וכוץ לעומת התוצאות שהיא מניבה היא זולה ומשתלמת יותר בכל קנה מידה. בטח אם לעסק נדרשת גם חשיפה בחו"ל.

תהליך קידום אתרים גורם ליצירת אתרים טובים יותר
סוד ההצלחה האמיתי של קידום אתרים, מתחיל בבניית אתר עם תוכן ועיצוב איכותיים. זה נכון שישנם עוד מספר מרכיבים בדרך לעמוד הראשון, אבל 70% מהעבודה נעשית ע"י עיצוב ותוכן איכותיים ומקצועיים שגורמים לגולש להשאר מספיק זמן באתר כדי לעבור הלאה. המדד המשמעותי ביותר שגוגל נותן לו את תשומת הלב, היא משך הזמן שגולשים נשארים באתר. ככל שיותר גולשים יישארו יותר זמן באתר, מנוע החיפוש יטה לייחס לאתר מדדים של רלוונטיות, אמינות, מקצועיות, שכן אחרת אנשים לא היו טורחים להשאר בו. ואם "שלא שמתוך לשמה - בא לשמה", הרי שאם לא השקעתם עד היום בשדרוג האתר, תהליך קידום האתרים יחייב אתכם להשקיע יותר בתכנים ובעיצוב של האתר לרווחת המבקרים בו.

המתחרים שלך כבר שם
יותר ויותר עסקים קטנים כבר מנצלים את היכולות של מנועי החיפוש לטובת ההצלחה שלהם. ככל שדוחים את התחלת התהליך, התחרות הופכת ונהיית קשה יותר, ולוקח יותר זמן להתקדם בביטוים בעלי משמעות. דחיית המהלך של ההשקעה בקידום אתרים לתקופות קשות יותר מבחינת העסק או לחלופין טובות יותר מבחינה תזרימית לעסק, הוא בבחינת טאטוא הפרורים מתחת לשטיח. יום אחד הרי ייפול האסימון של הפוטנציאל העסקי שהוחמץ כל השנים.

צמצום ההוצאות
בעיקר עסקים קטנים רגישים לעלויות. בטח בתקופות שכלכלת השוק נמצאת בירידה. דווקא בתקופות שבהן נדרש חסכון ארגוני, פעילות של שיווק באינטרנט וקידום אתרים על חשבון של פעילויות אחרות מתגלית כהזדמנות עסקית.
עסקים קטנים שמשקיעים היום בפעילות של קידום ממומן (PPC) מחפשים דרכים כיצד להוזיל את העלות לקליק שעולה מתי יום ומחייבת הגדלה תמידית של תקציבי הפרסום שמשולמים לגוגל. במקביל לקידום ב PPC כדאי לשקול קידום אורגני , שבטווח הארוך מוזיל מאד את העלות לגולש ומסייע מאד בבניית המונטין של החברה כחברה מובילה בקטגוריה שלה, ויש לכך סוג של גושפנקא רשמית שכן האתר שלך  "מופיע בדף הראשון של גוגל".

לסיכום
הצלחה בקידום האתר במגוון רחב של ביטויים שקשורים לתחום הפעילות של העסק, היא ללא ספק מפתח משמעותי להשגת יתרון תחרותי והגשמת היעדים העסקיים.  מלבד הגדלת החשיפה באופן משמעותי , שיפור המיתוג באינטרנט, ושיפור ההכנסות של החברה , קידום אתר בסופו של דבר מחייב אותך לבנות אתר יותר טוב לרווחת הגולשים ... ומנועי החיפוש.

צרו קשר
משכית 22, הרצליה פיתוח
09-9514276